Vatsa sisään, rinnat ulos!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dorm
  • Aloitettu Aloitettu
Valittelen sellaista asiaa kuin vatsan kiinteys ja sisälläpito.
Olen treenannut noin vuoden verran, kroppani on kehittynyt hyvin ja tasapainoisesti joka puolelta. Keväällä lisäsin cardio-tyyliseen vatsatreeniini painoilla suoritettavia sarjoja (10 kg niskan takana jne.). Vatsalihakset kasvoivat kokoa, ja "laajenivat", mutta samalla huomasin, että vatsani alkoi "pömpöttää". Kuusi kuutiota tulivat KONKREETTISESTI paremmin esille, sivuprofiilissa vatsani tulee hieman ulospäin, ja näkyy kaarevana vatsalihasmöykkykumpuna; :itku: se ei siis pysy kunnolla sisällä. Ryhtini on hyvä ja selkälihakset luullakseni myös suhteellisen hyvässä kunnossa.

Mikä neuvoksi, että saan vatsani sisään? Ei sitä kokoajan jaksa jännittää tai vetää sisään. Pitäisikö lopettaa vatsatreeni painoilla? Pitäisikö treenata enemmän alaselkää?

Olisi mukavaa saada asiallisia vinkkejä.
Kiitos :)

Tuo Nerdin linkki on hyvä. söörtsillä lisää

Kuinka paljon tuo staattinen pito muuten ottaa syviin vatsalihaksiin?

No jos katsee Ronnie O:n vatsoja niin, voi helvetti mikä tynnyri on miehellä jolla rasvat ovat tajuttoman alhaalla.

Optimus sanoi:
No jos katsee Ronnien vatsoja niin, voi helvetti mikä tynnyri on miehellä jolla rasvat ovat tajuttoman alhaalla.

Sillä onkin liian iso maha..onhan sitä arvosteltu ettei sen takia pitäis edes voittaa koko Mr. Ólympiaa! Jotain tollasta luki BK:ssa..

Optimus sanoi:
No jos katsee Ronnie O:n vatsoja niin, voi helvetti mikä tynnyri on miehellä jolla rasvat ovat tajuttoman alhaalla.

Taitaa Ronnien pömpöttävään mahaan olla ihan joku muu syy kuin heikot syvät vatsalihakset :D

Bloo sanoi:
Ronnien vatsaan syy lienee kasvaneet sisäelimet :D

Kyllä syy taitaa kuitenkin olla niissä syvissä vatsoissa, kun ainankin mitä leffassa jännitelee vatsaansa, on kroppa paljon paremman näköinen.

Kride sanoi:
Kyllä syy taitaa kuitenkin olla niissä syvissä vatsoissa, kun ainankin mitä leffassa jännitelee vatsaansa, on kroppa paljon paremman näköinen.
Kyllä ne syvät vatsat on kunnossa. GH-gutista on vaan aika hemmetin vaikea saada siedettävän näköstä edes jännittämällä.

Yksi hyvä temppu on myös tämmönen, että mene tavalliseen etunojapunnerrus asentoon, josta laskeudut kyynärpäiden varaan ja olet tässä asennossa 30-60 sekuntiin. Itse saan ainakin uskomattoman poltteen tuonne jonnekin vatsaan ja maha ei näytä pömpöttävän enää niin pahasti.

Lilboi sanoi:
Yksi hyvä temppu on myös tämmönen, että mene tavalliseen etunojapunnerrus asentoon, josta laskeudut kyynärpäiden varaan ja olet tässä asennossa 30-60 sekuntiin. Itse saan ainakin uskomattoman poltteen tuonne jonnekin vatsaan ja maha ei näytä pömpöttävän enää niin pahasti.

Pakkiksessa niin monesti kehuttu voimapyörä ottaa myös syviin vatsalihaksiin ihan hitosti, ainakin meikäläisellä.
BTW: Nyt niitä samoja mitä oli Stockalla on näkynyt myös Anttilassa ja hinta sama 9,90eur.

Yksi kätevä tapa treenat keskivartalon lihaksia on tasapainoilu esim. tangon päällä. Itse teen himassa seuraavasti: laitan painonnostotankoon levyt päihin, toisen painon päälle asetan kovakantisen kirjan ja sitten istun kirjan päälle (jalat lepää tangolla). Tämä kehittää sekä syviä vatsalihaksia (pakko istua ryhdikkäästi), poikittaisia vatsalihaksia (joutuvat korjaamaan jatkuvasti asentoa) ja ylipäätänsä tasapainoa. Aluksi haasteena on pysyä tangon päällä, mutta jo parissa viikossa tasapainoaisti on kehittynyt sen verran paljon, että nykyään pystyn syömään, lukemaan, katsomaan tv:tä ym. tunnin päivässä. Ja vatsalihasten kehitykseen olen enemmän kuin tyytyväinen.

Tuo kuulostaa aika kätevältä. Tangon voinee korvata vaikka kovalla pallolla tmv.

Eikös syvät vatsalihakset= poikittaiset vatsalihakset?

toni_n sanoi:
Pakkiksessa niin monesti kehuttu voimapyörä ottaa myös syviin vatsalihaksiin ihan hitosti, ainakin meikäläisellä.
BTW: Nyt niitä samoja mitä oli Stockalla on näkynyt myös Anttilassa ja hinta sama 9,90eur.

Näin minäkin olen tämän järkeillyt ja nyt toistaiseksi ollutkin ainut vatsaliike joka myös niille syville menee. Ja ainakaan vielä ei mitään ihmeempiä pömpötyksiä ole ilmassa ollut.

Sukulaku sanoi:
Tuo kuulostaa aika kätevältä. Tangon voinee korvata vaikka kovalla pallolla tmv.

Eikös syvät vatsalihakset= poikittaiset vatsalihakset?

Yleensä niillä kai tosiaan tarkoitetaan samaa, vaikka välillä tuntuu että käsite "syvät vatsalihakset" sisältää myös jotain muita, vähäpätöisempiä lihaksia. Nuo poikittaiset eli transversus abdominis ovat kyllä ne tärkeimmät niistä.

Itse asiassa ostin tuommoisen vatsapyörän Stokkalta. Hyvin se ottaa vatsaan, ehkä pitäisi treenata sitä entistä enemmän..

Back
Ylös Bottom