Vatsakipu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

maserati

Banned
Eli vatsassa tuntuu kipua. En oikein osaa edes sanoa, onko kyseessä elimellinen kipu vai lihaskipu, koska kun vatsalihaksia jännittää tai hengittää syvään niin kipu voimistuu, mutta sitten kun lähtee liikkumaan tai nousee seisomaan niin kipu vähenee/häviää. Etenkin makuuasennossa kipu tuntuu jatkuvalta. Tällä viikolla se on erityisesti voimistunut, kun olen alkanut vetää dieettiä (1700-2000kcal /d), että se voi periaatteessa johtua myös nälästä, mutta nälkäkään ei oikeastaan ole. Mitään vatsaoireita kuten paskan lentämistä tmv. erikoista ei ole. Kipukeskus tuntuu olevan tuossa ylävatsassa, välillä tuntuu heijastelevan vasempaan ja välillä oikeaan ylävatsaan, ei kuitenkaan kylkeen asti.

Ei tässä muuta kuin että mene lääkäriin. Arvelen hatusta, että kyse voi olla siitä että vatsahappoa pääsee kurkkutorveen, mutta tuo voi oikeasti olla ihan mitä tahansa.

Voiko lihaskipu esiintyä sellaisena terävänä vihlaisuna, vähän niin kuin joku mottaisi moralla kylkiluiden väliin..? Tässä on nyt jomotellut vähän sekä vatsa- että selkälihaksia, mutta mystisesti kipua ei kuitenkaan esiinny treenatessa, vain kun venyttelee tai kun on levossa.

Mistähän johtuu vatsakivut aina kovalla sykkeellä salibandyä pelatessa? Kivut alkaa noin 40min pelaamisen jälkeen. Mitään vatsakipuja ei esimerkiksi kuntosalitreenissä tule, vaikka tekisi kovankin treenin. Tämä nyt piinannut minua viime aikoina ja kiinnostaisi löytää lääke. Kipu on tarkemmin alavatsan, mutta myös vähän ylävatsan kohdalla. Vatsalihasten alueella.

Voiko syy olla esim. joku näistä:
- liian heikot vatsalihakset
- väärä ruokavalio
- väärin ajoitettu syöminen + maha hölskyy ?

Tätä ongelmaa olen saanut hieman korjattua sillä, että kun sählyt pelataan klo 20 niin syön 16-17 aikoihin kaurapuuroannoksen. Joskus söin joitan raskaampaa (en mitään jättiannosta) esim. jotain lihaa ja pastaa + salaattia. Kaurapuuron seassa aina raejuustoa, pähkinöitä ja mehukeittoa.

Ajattelin tätä ongelmaa lähteä purkamaan keskittymällä entistä enemmän keskivartalon vahvistamiseen ja jätän raejuuston pois/vähäiseksi tuolla sählyä edeltävällä puurolla. Myös kahvin juontia pyrin minimoimaan sählypäivinä.

Kiinnostaa kuitenkin kuulla, jos muilla tämänkaltaista ongelmaa?

Back
Ylös Bottom