Vatsaystävälliset tuotteet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ice-T
  • Aloitettu Aloitettu
Moi,

Meikäläisen ongelmaksi tuo luoja on tuupannut laktoosi-intoleranssin, joka tietenkin antaa omat rajoituksensa tuotteisiin. Vatsalleni sopivan proteiinin olen löytänyt, mutta ongelmaksi onkin muodostunut palautumisjuoma. Tämän hetkinen Reco2 ei jostakin syystä sovi meikän vatsalle ollenkaan, joten olisikin pakko etsiä uusi. Mitä suosittelisitte? Vai täytyykö minun rakentaa itse palkkari. Joitakin soijatuotteita olen kokeillut, mutta niiden maku on ollut pääasiassa hirveä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ice-T sanoi:
Moi,

Meikäläisen ongelmaksi tuo luoja on tuupannut laktoosi-intoleranssin, joka tietenkin antaa omat rajoituksensa tuotteisiin. Vatsalleni sopivan proteiinin olen löytänyt, mutta ongelmaksi onkin muodostunut palautumisjuoma. Tämän hetkinen Reco2 ei jostakin syystä sovi meikän vatsalle ollenkaan, joten olisikin pakko etsiä uusi. Mitä suosittelisitte? Vai täytyykö minun rakentaa itse palkkari. Joitakin soijatuotteita olen kokeillut, mutta niiden maku on ollut pääasiassa hirveä.

Jos Reco2n 0,2% laktoosia per 100g on liikaa, ei herat ole oikein vaihtoehto. Ei siinä voisi olla jokin muu, mikä ei sovi vatsallesi? Liekkö malto voisi aiheuttaa ongelmia tai jokin makautusaine? Jos haluat heraa käyttää, niin kokeile jotain isolaattia ja dekstroosia. Isolaateista Fastin Whey+ ja Evon Whey2/Whey3 pitäisi olla parhaiten sopivia.

Muuten, mikä tuo vatsallesi sopiva proteiini on, jos se ei kerran soijaa ole? Jos et muuta keksi, ota sitä malton/dekstroosin kanssa treenin jälkeen. Vaikka se olisikin hitaampaa, ei siitä niin suurta haittaa ole.

cuscus sanoi:
Jos Reco2n 0,2% laktoosia per 100g on liikaa, ei herat ole oikein vaihtoehto. Ei siinä voisi olla jokin muu, mikä ei sovi vatsallesi? Liekkö malto voisi aiheuttaa ongelmia tai jokin makautusaine? Jos haluat heraa käyttää, niin kokeile jotain isolaattia ja dekstroosia. Isolaateista Fastin Whey+ ja Evon Whey2/Whey3 pitäisi olla parhaiten sopivia.

Muuten, mikä tuo vatsallesi sopiva proteiini on, jos se ei kerran soijaa ole? Jos et muuta keksi, ota sitä malton/dekstroosin kanssa treenin jälkeen. Vaikka se olisikin hitaampaa, ei siitä niin suurta haittaa ole.

No sehän se ongelma onkin. Nimittäin tällä hetkellä käytän Best 3 proteiinia ja kaiken järjen mukaan tossa Reco2 pitäisi olla vähemmän laktoosia ja rasvaa kuin käyttämässäni protskussa, mutta silti Reco aiheuttaa minulle laktoosi-intoleratikon ongelmia (tai ainakin vastaavia, alavatsakipua, turvotusta ja ilmavaivoja) Itsekkin olen miettinyt maltoa ongelmana, mutta mitenkä sitten korvaisi hiilarit palkkarissa? Toisaalta tuota tukisi se, että Best3 sisältää mm. heraa...

Voithan ottaa hiilihydraatit treenin jälkeen vaikka banaanista ja/tai syödä jotakin keksejä joissa on sokeria yms. jos haet sitä insuliinipikkiä. Malto on hyvä, mutta ei mitenkään korvaamaton.

kotka sanoi:
Voithan ottaa hiilihydraatit treenin jälkeen vaikka banaanista ja/tai syödä jotakin keksejä joissa on sokeria yms. jos haet sitä insuliinipikkiä. Malto on hyvä, mutta ei mitenkään korvaamaton.

Tämä minullakin tuli mieleen. Tai sitten kokeilee ihan panimosokeria, se tosin on niin ällömakeeta, että itse en sitä suuria määriä alas saisi vaikka yrittäisin.

Timba79 sanoi:
Tämä minullakin tuli mieleen. Tai sitten kokeilee ihan panimosokeria, se tosin on niin ällömakeeta, että itse en sitä suuria määriä alas saisi vaikka yrittäisin.

Tuota olen kyllä ihmellyt. Minulla menee panimosokeria (dekstroosi) palkkarissa sellainen 60-80g, kaakaojauheen ja maustamattoman heran kanssa puoleen litraan vettä ja on todella hyvää.

En kuitenkaan saa 100% Whey proteinia ja Protein XLää mitenkään menemään alas paljaaltaan, kun ovat minulle ihan liian makeita. Pitää sotkea vähintään 50-50 maustamattomaan protskuun, että tulee sopivaa. Joko minulla on todella omituinen makuaisti, tai sitten muut ovat sekoittaneet panimosokeria johonkin valmiiksi maustettuun äklömakeaan protskuun :)

Normaali taloussokeri on paljon makeampaa kuin panimosokeri. Jos pystyy vaikka normaalia pepsiä juomaan (50g sokeria per 0,5l), niin pitäisi panimosokerilla makeutetut palkkarit mennä helposti alas.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom