Vatsalihakset

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi!

Itse olen 15 vuotias, olen käynyt salilla nyt suunnilleen vuoden päivät ja nyt olisi tavoitteena saada vatsaan kunnon ns:"sikspäkki".
Eli onko teillä mitään ihmeellisiä ohjeita?

Vissiinki aika paljon vaan rasvaprosenttia pitää alas saada.

Palat tuntuu hyvin, mutta vähän on vielä tavaraa edessä estämässä näkymästä.

Eli onko teillä mitään käytännön neuvoja?

No dietillä ne sieltä esiin tulee... Aerobista lisää ohjelmaan ja herkut pois niin eiköhän ne sieltä tule...

Mutta itse kehottaisin vaan syömään kunnolla ja olemaan plussalla että tulisi pituutta ja lihasta, sitten kun pituuskasvu on ohi niin diettailla ne vähät rasvat pois...

Ymmärrän mitä tarkoitat, en minä diettaa mitenkään jätän vain karkit jne. pois.

Eli vatsalihasten treenaaminen ei ole pääasia?

Kiitos!

Ei huoh ... Mua masentaa ku ihmioset vaan haluaa sen sikspäkin ja hauiksen. Ja rintalihakset.

No ei oo mun ongelma.

Joo, eli en tiiä liikutko paljoa. Jos et niin rupea liikkumaan. Aamulenkki ois jees (ennen aamupalaa). Ja sitten moni puhuu Atkinsin Dietin puolesta, itse tosin en oo kokeillu enkä kyllä jaksakaan. Eli ideana olisi mahd. vähän syödä hiilareita.

Atkinsin (ketogeenisen) dieetin puolesta voisin puhua itsekin, mutta mielestäni sun kannattas lihaksia rakennella seuraavat pari vuotta. En lähtis kyllä 15-vuotiaana dieetille varsinkaan, jos murrosikä on vielä kesken.

Tärkeitä asioita vatsalihasten kehittämisessä:

1. RUOKAVALIO:
Vatsalihasharjoittelun(ja harjoittelun yleensä) peruspilari. Jos ruokavalio on perseestä (sipsiä, olutta, pizzaa jne.) EI VOI SAAVUTTAA erottuvia vatsalihaksia. Jos ruokavaliosi on perseestä, etkä ole valmis muuttamaan sitä, lopeta haaveilu erottuvista vatsalihaksista tai osta mullistava abtronic... :hyvä:

2. VATSALIHASTEN SÄÄNNÖLLINEN TREENAAMINEN
-Yleissääntönä toistoista sellainen, että sitten kannattaa lopettaa kun tekniikka ei pysy enää kasassa. Suosittelisin tekemään liikkeet kohtuu pienillä toistomäärillä(ei mitään 5x100 tms.), hitaasti, hengitysrytmiin keskittyen ja mieluiten niin, että jalkoja ei ole tuettu mihinkään(tämä vähentää lonkankoukistajien osuutta liikkeen suorittamisessa).

-Vatsoja esimerkiksi 3x viikossa ja sekä syviä että pinnallisia vatsalihaksia:
2a: Pinnalliset vatsalihakset
http://www.youtube.com/watch?v=zm_Nfts7DN4
2b: Syvät vatsalihakset
http://www.youtube.com/watch?v=qgXF_vNgvcQ
Tuossa siis muutamia Dr.Absin tekemiä videoita, tietenkään noihin liikkeisiin ei kannata jumittua vaan pitää VAIHDELLA niitä liikkeitä.
Videoiden liikkeiden lisäksi kannattaa rasittaa vatsaa myös lisäpainoilla tehvillä liikkeillä. Suosittelen myös voimapyörän ottamista mukaan ohjelmaan.

3. DIETTAAMINEN
Kun edellämainitut hommat on hoidettu kunnolla, ja näin varmistettu että siellä vatsassa on palikoita, täytyy aloittaa diettaus. Toki erottuvuuden saa kohtalaiselle tasolle ilman varsinaista diettaustakin (näin ainakin itsellä) mutta juuri alavatsan pienen "pömpön" poissaanti muodostuu ongelmalliseksi.
Diettaamiseen ohjeita täällä:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927

Ei huoh ... Mua masentaa ku ihmioset vaan haluaa sen sikspäkin ja hauiksen. Ja rintalihakset.

Mitäs vikaa tuossa on? Näyttäähän se hyvältä, kun edes jotain pattia on jossain. Ei kaikki jaksa jalkoja treenata ja mave kiskoa.

Mitäs vikaa tuossa on? Näyttäähän se hyvältä, kun edes jotain pattia on jossain. Ei kaikki jaksa jalkoja treenata ja mave kiskoa.

Jaa-a, mun mielestä se näyttää erittäin tyhmältä jos on ylä-vartalossa paljon lihaa mutta jalat on tasaiset pötköt...

Mutta jokainen tyylillään :dance2:

No ei oo mun ongelma.
.

Mua taasen ärsyttää ihmiset, jotka ei kykene arvostamaan muuta treeniä, tavoitteita tai ihanteita kuin omansa tai bodybuilding / pakkotoistolla yleisesti hyväksytyn mallin, kuten mave. kyykky jne. Ei kaikkien tarvitse treenata reisiä, pohkeita, pikkusormen ojentajaa tai otsan rypistäjää. Mun mielestä jokainen voi itse päättää mitä treenaa ja jollei tavoitteena ole mitään hirviökuntoa niin lihasten epäsuhteet eivät todellakaan näytä suurilta..

Pitäisi pystyy arvostamaan sitä että joku treenaa, se mitä lihaksia kukin tahtoo kasvattaa ei mun mielestä ole oleellista. Kaikki ei todellakaan tahdo isoja reisiä tai edes leveetä selkää. Kauneus / bodyihanteita on monia, kukin tyylillään..

Ettei ihan offtopic menis, niin muista todellakin treenata monipuolisesti se vatsa: syvät, vinot ja suorat vai mitenkä se oli ;). Äläkä lähde diettaamaan ennen kuin siellä oikeesti on niitä vatsapaloja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos kaikista ohjeista, varsinkin JKY:lle iso kiitos.

Eli ei minulla mitään pakkomielistä diettaamista ole. Syön vaan aina kun on nälkä, mutta terveellisesti, karkit jne. jää pois.

Aeroobista olen nyt vetänyt 5 kertaa viikossa.
Lihaskuntoa myös 5 kertaa, mutta todella nopeasti ja tavallaan kevyemmin kuin normaalisti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom