vegeilyä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iitu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Re: äääh

Originally posted by Pave
Meikän mielestä kasvissyöjä on nimenomaan vegetaristi.
Vegaanit taas on se ääripää, jotka ei käytä maitotuotteitakaan.
Juu näinhän se menee, tarkalleen sanoen vegaanit eivät syö yhtään mitään mikä tulee eläinkunnasta. Vegaanin ohjenuorana näkisin kaiken elämän kunnioittamisen ja omasta (ruoka)nautinnosta ja siten eläimien tappamisesta kieltäymisen. Jaa, tosin olen kyllä maistanut todella herkullisia vegaaniruokiakin, mutta taas toisaalta, kunnon pihvin voittanutta ei mielestäni ole.

Voisin kuvitella että vegaanina voisi olla hankalaa harrastaa voimailua, jos ottaa asian yhtään tosissaan kehityksen kannalta. Hankalaa, ei mahdotonta. Mutta kyllä näin perusvegetaristina pärjää hyvin jos on tietty tutustunut aiheeseen.
Vegaanin vaimoni myötä (johon ei kyllä oikein päde kuvaus threadin alusta: "puukuulat kaulas, pitkä homopujoparta ja pipo nii vitun syväl ettei edes näje etee!") ihan mielenkiinnosta olen tuohon tutustunut hieman:

http://www.veganbodybuilding.org/

Terveen näköinen kaveri, ei ISO todellakaan, mutta perussohvaperunaa 10-0 päin näköä läiskivä. Jotenkin tosin tuo ao. sanavalinta tuntuu kyllä väärältä, tai ehkä se olen vain minä, mutta hirmu kovalta bulkilta ei tuo bulkki kyllä vaikuta:
--- clip ---
Robbies bulking up diet:

Breakfast: - 100 grams of oats, 1 banana, 2 slices of toast
Mid morning: - 2 Bananas
Lunch: - Avocado salad with humous, jacket potato
Mid afternoon: - 30 grams Soya protein drink
Late afternoon: - 2 apples
Dinner: - Rice, mixed vegetables (as much as you can eat), tofu or vegan meatless product
Supper: - 30 grams Soya protein drink
Half an hour before bed: - 30 grams Soya protein drink

Hatunnosto ja kaikki kunnioitus kaverille kumminkin, kasvaminen ei varmasti ole niitä kaikkein helpoimpia asioita vegaaniruokavaliolla . Meinaan vaan kun ei tämä paisuminen kovin suhinalla käy näin kalkkunoita popsimallakaan.

Kyllähän vegaaniruualla kehittyy ihan yhtä hyvin kuin sekaruualla. Tai ehkä vieläkin paremmin, kun oikein koostettu vegaaniruoka tuntuu sulavan paremmin.
Olen treenannut 7 vuotta kovaa ja ollut vegaani/laktovegetaristi yli 10 vuotta. Tulokset ovat natuna ihan kohtalaiset:
Kyykky 270 kg
Penkki 185 kg
Veto 250 kg
Paino on 110 kg, pituus 176 cm, rasvaprossa 22 ja mitoista esim. olkavarsi kylmänä yli 50 cm.
Proteiinin saannin hoidan soijaproteiinilla, joka on mielestäni paras proteiinin lähde. Syön Wrangen soijaisolaattia 6 dl päivässä. Siitä tulee 180 g protskua. Niin ja tiedoksi soijan maun vihaajille: soijan sekoitan suureen määrään omenamehua.

Originally posted by iitu
heip! koska maitorahkaa ja raejuustoo ei tavallinen kuolevainen kasvissyöjäkään voi syödä loputtomasti :( olisin erittäin kiitollinen vastaavista proteiinilähde vinkeistä. onko sellaisia?

Vegaani-tyttöystäväni käyttää pääasiallisena proteiinilähteenään soijarouhetta, tofua, pähkinöitä yms. Toi soijarouhe muuten muistuttaa yllättävän paljon jauhelihaa jos siitä tekee esim. makaronilaatikkoa, joskus joutunut heikkona hetkenä maistelemaan :D

Soijan sopivuudesta miehille ja sen vaikutuksista testosteronitasoihin ja aivotoimintaan taas ollaan tasan kahta mieltä.

Eikös kanamuna ole munasolu? Vai onko se hedelmöittynyt munasolu?

Koska jos katsoo kanamunan eläväksi ni eihän silloin voisi periatteessa syödä mitään, joka on joskus elänyt (eli sisältänyt soluja).

Hyvää keskustelua aiheesta.

Itse olen vegetaristi ja aloittanut salilla käynnin n. kuukausi sitten.
Lisää vaan vinkkejä ja erilaisia "ruokavalioita" tänne :)

ps. en käytä pipoa enkä puuhelmiä :piis:

Ite en näe tarvetta tappaa mitään elukkaa huvin vuoksi. Ravinnoksi en ole tarvinnut viiteen vuoteen. Eikä siinä ole järkeä tappaa elikkoa sen takia että saisi "maukkaan pihvin".

Ensimmäistä "Veget-on-homoja-puuhelmi"- henkistä vastaajaa odotellen. Nyt on hyvä paikka osoittaa henkevyytensä.

Originally posted by Hippa
On ja ei.

Ps. En ole vegaani mutta käytän pipoa ja joskus jopa helmiä. :) (En tosin puisia).

Originally posted by iitu
heip! koska maitorahkaa ja raejuustoo ei tavallinen kuolevainen kasvissyöjäkään voi syödä loputtomasti :( olisin erittäin kiitollinen vastaavista proteiinilähde vinkeistä. onko sellaisia?

Kun kerran ilmeisesti olet vegaani tai mikä lie kasvis-syöjä.
Voisitko laittaa vaikka tuohon Gallup: Ruokailusi viimeisen 24h aikana? ketjuun mitä sinun (kasvis-syöjän) päivän ruokaan kuuluu? Tottakai kirjoitatte johonkin kohtaan tekstiä, että minkä sortin kasvis-syöjä olet
Muutkin kasvis porukat toki mukaan.
Ihan muuten vaan kiinnostaa miten laaditte päivän ruokailun.

Olen itse vegaani ja harrastan voimailua. Ei mitenkaan vaikeaa. LIsaksi tunnen aika useita vegaaneja jotka on hyvinkin menestyneita urheilijoita ja voimailijoita.

Proteiinilahteita mulla on mm. pavut, linssit, siemenet, pahkinat jne ja niista tehdyt tuotteet. Tavallisena paivana syon mm. seuraavia korkeaproteiinisia tuotteita:

- soijatuotteet kuten tofu tai soijavalmisteet (myos soijamaito ja jugurtti)
- linssi ja papusorsselit
- tahini (sesamin siemenista tehty tahna jota voi kayttaa mm. levitteena leivan paalla, proteiinia noin 30g/100g)
- yritan syoda kerran paivassa pirtelon jossa on kammenellinen pahkinoita ja siemenia (esim. kurpitsansiemenia yms), ehka kookosta, soijamaitoa ja jotain hedelmia.

ja niin edelleen. Vedan yleensa noin 200-250 grammaa protskua paivassa mika on varmaan aika hyva maara mun painolle (98kg). tietty tossa maarassa on pari soija- tai herne proteiiniannosta myos.

Pahkinoiden ja siementen syonnissa on se hyva puoli etta tulee katettua paljon hyvien rasvojen saantia, ja tietty monet mineraalit magnesiumista ja sinkista kalsiumiin tulee myos hoidettua samalla.

Onnee matkaan Iitu - kasvissyojien pitaa olla extra voimakkaita ja terveita ennen kun idiootit hiljenee :)

ZuCCiS sanoi:
Kyllähän vegaaniruualla kehittyy ihan yhtä hyvin kuin sekaruualla. Tai ehkä vieläkin paremmin, kun oikein koostettu vegaaniruoka tuntuu sulavan paremmin.
Olen treenannut 7 vuotta kovaa ja ollut vegaani/laktovegetaristi yli 10 vuotta. Tulokset ovat natuna ihan kohtalaiset:
Kyykky 270 kg
Penkki 185 kg
Veto 250 kg
Paino on 110 kg, pituus 176 cm, rasvaprossa 22 ja mitoista esim. olkavarsi kylmänä yli 50 cm.
Proteiinin saannin hoidan soijaproteiinilla, joka on mielestäni paras proteiinin lähde. Syön Wrangen soijaisolaattia 6 dl päivässä. Siitä tulee 180 g protskua. Niin ja tiedoksi soijan maun vihaajille: soijan sekoitan suureen määrään omenamehua.

hei zuccis, olis siistii kuulla enemman tosta. Hyvia tuloksia ei siina mitaan. Pistatko mailia tulee jossain vaiheessa, olis siistii vaihtaa kokemuksia.

Vegaanivoimaa :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
rafael30 sanoi:
Ite en näe tarvetta tappaa mitään elukkaa huvin vuoksi. Ravinnoksi en ole tarvinnut viiteen vuoteen. Eikä siinä ole järkeä tappaa elikkoa sen takia että saisi "maukkaan pihvin".

En minäkään, mutta onneksi kaupantädit ovat tappaneet elukat jo valmiiksi, jolloin voin syödä ne hyvällä omatunnolla :)

rafael30 sanoi:
Ite en näe tarvetta tappaa mitään elukkaa huvin vuoksi.

Juu, en minäkään huvin vuoksi, mutta ruuan takia kyllä voisin. Tosin vielä ei ole tarvinnut, kun ruokahuolto pelaa muutenkin.

Vois jossain vaiheessa kokeilla kunnon luolamiesdieettiä jossa söisi pelkkää LIHAA, mutta mielestäni kaikenlainen fanatismi asiassa kuin asiassa on :david: :ä.

Hippa sanoi:

Kyllähän se voi olla kumpaa tahansa. Eläintenystävien kannattaa syödä häkkikanalamunia, jossa voi olla varma ettei ole hedelmöitynyt. Tai sitten on ollut ainakin ovela kukko.

Jortsu sanoi:
Ennalta tapettu eläin! :eek:

No, ei näistä nykypäivän kanamunista ei mitään kananpoikasia tulisikaan vaikka kuinka hautoisi. :rolleyes:
Eipä siinä siis mitään tulevaa kananpoikaa napostella.

Se on sitten asia erikseen, kun päästetään kukko sekaan tohinoihin...

-Varmaan turhin postini ikinä-

hehee, no vegaanit ei syo kananmunia monesta syysta (jos taa nyt ketaan kiinnostaa):

1. hakkikanalat on mita on, niiden olosuhteista ei varman tarvii ketaan valistaa.
2. ootko koskaan kelannu missas kaikki vitun kukonpojat on kun nayttaa silta etta kanaloissa on vaan miljoonia kanoja (siis naaraita)? Kuoriutumisen jalkeen tiput eritellaan naaraisiin ja koiraisiin ja koiraat menee suoraan myllyn lapi ja rehuksi.

No joo, ei tarvii flamettaa, laitoin noi vain siksi jos jotain sattuis vegaanin syyt kiinnostaa. Hassuin juttu naissa flameissa ja vitseissa on se etta yleensa niiden esittajat luulee etta ne keksii jotain omaperaista ja etta ne ois ensimmaisia jotka tuo esiin nama alynvalaykset. Oon ollu vegaani noin 12-13 vuotta ja viimesen kuuden vuoden aikana en oo enaa kuullu yhtaan uutta vitsia - tosin jostain syysta nykyaan ei kukaan mulle niita vitseja pain naamaa sano. Johtuiskohan siita etta oon yleensa suurin ja vahvoin esim. tyopaikalla ;)

kasvisvoimaa sanoi:
Oon ollu vegaani noin 12-13 vuotta ja viimesen kuuden vuoden aikana en oo enaa kuullu yhtaan uutta vitsia

Alat tajuta millaista on olla basisti?

Suositut

Back
Ylös Bottom