Vatsaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RS1
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

RS1

Olen aloittamassa raudan nostelua kolme kertaa viikossa ja pari kysymystä heräsi. Monijaksoista ohjelmaa suosittelisitte? Olen tuossa katsellu Timban postaamaa threadia missä oli noita erilaisia ohjelmia ja tämmöinen pisti ekana silmään.

Kyykky / Prässi 2 x
Jalkojen koukistus / SJMV 2 x
Pohkeet istuen / Pohkeet seisten 2 x

Kulmasoutu tangolla / Kulmasoutu käsipainolla / Alatalja 2 x
Leuanveto / Ylätalja 2 x

Vinopenkki / Penkki 2 x
Viparit sivuille / Pystysoutu 2 x

Ranskalainen punnerrus tangolla / Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 1 x
Scott hauiskääntö / Hauiskääntö käsipainoilla 1 x

Jalkojen nosto / Vatsarutistus 1 x

Kysymys kuuluukiin onko tuossa liian vähän vatsaa? Kaverit tokaisi vaan että vatsaa sais olla enemmän, ja onhan se vatsa aika tärkeä alue :D. Niin ja jos tulee teille joku aloittelijalle sopiva monijaksoinen ohjelma mieleen ni pistäkääpä ihmeessä tähän. Viimesenä olis vielä, että kannattaako ruokavaliota alkaa tässä vaiheessa jo suunnittelemaan uusiksi? Ikää on 19, massaa löytyy hieman yli 60kg ja pituutta 180, kohtalaisen hoikka oon siis. Massaa ei tuu vaikka safkaa menee päivittäin kiitettävästi kurkusta alas, enkä hirveästi liiku, eli aineenvaihdunta aika hyvä. Jonkun harrastuksen oon myös kelannu ottaa tähän salin ohelle.

Kiitoksia vastanneille! :thumbs:

Yksijakoista suosittelisin aloittelijalle, tulee kolmesti viikkoon samat liikkeet joten tekniikka kehittyy nopeasti. Ja nuista vatsoista sen verran että vatsalihashan on lihas siinä missä esim. hauiskin, eikä tarvi sen enempää treeniä kuin muutkaan lihakset. Vatsat saa myös epäsuoraa rasitusta esim. kyykyssä. Jonkinlaisen vinojen vatsojen liikkeen voit kai tehdä nuiden lisäksi. Ja jos ei tunnu liha tarttuvan niin kannattaa huolehtia että saa sitä proteiinia sen about 30g aterialla, ja että tulee syötyä tasaisesti noin 3 tunnin välein pitkin päivää.

Kiitoksia. Lähinnä tässä hain tosta vatsasta kun noita sarjoja tehdään kuukausittain ensin 15 ja siitä ruvetaan pienentämään kun tekniikka hanskassa ja painoja vissiin lisäillään. Eli vatsarutistus on 1x sarja joten 15 vatsaa per salikäynti aluksi? Entä kun sarjat pienenevät, heitänkö painon niskan taakse?

EDIT:

Lisäksi kiinnostaisi tietää, kun haluaisin leuanvetoa treenata enemmänkin eli olisi mukava pystyä kiskaisemaan leukoja useampikin, niin miten sitä kannattaisi lähteä treenailemaan? Thanks! :thumbs:

1*15 = 15 toistoa / salikerta. Jos ohjelmassa on esim. 1*8, ja saisit tehtyä reilusti enemmän, laita vastusta sen verran että saat tehtyä sen 8. Eli vaikka sitten pidät painoa rinnalla/niskan takana, tai teet jossain painoilla varustetussa vatsalaitteessa. Eikä se vatsojen suhteen ole niin tarkkaa, pääasia että reenaat. IMO.

Ei tuohon mielestäni enempää tarvi vatsoja laittaa. Usko pois, kun kyykkäät ja kulmasoudat niin vatsat huutaa armoa alkuun. Itse en ole reenannut suoria vatsoja aikoihin (pitäisi kyllä..), mutta palikat näkyy silti runsaan läskin alta. Ei kauhean hyvin, mutta sieltä ne pilkistää :)

Tsemppiä treeniin ja tervetuloa palstalle!

Ihan alussa voi leuanveto olla aika tuskasta repimistä ni suosittelisin vaan alotella tolla ylätaljalla ja siinä ku rupee painot liikkuu hyvin ni sit vaik leuanvetoo mukaan.

No tuo ylätalja on hiukan kyseenalainen. 7-luokalla tein samoilla painoilla ylätaljaa kuin nyt, toistoja noin 50-60 kilolla, leukoja en silloin saanut yhtäkään. Nyt painan reilu 20kg enemmän kuin silloin, nyt menee leukoja. mutta ylätalja painot on ihan samassa. Mutta toisaalta eipä kiinnosta paskaakaan paljolla teen ylätaljaa ja noin kerran vuodessa sitä tuleekin tehtyä :)

Kuulostaa hyvältä Zalkku :). Mulla itellä tuota massaa on tosiaan niin vähän, että nyt lähtee jo pari leukaa. Eli kun saan käsiin vaan lisää voimaa niin leukoja pitäs lähtee aika reippaaseen tahtiin :D.

Vatsoihin vinkkinä että jalkojennosto on tosi hyvä liike kun sen tekee niin että nostaa jalat rinnan tasolle kevyesti koukussa ja pysäyttää liikkeen sekunniksi yläasentoon. Jo kymmenen toistoa tuntuu koko päkissä ainakin minulla :) Sama periaate toimii selkäpenkkiinkin jo kevyellä lisäpainolla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mulle toi t-nationin reeni oli aivan liian rankka, 7 leukaa menee joten tulis vetää ton level 2 mukaan, mutta ei mitään toivoo päästä sitä loppuun asti :(

Juu ei kyl itelläkään puhettakaan et 6 sekunnin negatiivisia 5x10 pystyis tekee :eek: Mut uskosin silti et tämmönen vaihteleva leukaohjelma mis tehdää negatiivisii ym. toimii paremmin kuin se et aina kun kävellään tangon ohi niin vedetään max. toistot (kyllähän se tanko siihen kummasti houkuttelee jos kotona sellanen on :rolleyes: )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom