Veden juonti treenatessa

Mikä on optimaalinen määrä vettä mitä juo treenatessa vai onko väliä?
Itsellä menee noin 2 litraa puolentoista tunnin treenissä.
Painan 118 kg jos sillä on merkitystä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juot niin paljon kun janottaa vaan.

Itse olen joka sarjan jälkeen ottanut pienen hörpyn.
Vettä on tällöin kulunut n. 1½-2 sheikkerillistä.
Kesähelteellä kuluu sitten enemmänkin...tällöin tulee ennen salille menoa hörpättyä lisäksi vielä hiukkasen mineraalisuolavettä.
Ja samassa painoluokassa elelen minäkin.

Noh, oiskohan yleispätevä ohje juoda pitkin päivää vaikka tuopillinen vettä aina kun sattuu keittiössä käymään niin että vähintään pari litraa joka päivä tulee lipitettyä. Tunti ennen treeniä on ihan hyvä juoda 0,5-1 litraa. Treenin aikana mieluummin vaikka joka sarjan välissä pikkuhörppy, silleen että ei pääse nestehukka/jano tulemaan. Ei hirveän isoja hörppyjä ettei tule liiasta nesteestä epämiellyttävää hölskymistä mahassa tai meinaa tulla takaisin ylös esim. kyykätessä.

No tunnissa ei ehdi imeytyä kuin 0,8 dl. Eli toi menee vähän yli, mutta siitä nyt ei suurta haittaa ole. Tärkeää on juoda pitkin päivää, etenkin treenejä ennen ja jälkeen.

Tommonen 1 tai puolentoista tunnin punttitreenin kroppa jaksaa kyllä sillä vesimäärällä mikä siinä jo on, vähän ennen treeniä hörppää vettä niin se riittää, eriasia sitten jos kurkkua kuivaa jne tai treeni venyy

Ennen en juonut kuin pari desiä, mutta kyllä 5-8dl sen tunnin kovan treenin aikana menee. Sen verran varmaan hikoaakin siinä ajassa :)

Eiköhän tuo ole ihan hyvä määrä. Pieniä hörppyjä pitkin treeniä ettei jää vatsaan hölskymään ja häiritse treeniä.
Veden juontia vähätellään liikaa. Sillä kuitenkin saadaan pidettyä suorituskyky korkealla koko treenin ajan.
Itse juon vettä 3litraa treenin aikana, kuumana kesäpäivänä enemmän.. Mutta en juokkaan janooni vaan kasvattaakseni lihasta. ;)

Eiköhän tuo ole ihan hyvä määrä. Pieniä hörppyjä pitkin treeniä ettei jää vatsaan hölskymään ja häiritse treeniä.
Veden juontia vähätellään liikaa. Sillä kuitenkin saadaan pidettyä suorituskyky korkealla koko treenin ajan.
Itse juon vettä 3litraa treenin aikana, kuumana kesäpäivänä enemmän.. Mutta en juokkaan janooni vaan kasvattaakseni lihasta. ;)
tulee juotua aina 2 treenipullollista vettä noin 70 minuutin treenin aikana joskus enemmänkin. mulla ainakin jos yhtään tulee jano treenin aikana niin alkaa heti väsyttää ja treeni menee pilalle! vaikka tuntuis turhalta niin muistakaa, että kaikki vaikuttaa kaikkeen! :)

Hyvä keino välttää nestehukkaa on lisätä ruokien mukaan nestepitoisia vihanneksia eli lehtisalaattia ja tuorekurkkua. Keitot, siis vesiliemeen tehdyt, helpottavat myös.

Olis nyt hyvä jos joku asiantuntia osais laittaa tänne sitten sen määrän mikä on liikaa, olen jostain muistaakseni lukenut että jos juo liikaa vettä päivän mittaan niin se ei oo munuaisille oikeen terveellistä.

Olis nyt hyvä jos joku asiantuntia osais laittaa tänne sitten sen määrän mikä on liikaa, olen jostain muistaakseni lukenut että jos juo liikaa vettä päivän mittaan niin se ei oo munuaisille oikeen terveellistä.

En väitä olevani asiantuntija, mutta usein olen kuullut juuri päinvastaista. Eli vesi juuri puhdistaisi kehoa - esim. korkeaproteiiniset dieetit voi kuulemma rasittaa munuaisia, joten runsaalla veden juonnilla pyritään estämään tätä. Liialliseen veden juontiin voi jopa kuolla aivojen turpoamisen takia, eli kohtuullisuus tässäkin. Varmaan sellanen 4-6 litraa vois olla hyvä ohjenuora, joillekin enemmän joillekin vähemmän. Ite on esim. tullu juotua yli 10 litraa vettä päivässä ilman ongelmia, vaikka kehonpainoa nyt ei mitenkään hirveästi ole.

Eikös kehosta poistu liioitellun veden juonnin ansiosta haitallisen suuri määrä kivennäisaineita? Tai näin ainakin muistan joskus lukeneeni...

Sanosin että kun sen 3-4L päivässä juo niin tuskin tulee mitään ongelmaa ja ihan maalaisjärjellä ajateltuna. Jos vaikka sitten treenatessa hikoilee niin ilman muuta voi juoda vettä vaikka sen 1,5l jos siltä tuntuu, ainakin ite juon juuri sen verran kun hyvältä treenatessa tuntuu ja vieläkin henki pihisee eli ei toi homma ole mitään tähtitiedettä vaan oman fiiliksen mukaan sitä juodaan.

Eikös kehosta poistu liioitellun veden juonnin ansiosta haitallisen suuri määrä kivennäisaineita? Tai näin ainakin muistan joskus lukeneeni...

Juu noinhan se taitaa olla. Sen takia niiden saannista kannataa pitää erityisesti huolta etenkin natrium, kaliun ja magnesium.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom