Vatsalihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juuussi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Roikkui ladon yläparvella siten, että polvista alaspaäin jalat olivat yläparvella ja siitä sitten rennoksi pää alaspäin ja vatsalihaksilla istumaan :D

niinkuin se jossain vanhassa threadissa sanottiin aimo annos adrenaliinia saa aikaa paremman treenimotivaation. Hmm... meidän katto on 10 metrin korkeudessa ja jos sais siskon pitää jaloista kiinni ni vois onnistua, ei muuta kun kokeilee... :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
ja sitä että makas penkillä, otti pään vierestä kiinni ja nosti koko vartalon suorana ilmaan siten että vain yläselkä oli penkissä kiinni

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
onko tähän rasvanpolttoon vatsan ympärilta jotain erityisen hyviä yhdistelmiä ???

ja mikäs nyt on sitte parasta, joka päivänen vatsojen treenaminen vai vain esim 3x viikossa kun siitä on ollut vähän
ristiriitasta tietoa ?
haittoja / hyötyjä?

Arnold sano että vatsat pitäis tehdä joka päivä (7krt/v)..

Siinä tehtiin joku 4 liikettä ja jokaisessa 3sarjaa...:kippis1:

Vatsat 2-3 krt viikossa, 3 sarjaa ala-, vinoille- ja ylävatsalihaksille jokaiselle, toistot esim. 20,15,10 tai 15,10,5, liikkeiden vaihtelua tarpeeks ja treeni-intensiteetti siten, että et edes PYSTY tekemään vatsoja useammin. Kyllä pitäis tulokset näkyä(ja jos vyötäröllä on fläsää niin ainakin tuntua).

Karu totuushan on, että vaikka ois kuinka hyvä päcki, niin se EI erotu jos on läskiä liika.

Miksi ihmeessä niitä vatsoja pitäisi treenata erikoisen usein, tavoitteena yleensä on suht solakka vyötärö, ja täytyy ottaa huomioon että samalla tavalla ne vatsalihakset kasvaa kokoa kuin muutkin lihakset, rankalla treenaamisella saat aikaan _ison_ ja lihaksikkaan mahan, joka ei usein ole tavoite. Mä ainakin olen jättänyt nyt vatsat vähemmälle, 1-2 kertaa viikossa 1 tai 2 liikettä ja sarjoja 1-2, vatsalihakset ei enää kokoa kaipaa yhtään. :)

Originally posted by carboniitti
onko tähän rasvanpolttoon vatsan ympärilta jotain erityisen hyviä yhdistelmiä ???

Rasva lähtee kuluttamalla enemmän ku syö. Fläsä ei lähde siitä päältä vaikka tekisit mitä puukko suussa rutistuksia ja joogaa, vaan lähtee juuri viimeisenä siitä vatsan ympäristöstä.

sama juttu aikoinaan

Tämä on hiukan pitkäveteinen tapa treenata vatsaa mutta on toiminut mulla.

Harjoitat ensin joka toinen päivä vatsalihaksia istumaannousuilla niin, että voit tehdä 100 ylävatsaa, 100 alavatsaa ja sataset vielä kummallekin kyljelle.

Sitten teet tätä 400-treeniä puolisen vuotta. Tämän jälkeen on vatsa sen verran kestävässä kunnossa, että massan hankkiminen vatsaan on lastenleikkiä, vaikka vastus olisikin kovempi ja sarjat lyhyempiä.

Toinen tapa on Tyson treeni: Tee vatsoja kunnes alkaa sattumaan ja sitten vielä 100.

Treenin päällä vielä rentouttava vatsataputtelu ja :urjo:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by turre101
Miksi ihmeessä niitä vatsoja pitäisi treenata erikoisen usein, tavoitteena yleensä on suht solakka vyötärö, ja täytyy ottaa huomioon että samalla tavalla ne vatsalihakset kasvaa kokoa kuin muutkin lihakset, rankalla treenaamisella saat aikaan _ison_ ja lihaksikkaan mahan, joka ei usein ole tavoite. Mä ainakin olen jättänyt nyt vatsat vähemmälle, 1-2 kertaa viikossa 1 tai 2 liikettä ja sarjoja 1-2, vatsalihakset ei enää kokoa kaipaa yhtään. :)

Iso ja lihaksikas vatsa? Tänne heti! :kippis1:

Kyllä mun mielestä sellanen pystykkäissuuntainen grand canyon on aika tavoittelemisen arvoinen. Tämä tietenkin vain oma mielipiteeni.

No oikeistaan mun kohdalla voitais puhua siitä että on vaan rintalihakset jääneet jälkeen vatsalihaksista ja sen takia vatsa on "turhankin" lihaksikas. :)

Originally posted by NHB
Vähän off-topic mutta itse haluasin kokeilla Paul Chekin kehittämää Tornado Ballia.

Tuo näyttää pirun kiinnostavalta! Täytyisiköhän rakentaa tuollainen... saisi olla vaan tarpeeksi painava ja joustava. Samaten olen ajatellut pyörän sisäkumeista sellaiset vetokumit tuohon seinään rakentaa niin voisi niissä rykiä. =)

Se liike missä "heilutaa" oikeelle ja vasemmalle ja pidetää käsil kiinni siitä telineestä*, nii onks se hyvä liikee pötsille, ku fysioterapeutti sano, ettei sais tehä niitä perinteisii vatsaliikkeitä.

*en tiedä sen liikkeen nimee, joten piti kuvailla se (jos tosta nyt selkoo saa...)

kiitos vaan, mmmmutta...

Upeita vinkkejä, mutta mulla on ollut sellanen ongelma, että vaikka kuinka yritän, ja käännän ja kierrän, niin mulla alkaa aina sattua reisilihakset ennen vatsoja... Muuten kyllä mulle kelpaisi kyllä ihan perusliikkeetkin. Onko mun etureidet sitten pullamössöä, vai mistä johtuu?

Originally posted by nikke1
Rasva lähtee kuluttamalla enemmän ku syö. Fläsä ei lähde siitä päältä vaikka tekisit mitä puukko suussa rutistuksia ja joogaa, vaan lähtee juuri viimeisenä siitä vatsan ympäristöstä.

Tää on muuten valitettavan totta :( Laihduin just 4 kiloo, ja vatsaa on saman verran - eli liikaa :D - Ja samaan aikaan tuli lihaksia lisää, ettei ollu niistäkään pois. Aika turhauttavaa

vielä tähän tämmönen. onkos mahdollista litistää vatsaa ilman rasvanpolttoa? siis ei päkkiä näkyviin eikä kiinteää tiukkaa vatsaa vaan yksinkertaisesti pömpötystä pois? (mitä löytyy aivan liikaa) saatto olla vähän :david: kysymys mutta minkäs teet kun ei ole tietoa :rolleyes:

Originally posted by Mikk0
vielä tähän tämmönen. onkos mahdollista litistää vatsaa ilman rasvanpolttoa? siis ei päkkiä näkyviin eikä kiinteää tiukkaa vatsaa vaan yksinkertaisesti pömpötystä pois? (mitä löytyy aivan liikaa) saatto olla vähän :david: kysymys mutta minkäs teet kun ei ole tietoa :rolleyes:

Siis eikös hyvä vatsalihakset juuri "vedä" mahaan sisää, kun taas heikoilla lihaksilla maha roikkuu, korjatkaa jos oli päin mestsää.

Originally posted by drs
Siis eikös hyvä vatsalihakset juuri "vedä" mahaan sisää, kun taas heikoilla lihaksilla maha roikkuu, korjatkaa jos oli päin mestsää.
Juu tätä samaa oon jostain kuullut ja joku viisaampi sais nyt vähän informoidakkin.

Originally posted by drs

Kyse ei siis ole niistä "normaaleista" vatsalihaksista, mitä näillä rutistuksilla sun muilla treenataan, vaan syvistä vatsalihaksista (Transversus Abdominis). Niitä treenataan pääasiassa hengitysharjoituksilla ja niillä se pömpötys pitäisi lähteä pois.

Tässä hieman juttua asiasta:
http://www.webcrag.com/climbing_injuries3.html

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom