Vatsalihaksista asiaa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kundi83_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi!

Mulla on ongelmana vatsa: ylävatsa on suhteellisen timmi, mutta alavatsani pömpöttää eli saan vain sikspäkistä neljäpäckin näkyviin, koska alavatsani on pömppö. Lisäksi kyljet pöpöttää jonkin verran sivuilta, joten niitäkin pitäisi saada kiinteytettyä.

Kaipaisin hyviä vinkkejä alavatsan ja kylkien tehokkaaseen kiinteyttämiseen. Teen salilla 3 kertaa viikossa noin 120 vatsalihasliikettä (vinot ja suorat vatsalihakset) eri laitteilla. Painan 73 kiloa ja pituuteni on 177. Voikohan syy huonoon alavatsaan olla anatomiassa (eli esim. pieni notkoselkäisyys tjs)?

Itselläni on hieman sama ongelma noiden alempien vatsalihasten kanssa. Nyt kuitenkin olisi pieniä merkkejä näkyvissä siitä, että sinnekin tulee lihasmassaa. Alavatsalihakset näkyvät huonommin ihan siksikin, koska sinne alavatsaan se laardikin tuppaa varastoitumaan. Tämän vuoksi ne vatsalihaksetkaan eivät erotu niin hyvin kuin ylemmät vatsalihakset.

Itselläni on tässä muutaman kuukauden päästä suunnitelmissa dieetti, jonka aikana pyrin karistamaan turhia läskejä pois, jotta se päkkikin sieltä hieman paremmin erottuisi.

Noiden vatsalihasliikkeiden kanssa kannattaa kokeilla kaikenlaisia mahdollisia liikkeitä, joilla saa tuntuman koko vatsan alueelle. Voi myös tehdä pelkästään alavatsaan painottuvia liikkeitä, jolloin alavatsalihakset saavat enemmän työtä. Itse olen vaihtanut liikkeitä pitemmistä sarjoista lyhyempiin ja rankempiin, koska pitkät sarjat alkavat pitemmän päälle vain puuduttamaan.

Aluksi kannattaa lukasta tämä
läpi koska siellä on paljon juttua vatsojen treenamisesta. Toiseksi pitää muistaa että jos packi ei näy se todennäköisesti johtuu rasvasta joka on lihasten päällä ja rasvahan ei lähde pois vatsoja tekemällä vaan diettaamalla. Kolmas tärkeä juttu on muistaa treenata syvät vatsat joista löytynee myös paljon juttua serchia käyttämällä.

Rasvaa se on mikä on alavatsassa ja kyljissä (jenkkakahvat) ja siihen ei auta kun dietti. Itsellä ja varmaan lähes kaikilla miehillä yleensäkin on ne rasvat vyötäröllä ja kyljissä yleensä tiukimmalla ja lähtevät viimeisenä sieltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom