Vatsatreenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Haziz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jalannostot riipunnasta tai sellasesta dippitelineestä jossa nostoja voi tehdä. Sitten tomin joskus mulle samaista asiaa kysyessäni esittämä jalkojen paiskonta = makaat selälläsi lattialla ja kaveri seisoo jalat levällään pääsi yläpuolella :hmmm: siten että saat kaverin nilkoista kiinni. Nosta koipesi ylös ja kaveri paiskaa ne alas takaisin ja sinä pistät tietty vastaan ja nostat takaisin ja uudestaan niin kauan kun jätkässä henki pihisee.

Siinä nyt pari, muut voipi jatkaa.

selkäpenkki on kai todettu joissain saatanan tutkimuksissa (crosstrainer 2/2002) hyväks alavatsaliikkeeks. itse asiassa parhaaksi

Miten alavatsaa sais parhaiten treenattuu?

Ei millään. Muutenkin vatsalihasten treenaus sen takia että näyttäisivät paremmalta on aika turhaa.

Saa etsiä jostain lihaskartasta alavatsalihasta.

Vissiin tää koko mun harrastus on sitten aika tyhmä koska teen tätä että näyttäisin paremmalta...

Originally posted by JackOfAllTrades
Ei millään. Muutenkin vatsalihasten treenaus sen takia että näyttäisivät paremmalta on aika turhaa.

Saa etsiä jostain lihaskartasta alavatsalihasta.

No voihan löylyjen löyly. Kyllähän se on selvä juttu kuin PENAN nuttu jonka PELLONHENKI julisti jo talkoissa että jalkojen nostot käy enemmän vatsalihasten ALAosaan ja rutistukset YLÄosaan.. Itte oon kiireessä tehny sellasia rutistuksia joskus joka vaatii hidasta tasapainon pitävää tekniikkaa että makuuasennossa selällään samalla nostan jalkoja suorina maasta ja rutistan selkää ylös niin kyllpä tuntuu koko vatsassa sillon..

Minulla vatsalihasten treenaamattomuus vaikuttaa eniten niin että sillon maha pömpöttää enemmän.. Sixpäkki näkyy kyllä vaikka olis monta kuukautta treenaamatta vatsaa kun vatsa muutenkin saa epäsuoraa treeniä.. Tietenkin kasvavat sitten kun kunnolla rasittaa... Mutta parempi motivaattori on se ettei vyö kiristä, ja tällä ei ole yhteyttä rasvan kanssa paino on sama ja pihdillä katottuna ei ole eroa rasvan paksuudessa, ja se että on selkäkipuja vähemmän ja pystyy kyykkäämään ym paremmin.. Eksyin nyt vähän aiheesta :eek: ...

vatsasta kaikki lähtee, joten kannattaa treenata...

liikkeitä on sen kakssataa miljooo.ooonaa, mutta tässä muutama hyvä sinne alamassuun.

- jalkojen nosto rekissä nilkat ranteisiin -tyylillä. rauhallinen liike. hae jaloilla kaukaa edestä ja nosta lantiota kunnolla eteen. alhaalla ei mitään heilumisia.
- lantion nosto maaten jalat kohtisuoraan ylös. liikepituus on vain n.5-10cm. pidä reidet kohtisuoraan ylöspäin, äläkä tuo niitä päätä kohti. kädet tukee sivuilla. kunnon rauhallinen puristus ylöspäin ilman jaloilla vippausta.
- mm. etukyykky antaa hyvät vibat sivuvatsoihin...

kokeile ja huomaat.

hetkinen, eikös vatsalihas oo kuitenkin vaan yksi lihas(eikä kuusi eri lihasta)? ja noi jalannostot treenaa tota lantion seutua?

tosin alottelijahan mä oon, mistäpä mä mitään tietäisin :kippis1:

jalkojennostot treenaavat myös lonkan koukistajia kyllä vain, mutta idea onkin siinä lantion eteen viennissä... "hae jaloilla kaukaa edestä ja nosta lantiota kunnolla eteen..." koska liike on pirun raskas, se on vatsan yleisvoimaliike, mutta antaa alavatsalle turpiin oikein tehtynä.

vatsalihakset ovat periaatteessa yksi lihas, mutta koska se kiinnittyy niin pitkälle matkalle koostuen monesta palasta, voidaan rasitusta kohdentaa eri osiin aika helposti. suorien vatsojen lisäksi sitten tulevat vielä vinot ja syvät jne...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no joka päivä sitä oppii jotain uutta... :)

kiitos tiedosta

vatsasta kaikki lähtee, joten kannattaa treenata...

Tuokin on aika kaksi piippuinen juttu...

Eli vatsalihakset tukevat vahvasti kehoa ja toimivat "iskunvaimentimina" alakeholta yläkeholle joten niitten pitää olla vahvat.

Mutta ne myös treenaantuvat maastavedossa ja kyykyissä sekä käytännöllisesti joka likkeessä jossa ollaan seisten. joten vatsalihasten vahvistaminen erillisillä liikkeillä voi olla liiallista ainakin jos se on tyypillistä istumaan nousua ja jalkojen nostoa. Kiertoa ja taivutksia sivulle olisi tietysti hyvä lisätä.

Ja vatsalihaksethan ei ole sen kummemmat koostumukseltaan kuin muutkaan lihakset, joten en jaksa oikein uskoa että ne pienenesivät treenaamisella ja paikallinen rasvanpolttoa ei ole huomattu kokeissa tai kentällä.

Pieni koon kasvu voi tietysti auttaa ulkonäköön.

Originally posted by beginner
selkäpenkki on kai todettu joissain saatanan tutkimuksissa (crosstrainer 2/2002) hyväks alavatsaliikkeeks. itse asiassa parhaaksi
tää on ihan paskaa, ei selkäpenkki tunnu yhtään alavatsassa, antaa vaan perkeleenmoisen pumpin alaselkään ja poltteen perseestä kantapäihin

Entäs nuo vinot ja syvät lihakset? Mitenkäs niitä treenataan vai tuleeko ne automaattisesti muun treenin mukana? Bodaus-lehdessä oli joskus joku muija selittämässä keskivartalon lihaksien treenamisesta mutta en lukenu juttua =(...
Semmosta oon kanssa kuullu että vatsaa voi treenata useammin kuin muita lihaksia jostain syystä ja sarjat kannattaa pitää pitkinä (>15 toistoa), onko näissä väitteissä mitään perää? Ei ainakaan sovi Mega-Duty ajatteluun...

tää on ihan paskaa, ei selkäpenkki tunnu yhtään alavatsassa, antaa vaan perkeleenmoisen pumpin alaselkään ja poltteen perseestä kantapäihin
Jätkällähän taitaa olla useampi kuin yksi persoonallisuus.:lol1:

Back
Ylös Bottom