Veden juonnista

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse juon noin 5l päivä, puhdistaa ihoa ja munuaisia ja nopeuttaa aineenvaihduntaa ja kaloreita kuluu kun keho lämmittää veden ruumiinlämpöiseksi.

imo tuommoinen 5l on sopiva määrä pelkkää vettä

Siitä on paljonkin hyötyä. Nestetasapaino pysyy hyvänä, suorituskyky paranee ynm. Tietenkin se on myös terveellistä. Urheilu ja ja runsas hikoilu lisäävät veden tarvetta. Itse pyrin juomaan 2-5 litraa päivässä, mutta usein tulee juotua vain joku 1 1/2 litraa. Ennen treeniä on hyvä juoda jonkun verran vettä ja myöskin sen jälkeen. On myös hyvä juoda vettä ennen lenkkiä tai jotakin muuta aerobista suoritusta.

aika reilusti tulee vettä juotua4-6 litraa päivässä, laitan joka lasiin pienen ripauksen orgaanista merisuolaa natrium,kalium jne. tasojen ylläpitämiseksi. Iho tykkää ja treenit kulkee :)

Mä totuin dietillä juomaan pirusti vettä, nyt tuntuu että suu kuivuu jos ei saa paria lasillista vettä puolen tunnin välein. Pitkät bussimatkat ovat aivan tuskaa jos ei muista ottaa vettä mukaan.

Olen kuullut, että vettä imeytyy kehon vain 2dl tunnissa. Onko siis tuon ylittävä määrä täysin turha? Itsellä tosin jos juo edes tuon 2dl/h saa kusta vähintään kerran tunnissa. Paljonko siis tuolla taajuudella on merkitystä?

Vesi imeytyy 8-12 dl tunnissa, muistan jostain valmennusoppaasta lukeneeni.

Tuo 2dl on määrä joka monesti kehoitetaan vartin välein juomaan urheilusuorituksen aikana jos juodaan.

Liian veden juonti heikentää aivojen toimintaa eli jos et ole alkoholilla aivoja tärvellyt niin ei kannata mennä ihan överiksi tämä vedenjuontikaan ;)

Jeansi sanoi:
Liian veden juonti heikentää aivojen toimintaa eli jos et ole alkoholilla aivoja tärvellyt niin ei kannata mennä ihan överiksi tämä vedenjuontikaan ;)
hohhoijaa, määrät on sitten paljon päälle 10+ litraa.

Jeansi sanoi:

Eli kyllähän vettä imeytyy kehoon käytännössä rajattomasti, mutta ongelmaksi muodostuu sen poistuminen.

Vettä siis voi poistua se n. 1l/h, ja jos juodut määrät menee tämän ylitse vaarana on ns. vesimyrkytys. Tällöin kaikki elimistön nesteet(esim. veri!!) laimentuvat, koska osa juodusta nesteestä jääkin elimistöön eikä poistukaan normaalisti. Vesimyrkytyksen oireina voi olla päänsärky ja pahimmissa tapauksissa tajuttomuus tai kouristelu. Aivojen toimintaan, sillä ei ole pidempiaikaista käytännön merkitystä, ellei sitten jatka tolkutonta veden lipittämistä kouristeluista ja tajuttomuuskohtauksista huolimatta päivästä toiseen. :)

Mites, oon kuullu että 'vissyvesi' imeytys paremmin ko tavallinen vesi, Mielestäni vähän vaihtelua tolle kraanaveden lipitykselle..?? Venäläinen Bonaqua on vaa nii halpaa.. :)

mitenkäs sitte jos pitäs juoda paljon mutta se juominen tahtoo jäädä? Itsellänikin on munuaisissa häikkää joten senkin takia pitäs juoda paljon mutta kun ei vain tule juotua..Onko tässä nyt vain että ottaa itteensä niskasta kiinni ja rupee juomaan?

narri sanoi:
mitenkäs sitte jos pitäs juoda paljon mutta se juominen tahtoo jäädä? Itsellänikin on munuaisissa häikkää joten senkin takia pitäs juoda paljon mutta kun ei vain tule juotua..Onko tässä nyt vain että ottaa itteensä niskasta kiinni ja rupee juomaan?

No eipä siihen mitään taikatemppuja ole että alkaisit itsestään juomaan enemmän. Ainoa keino on tietenkin se että otat itteäs niskasta kiinni ja juot :D

Pyranha sanoi:
Vesi imeytyy 8-12 dl tunnissa, muistan jostain valmennusoppaasta lukeneeni.
Tuo 2dl on määrä joka monesti kehoitetaan vartin välein juomaan urheilusuorituksen aikana jos juodaan.
Muistaakseni se oli niin että juuri se 2dl imeytyy elimistöön tunnissa ja sitte noi loput mitä juo niin tulee virtsatessa pois.

abine sanoi:
Muistaakseni se oli niin että juuri se 2dl imeytyy elimistöön tunnissa ja sitte noi loput mitä juo niin tulee virtsatessa pois.

Nyt minä haluaisin hieman lisäselvitystä. Mitä tarkoitat tuolla?

Orava sanoi:
hohhoijaa, määrät on sitten paljon päälle 10+ litraa.

Onkohan Mentulalle käynyt sitten noin, kun nykyään sivustonsa mukaan käyttää Universalin Animal-tuotteita... noh, kyllä muistan lukeneeni jostain hänen antamansa ihan järkevän perustelun sille suurelle vesimäärälle jonka hän dieetillään joi.

minä taas muista lukeneeni tuollaisen 2dl/h imeytymisrajan myös ja siinä kyse oli siitä miten nopeasti solun sisäinen nestetasapaino korjaantuu

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom