Vatsalihasliikkeistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja k 0
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

k 0

Minulla on se ongelmana, että olen treenannut vatsalihaksia tähän asti vain omalla painolla tehden pitkiä sarjoja, ja nyt haluaisin ruveta käyttämään lisäpainoja. Kotikuntani salilla ei mitään hienoja vatsalihaslaitteita ole, vaan ihan perus vatsalihaspenkki, jossa saa säätää sitä kulmaa, että kuinka jyrkässä asennossa haluaa treenata. Ongelma on, että kun käytän sitä lisäpainojen kanssa niin polte tuntuu enemmänkin reisissä ja alaselässä kuin vatsalihaksissa. Teen toki muitakin liikkeitä kuin pelkkiä istumaannousuja, mutta kaipaisin vinkkejä istumaannousuun lisäpainoilla, niin että liike tuntuisi nimenomaan vatsalihaksissa, eikä reisissä ja alaselässä. Kiitän jo etukäteen jos joku osaa vähän vinkata oikeaan suuntaan.

Minulla on se ongelmana, että olen treenannut vatsalihaksia tähän asti vain omalla painolla tehden pitkiä sarjoja, ja nyt haluaisin ruveta käyttämään lisäpainoja. Kotikuntani salilla ei mitään hienoja vatsalihaslaitteita ole, vaan ihan perus vatsalihaspenkki, jossa saa säätää sitä kulmaa, että kuinka jyrkässä asennossa haluaa treenata. Ongelma on, että kun käytän sitä lisäpainojen kanssa niin polte tuntuu enemmänkin reisissä ja alaselässä kuin vatsalihaksissa. Teen toki muitakin liikkeitä kuin pelkkiä istumaannousuja, mutta kaipaisin vinkkejä istumaannousuun lisäpainoilla, niin että liike tuntuisi nimenomaan vatsalihaksissa, eikä reisissä ja alaselässä. Kiitän jo etukäteen jos joku osaa vähän vinkata oikeaan suuntaan.

Kohta joku valittaa,että lue foorumia..Mutta joo,eli koitas tehä niin,että teet selkä köyryssä koko ajan,eli rutistat vatsalihaksia koko liikkeen ajan.

Mutta joo,eli koitas tehä niin,että teet selkä köyryssä koko ajan,eli rutistat vatsalihaksia koko liikkeen ajan.

Yleensä en näihin tredeihin kauheesti kirjota mut nyt on pakko.

Tämä oli ehkä yksi huonoimmista neuvoista mitä voi antaa.
Ei ole olemassa suoranaisesti liikettä jossa lannerangan asentoa kannattaa päästää muuttumaan.

Se on tyhmää. ja vielä tyhmempää on samaan aikaan tehdä voimaharjoittelua.

Ja todella tyhmää on tietoisesti pitää lanneranka löysänä ja harjoitella liikettä jossa yleensä jo valmiiksi niin kireitä lonkankoukistajia harjoitetaan.

Miksi mennä salille asti opettamaan kropalle huonoa ryhtiä?

Anteeksi epäselvyyteni,tarkoitin nimenomaan YLÄSELÄN pyöristämistä.Jos tämäkin on väärin,niin mulla on aikas kieroutunut anatomia,koska vatsassa tuntuu ja koukistajat ei ole vielä koskaan näiden takia tukkeutunut,muista ongelmista puhumattakaan.Mutta bjoo,jos joku viisaampi voisi koittaa ottaa nyt selvää siitä mitä tarkoitin,ja antaa oman kommenttinsa,jotten aja jotakuta huonoille teille:piis:

No ennen kuin keskustellaan mistä liikkeen pitää tulla jne. pitäisi tietää mitä lihasta/lihaksia halutaan harjoittaa.

Kyllä mun näkemyksen mukaan sen lannerangankin tulee pyöristyä kun suoraa vatsalihasta harjoitetaan, esim. sit upein, jalan nostoin ym. pahapa sitä muutoin on kunnolla harjoittaa. Eri asia onkin se, kuinka paljon tuo suoravatsalihas sitten kaipaa sitä kohdistettua harjoittelua osakseen? Siinä mielessä mä olen Fuhrerin kanssa samaa mieltä, että suurin osa vatsalihasten harjoittelusta pitäisi olla sellaista, joissa se rangan asento nimen omaan pyritään säilyttämään koko ajan luontaisena, koska sehän se vatsalihasten tärkein tehtävä on. Tähän nuo dragon flagit, tuulimyllyt, turkkilaiset, erilaiset kantelut ym. on parhaimmillaan, siis perusharjotteiden (kyykyt, vedot, pystyp. seisten ym.) lisäksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom