Vatsatreeniongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ilmo
  • Aloitettu Aloitettu
Minulla on vatsatreenissä ongelma jota ei esiinny muiden lihasryhmien treenaamisessa: ekan kovan sarjan jälkeen toka sarja on lähes mahdoton tehdä kunnolla loppuun. Syynä on kova pumppi tuossa pallean tienoilla, ei nyt varsinaista kovaa kipua, mutta tuntuu että pallea räjähtää kohta...

Eli ekan sarjan kun vetää suhteellisen kovaa, esim. tiukka 15 toiston sarja jyrkässä vatsapenkissä, niin tokassa sarjassa saa vain 8 toistoa em. syystä.
Vaikka ekassa sarjassa vetäisi vain 10 toistoa, niin ei se tokaa sarjaa juuri helpota. En tiedä pitäisikö jotain kevyempää jumppailua tai venyttelyä vetää ennen vatsatreeniä...

Olen siis 183/70 18v mies, treenitaustaa pari vuotta, ongelma ollut oikeastaan kokoajan samanlainen vatsatreenissä. Vatsa on kuitenkin ihan hyvän näköinen, sixpacki alkaa näkyä, eli treeni ei ongelmasta huolimatta ole täysin tuloksetonta... Ohjelmana on tällä hetkellä 2-jakoinen.

Antakaas vähän vinkkejä, onko muilla kenties ollut samanlaista ongelmaa?

Mulla vatsat taas yleensä tyssää helvetinmoiseen selkäsärkyyn mutta ei se nyt ihan sietämätön kipu ole.

Vielä enemmän särkee silloin kun ihan makuuasennossa tekee vatsarutistuksia tms. Särkee

ootko kokeillu erillaisia vatsaliikkkeitä? Ja tosiaaan kannataa kokeilla kevyempiä jumppia ja venytyksiä alkuun.

Pitää kokeilla tuota hengittämiseen keskittymistä. Yleensä teen vatsat treenin lopuksi, joten en vedä erityisiä lämmittelyjä niille, voihan tuossakin syy piillä... Liikkeiden välillä eroja ei ole, ongelma on havaittu monessa liikkeessä.

Kyllä meikäläiselläkin vatsalihakset kramppaa ihan jumiin kovan treenin päälle, ei paljoa uskalla kumarrella vähään aikaan...
En sitten tiedä miten hengitys menee, täytynee keskittyä siihen seuraavaksi...

Itsellä muuten tulee yleensä huono olo (huimaa) vatsatreenin jälkeen... Johtunee hengitystekniikasta...

mulla sit taas tuntuu eka sarja eniten vatsoissa ja seuraavissa ei meinaa millään saada kunnon poltetta vatsaan. Voisko johtua siitä että tekniikka huononee ekan kovan sarjan jälkeen?:/

mulla sit taas tuntuu eka sarja eniten vatsoissa ja seuraavissa ei meinaa millään saada kunnon poltetta vatsaan. Voisko johtua siitä että tekniikka huononee ekan kovan sarjan jälkeen?:/
En tiiä voisko tää auttaa, mutta mulla on tuntunu selvää eroa vatsatreenissä kun keskittyy liikkeissä oikeasti sen vatsan tiukkana pitämiseen. "Oikeaoppista" hengitystä tietty unohtamatta.

Muistatko hengittää kunnolla liikkeen aikana? Otat hapet ylhäällä ja puhallat alhaalla

eihän siitä tuu mitään jos ottaa hapet toiston aikana. eli just toisinpäin, kun nostat ittes ylös puhallat hapet helvettiin ja laskun aikana vedät ilmaa ineen.

eihän siitä tuu mitään jos ottaa hapet toiston aikana. eli just toisinpäin, kun nostat ittes ylös puhallat hapet helvettiin ja laskun aikana vedät ilmaa ineen.

Olen kyllä IsoArskan kanssa samaa mieltä, hapet otetaan nimenomaan laskuvaiheessa, sitten silloin, kun lihas tekee työtä, ne puhalletaan.

Olen kyllä IsoArskan kanssa samaa mieltä, hapet otetaan nimenomaan laskuvaiheessa, sitten silloin, kun lihas tekee työtä, ne puhalletaan.

Tarkotat siis, että oot mun kanssa samaa mieltä?

Perjantain vatsatreenissä kyllä huomasi hengitykseen keskittymisen hyödyt. Ongelma tuntui katoavan... Sarjat meni suunnilleen 13,12,10 eikä kiristänyt mistään. Noh katsellaan nyt vielä pari treeniä.

Back
Ylös Bottom