Vatsavaivat riesana :(

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja angelo
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Mun piti jättää pois maitotuotteet ja viljat ennenku rauhottu masu. Turpos kans niinku jalkapallo ja kesti koko päivän, aamusin oli ihan litteä. Eli oon allerginen sekä maidon proteiinille että laktoosille plus vielä viljoille, varsinki vehnälle. Plus vielä muut allergiat päälle...soija, jotku lisäaineet, suklaa, mantelit...

Eron huomas heti ku jätti nuo pois... en silti oo fanaattisen tiukka ruokavaliossani, mutta onpahan huono olo kun syön nuita mitä en sais... :urjo:

kuinka maidon proteiinille voi olla allerginen? ma ei ymmärrä..:wtf:

Miks sitten ufs:n sivuilla lukee phase 2:n (jota käytän) tuoteselosteessa :
Sisältää alle 0,7 g laktoosia per 100 g
Eikös tää oo sitä ihan samaa laktoosia ku tavallisessa maidossa! laktoosittomissa tuotteissa laktoosi on vaan "pilkottu" koska maito-allergikkojen yms vatsa/suoli ei sitä tee..!?
...munki pitää varmaan menä ^sivuille!

Miks sitten ufs:n sivuilla lukee phase 2:n (jota käytän) tuoteselosteessa :
Sisältää alle 0,7 g laktoosia per 100 g
Eikös tää oo sitä ihan samaa laktoosia ku tavallisessa maidossa! laktoosittomissa tuotteissa laktoosi on vaan "pilkottu" koska maito-allergikkojen yms vatsa/suoli ei sitä tee..!?
...munki pitää varmaan menä ^sivuille!

On ihan samaa laktoosia kuin maidossa :)

HYLA tuotteissa laktaasientsyymillä on teollisestipilkkottu laktoosin glukoosiksi ja galaktoosiksi. Tästä tulee hyla maidon hieman makea maku.

Laktoosittomissa tuotteissa laktoosi on poistettu erilaisilla suodatuksilla.

Mulla on kanssa ollut vatsavaivoja säännöllisen epäsäännöllisesti. Pahinta on hirmuinen poltto ylävatsassa, mutta kyllä ainaiset ilmavaivatkin haittaavat arkea.
Lääkärissä on käyty ja mitään syytä ei ole löytynyt. Kokeilemalla olen sitten löytänyt ne omat jutut. Valitettavasti ruisleipä on nykyään aivan mahdottomuus. Se kun on mun lemppariruokaa. Säännöllinen ja kevyt ruokailu ovat auttaneet hurjasti.
Tuo makeutusaine oli mulle kanssa uusi juttu. En ole siihen törmännyt missään, vaikka aiheesta olen parhaani mukaan tietoa etsinyt. Olen käyttänyt makeutusaineita kuumissa joumissa, kuten teessä ja kahvissa päivittäin. Kahvi nyt ei ole mahalle hyväksi muutenkaan, joten olen päättänyt siirtyä pelkästään makeuttamattomaan teehen. Kiitos mimmit vinkistä!

Maito-allergia aiheuttaa paljon erilaisia vatsavaivoja ja se ku voi tulla millä iällä tahansa. Mun pojalla on tuo ja sillä tulee ummetusta maidosta. Mulla itsellä on vatsahaava todettu v.2005 ja sen seurauksena on lukemattomia ruoka-aineita mitä en voi syyä.. paprika, raaka sipuli, kahvi jne.jne. Välillä menee hyvin, mut välillä joudun nexiumia ottaa. Pahoinvointilääkkeet on myös osana lääkekaappia. Ruokatorvi ärtyy hirmu herkästi...

Ylävatsan polttoihin ja närästykseen löytyy luontaistuoteliikkeestä sellainen apukeino kuin Valmarin. Emäksinen sitraattiliuos tasapainottaa vatsan happoja ja helpottaa heti vatsan äkäilyä. Halpa ja helppo konsti!

Harvinaisia, mutta mahdollisia mahavaivojen syitä ovat ns. tulehdukselliset suolistosairaudet; colitis ulcerosa ja crohnin tauti. Oireet voivat olla samanlaisia kuin toiminnallisissa häiriöissä, mutta pahimmillaan sairaudet voivat invalidisoida täysin. Jos kiirettä pitää vessaan, koskee todella paljon, laihtuu, on anemiaa tai ainakin, jos verta vuotaa, niin hopihopi lääkäriin. Lääkkeet yleensä auttavat (kortisoni, sytostaatit ja 5 ASA), joskus joudutaan myös leikkaamaan. Itse olen sairastanut colitis ulcerosaa jo vuosia. Kaikki alkoi ihan viattoman kuuloisilla mahavaivoilla.

Lisää oireista ja muuta www.crohnjacolitis.fi

Entäs oletko kokellut syödä niin käsittelemätöntä ja alkukantaista ruokaa kuin mahdollista?
Minullakin on ollut erilaisia vatsavaivoja miltei koko elämäni paria viime vuotta lukuunottamatta, koska olen karpannut sen aikaa. Tiedän, että karppiruokavalio voi olla monelle punttimimmille kauhistus rasvaisuutensa takia, mutta minulle se ainakin sopii erinomaisesti. Aloitin alunperin hyväkarppina (siis valkoinen vilja, sokeri ja peruna pois ruokavaliosta), ja parin kuukauden sisällä kaikki vatsavaivani, kuten laktoosi-intoleranssi sekä krooninen närästys, katosivat. Nykyään yritän tehdä kaikki ruuat itse mahdollisimman käsittelemättömistä raaka-aineista, ja olo senkun paranee. Kasvikset (edes kaali) ja maitotuotteet eivät enää ärsytä vatsaani yhtään :)

Terve! Mahavaivoja tälläkin tytöllä aina ajoittain. Helpottivat tosin hetkeksi, kun siirryin laktoosittomaan ruokavalioon. En ole jaksanut orjallisesti katsoa aina joka tuotteesta/ruoasta onko se täysin laktoositonta ja nyt oireita on taas enemmän. Pitää olla tarkempi.. Inhottavaa turvotusta ja ilmavaivoja.

Muttaniin varsinaiseen asiaani.. Onko teillä muilla tällasta ongelmaa, että kun lähdette lenkille menee maha sekaisin? Mulla varsinkin pitemmillä juoksulenkeillä alkaa kiertää vähän mahassa ja tulee olo että pakko päästä vessaan..:D kuulostaa hauskalta, muttei siinä tilanteessa ole. Muutaman kerran on ollu pakko mennä sipalle.:kakka: Oonkohan lähteny liian pian syömisen jälkeen juoksemaan? Oon kyllä aina yrittäny pitää tunnin tauon. Muistan viimekesältäkin noita samoja vaivoja, tosin ne helpottivat lenkkien myötä. vai onko tää vaan jotenki 'uus juttu' mun mahalle, ettei se oo talven jäljiltä vielä tottunu moiseen höykytykseen?:rolleyes:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
lakisha, tuttu juttu! Mikään ei ole inhottavampaa, kun "ison hädän" tunne kesken juoksulenkin. :wtf: Itse yritän melkeinpä väkisin saada suolen toimimaan ennen juoksua, ettei hätä yllätä kesken kaiken... Itsellä on ainakin hyvä olla vähintään 2 tuntia edellisestä syönnistä.

lakisha, tuttu juttu! Mikään ei ole inhottavampaa, kun "ison hädän" tunne kesken juoksulenkin. :wtf: Itse yritän melkeinpä väkisin saada suolen toimimaan ennen juoksua, ettei hätä yllätä kesken kaiken... Itsellä on ainakin hyvä olla vähintään 2 tuntia edellisestä syönnistä.

Mulla tulee myös armoton pissahätä oikeastaan joka ikisellä lenkillä, vaikka kuinka yrittäisin olla juomatta paljon vähintään tunnin ennen lenkkiä. Ärsyttää suunnitella lenkkireittejä sen mukaan, missä on parhaat puskat.:jahas:

Mullakin on epämääräisiä vatsaoireita päivittäin.. Mulla ei varsinaisesti oo mitään allergioita tai herkkyyksiä, vatsa vaan reagoi kaikkeen elämässä!! Stressiin, jännitykseen, milloin mihinkin ruokaan.. Oireina on ajoittainen ripuli, turvotus, kipu ym.. Mitään ei oo tutkimuksissa löytynyt.

Mulla tää ongelma pysyy parhaiten kurissa kun syön tasaisin väliajoin, samaan aikaan joka päivä ja suht samoja, puhtaita ruoka-aineita. Ai että dieetillä onkin aina vatsan kanssa helppoa!:)
Varsinkin hiilari, epäsäännöllinen elämä ja alkoholi tekee meikäläisen elämästä varsin vaikeaa.
Ei o helppoo tää elämä!!!!:rolleyes:

Lisää vatsavaivoistani :D Eli mulla reilu viikko sitten alko sattua keuhkoihin ku hengitän, no olo paheni maanantaina ja tiistaina lääkärii. Tutkittiin keuhkot ja ei mitää (mulla on rasitusastmaa, jonka vuoks noi hengitysjutut otettava vakavasti). Sitte tutkittiin mun mahan ja todettii ylävatsan tulehdus, sain mahahaava lääkeet 2viikoks ja uudellee lääkärii jos olo pahenee.

Syönny reilu viikon lääkkeitä, olo ei oo pahentunu eikä huonontunu... Tunnustelemalla edellee on maha kipee. Lääkäri kielsi alkuu kahvit, hapolliset juomat ja mausteiset ruuat..

Onko muilla kokemuksii tosta ylävatsan tulehduksesta? Vatsalihaksia ja kiertoja en oo salilla voinnu tehdä mut muuten oon reenaillu iha normaalisti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom