vasurin ja oikean erot?

BCAA-valmisjuoma -40%
Moi!
Oon muutaman kuukauden nyt treenannu ja ois kysyttävää:
Tämmönen ongelma on et vasurin ja oikean voimaero on todella iso!
esimerkkinä: oikella kädellä menee 16 kg:n painolla toistoja enemmän kuin vasurilla 13 kg:n painolla (kokoeroa hauiksil ei ole)
Luulisin et johtuu 10 vuoden rumpujen soitosta, jossa oikea joutuu kovemmalle rasitukselle.
Mikä ois hyvä tapa saada vasuri tasoihin nopeesti?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Yks keino on tietysti se, että esim. haukkaria käsipainoilla tehtäessä alotat aina sillä heikommalla kädellä. Sitten teet aina saman verran toistoja sitten sillä vahvemmalla mitä olit jaksanu heikomalla. Pikkuhiljaa pitäs tasottua, mutta toisaalta tietysti jonkun verran hidastaa vahvemman käden kehitystä.
Varmaan toi ankara normaalitreeni ja esim. liikkeet tangon kanssa on myös ihan hyvä vaihtoehto. Kyllä se vahvemman käden kehityski joskus tyssää niin että toinen puoli saa kiinni voimatasossa, jos ei ole kauheita kiireitä lihastasapainon suhteen.

Älä käytä vahvemmalla kädellä isompia painoja vaan tee samoilla painoilla ja toistomäärillä kummatkin kädet. Ei ihme että oikea pysyy vahvempana jos sitä treenaa kovempaa (lue: isommilla rojuilla)..

jep!
Samoilla painoilla oon reenattu, mut kokeilin vaan paljon se ero on. Joo tankolla sitä ei eroa huomaa. Yks kaveri sano et reenaisin vasuria sellaisilla painolla et menee alle 6 toistoa. Saisi voimaa lisää. Joo sehän tässä harmitta kun oikealla vois jo treenata kovempaa:curs:
Mut oon vasta 2 kuukautta käyny, ja silloin sitä haluaa tuloksia heti:D

Originally posted by hevipelle

Luulisin et johtuu 10 vuoden rumpujen soitosta, jossa oikea joutuu kovemmalle rasitukselle.

No ite soittelin myös rumpuja 8 vuotta ja vasen käsi oli alussa paaaljon vahvempi kuin oikea.. Että en tiedä oisko se tuosta rumpujen hakkaamisesta kiinni, ehkäpä siitä, että teet oikealla kädellä enemmän arkipäivän juttuja kuin vasemmalla kädellä..

Tai ehkä sä soitat kovempaa kuin mä... :D :david:

Migelle:
Jep, voihan se johtua noista arkipäivän jutuista. Mut rumpalina tiedät että oikea kätinen hakkaa oikella haikkaa, niin iskujen suhde on yleensä oikea 4 kertaa/ vasen 1 kertaa per tahti, tai jotenkin niin.......
Oli miten oli pitää vaan treenata helevetisti, eiköhän se siitä tasotu

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Originally posted by hevipelle
Migelle:
Jep, voihan se johtua noista arkipäivän jutuista. Mut rumpalina tiedät että oikea kätinen hakkaa oikella haikkaa, niin iskujen suhde on yleensä oikea 4 kertaa/ vasen 1 kertaa per tahti, tai jotenkin niin.......
Oli miten oli pitää vaan treenata helevetisti, eiköhän se siitä tasotu

Jep.. näinhän se on.. Unohdin tossa edellisessä postauksessa mainita, että oon vasenkätinen, mut soitan rumpuja oikea kätisesti.. Eli oikea käsi hakkaa haikkaa ja vasen virveliä.. Silti vasen oli vahvempi kuin oikea.. Itelle kävi niin, että puntti treenit vei rumpujen soiton paikan ja ei oo nyt pariin vuoteen tullu soiteltua, varo ettei sulle käy samoin

Kyllä se voima ero tasottuu suht nopeesti, ainakin itsellä näin kävi. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom