vatsalihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luumu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juu eihän tuo ole mistään kotoisin että vatsoissa aletaan vääntämään yli 100 toistoa jne. Vatsalihakset ovat lihas siinä missä muutkin ja paras tulos kasvun osalta säilytetään sillä että pidetään ne toistot tuossa 6-30 kohdalla. Näin siis itse olen havainnut omalla kohdalla.
Itse käytän tällä hetkellä, taisi olla viime bodaus lehden numerossa jossa itse Simo Bognanoff näytti samaisen vatsatreenin, teen samat liikkeet ja suurin piirtein saman verran toistojakin ja tulosta on kyllä tullut.
Elikäs normaaleja istumaannousuja,rutistuksia,kiertoja sekä muita ja kuningasliike kaikista... Voimapyörä!
;)

Eikös niitä lonkankoukistajiakin kannata treenata? Vai onko siihen sitten jokin selvästi parempi keino?

Itse teen voimapyörän, vartalonkierron ja sitten sellaisessa vatsakoneessa jossa jalat ovat tuettu (jotta niitä lonkankoukistajakin tulisi treenattua).

Tähän threadiin sopii varmaan kysymys vatsarutistuksen oikeasta tekniikasta. Eli mikäs mättää, jos rupee selkään sattumaan? Jalat pidän suunnilleen suorassa kulmassa penkin päällä enkä nykäise liikkeen alkuja. Joten pitääkö selkä pitää suorana ja kuinka pitkälle pitää nousta? Olen tehnyt kahella tavalla eli vain "kurkistamalla" ja sitten niin pitkälle, että kyynerpäät osuvat polviin, kumpi on parempi tai "oikea" tapa?

Niin ja tuleeko vatsat treenattua kokonaisvaltaisesti jos teen rutistuksia, jalkojennostoja ja vartalonkiertoa?

Lonkankoukistaja?

Olisi myös kiva tietää miten vatsalihakset tehdään tuolla lonkankoukistajalla, jotta voi välttää sellaista tapaa. (Ja tietää miten huijata koulun kuntotesteissä :rolleyes: )

edit: Noh, ehkei huijata, mutta miten päästä helpommalla...

Re: Lonkankoukistaja?

Originally posted by Inspire
Olisi myös kiva tietää miten vatsalihakset tehdään tuolla lonkankoukistajalla, jotta voi välttää sellaista tapaa. (Ja tietää miten huijata koulun kuntotesteissä :rolleyes: )

edit: Noh, ehkei huijata, mutta miten päästä helpommalla...

Tue jalat kunnolla, ja sitten vaan riuhdot niin perkeleesti itteäs ylös. Varmasti tulee lonkankoukistajat mukaan. Ainakin meillä koulun kuntotestissä suoritustapa oli sellainen, että kaveri piti jaloista kiinni ja sitten laskettiin suoritusten määrä puolessa minuutissa, joten siinä mitattiin vatsalihasten lisäksi lonkan koukistajia.

Originally posted by MKS
Tue jalat kunnolla, ja sitten vaan riuhdot niin perkeleesti itteäs ylös. Varmasti tulee lonkankoukistajat mukaan. Ainakin meillä koulun kuntotestissä suoritustapa oli sellainen, että kaveri piti jaloista kiinni ja sitten laskettiin suoritusten määrä puolessa minuutissa, joten siinä mitattiin vatsalihasten lisäksi lonkan koukistajia.

Kiitosta, mutta tosiaan meilläkin kuntotesteissä tehdään tuolla tavalla... Aikaa vain oli kokonainen minuutti!

Re: Re: Lonkankoukistaja?

Originally posted by MKS

Joo ja sitten metosta vielä kunnon pompulla alaslaskuvaiheessa...siinähän pystyy fuskaamaan kunnolla!!

Ja jos haluu tehä vatsat ilman lonkankoukistajia niin tekee rutistuksia ilman mitään tukia...se on ihan ykkönen ainakin mulla...ja painoo vaan lisää kun rupee 15 toistoo menemään...

Terve. Semmosta kyselisin vatsalihaksista,pelaan jääkiekko eli vatsoja on harjoiteltu säännöllisesti,mutta vapaa-ajalla varsinkin harjoittelin lähes poikkeuksetta niitä niin että laitan jalat esim.sängyn alle. Vasta tällä topic:illa vierailtuani tajusin että tällöin teen töitä enemmän lonkkiin kuin vatsoihin. Nyt jos joku viitsisi tehdä jonkunmoisen treeniohjelman minulle vatsalihaksille,niin olisin hyvin kiitollinen!

Jos sen tekee pelkästään kehon painolla, niin eikös silloin kannata tehdä mielummin yli sata kuin vain 20 toistoa, joka ei tunnu vielä missään. :) Omalla painolla noita on paljon "hauskempaa" tehdä ja eikös moni kova kehonrakentajakin tee ilman lisäpainoja. Ei ainakaan Cutler käyttänyt videollaan mitään. Vartalonkiertoja en nyt muutenkaan kuvittelisi tehtävän niin kovilla lisäpainoilla, että toistoja menisi vain 10. Toisaalta ei niitä rutistuksia viitsi vääntää mitään 100 toistoa, sitten voisi ottaa mielummin lisäpainot käyttöön.

EDIT: Meni ajatukset nyt vähän hassusti perseeseen. Ei kannata edes lukea tätä viestiä, mutta varmaankin olet jo lukenut, jos kerta luet tätäkin tässä.

http://www.youtube.com/watch?v=n-fghjEe5Tk&feature=fvst
Pidä tota se 100sekuntia niin sit uskon et on liian helppoa sulle.
Ja jos oli llian helppoa niin sitte tota 100 sekuntia.
http://www.youtube.com/watch?v=oNt49ZKsJxk

Suositut

Back
Ylös Bottom