Vasta-anarkismi

Eikös tuo toinen sankari uhannut jo rikosilmoituksella, jos ei ilkeä nettikirjoittelu lopu? Siinä sitä anarkistin logiikkaa parhaimmillaan (jos ei ollut trollin tekosia).

Oiva keino tuomaan uutta näkökulmaa anarkistin kanssa käytävään keskusteluun on mainita ohimennen omistavansa aseen. Jostain syystä se poliisi ei enää sitten niin huonolta asialta vaikutakaan. Mielenkiintoinen logiikka anarkisteilla, kun eivät ymmärrä virkavallan suojelevan juuri tuollaisia reppanoita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämän kaltaisissa ketjuissa paljastuu miten junttia porukkaa tälläkin palstalla pyörii. Tukipylväät prkl oikeasta anarkimista ja hippien ideologiasta tietoakaan, silti käsitteitä täällä viljellään. Olkaa hei tyytyväisiä paska duuneihinne, rumaan kaljuunne ja pumpatkaa vähän lisää rautaa huppu päässä, se on sitä oikeaa elämää.

Höh. Mitä jos ei ole kalju? Saako silti olla tyytyväinen?

Siis poliisi haluaa varmaan, että kun toinen ryhmittymä lähtee liikkeelle niin toinen jäisi kotiin. Tulee vaan isompi hässäkkä. Kyllä, ääriliikkeet on (marginaali)ongelma Suomessa.

Oikeisto yleensä jääkin kotiin silloin kun vassarit ovat liikkeellä, ja vassarit turvautuvat tähän usein, mediassa jaksavat rummuttaa omia agendojaan, ja vaikuttaa että moni mediassa työskentelevä näkee asiat niinkuin äärivassarit, sen verran saavat palstatilaa. Kun taas äärioikeisto lähtee liikkeelle, on äärivassarit varmasti paikalla aiheuttamassa rähinää, monesti provosoimassa sitä. Tätä ei vain yleensä uutisissa mainita, johtuen mediakytköksistä. Vähän aikaa sitten kun oikeisto oli katuja turvaamassa oli ihan sattumalta "vastalause porukka" liikenteessä, hienosti kierreltiin mediassa kuinka takkunetin jengi oli siellä provosoimassa.

Aatteella ja tuolla huliganismilla taitaa olla aika vähän tekemistä keskenään. Sen voi koittaa kuorruttaa johonkin aatteeseen, mutta tarkastelua se ei kyllä kestä. Kyllä se Matti saattaa täräyttää näyteikkunan paskaksi tai naarmuttaa autoa. Sitä tapahtuu ihan jatkuvasti Suomessa. Erona toki se, että kun matti ottaa ensimmäisen oluen, hän ei ole suunnitellut, että tänään paskotaan paikat. Kustannuksiin sillä ei vaan ole vaikutusta.

Perusmattien touhut jäävät näiden ääriryhmittymien varjoon.

Meillä taitaa olla sellaisiakin yhteiskuntia missä ei näin tapahdu. Olen melko varma, että harva oikeasti haluaa sellaisessa vaan asua. Sitä minä tarkoitan.
Se on aikalailla hankalaa alkaa etukäteen kieltämään mielenosoitusta. Siitä ei oikeasti ole sitten pitkä matka siihen, että mielenosoituksia ei voi enää järjestää ollenkaan.

Mielenosoituksia ei tarvitse estää, mutta takkunetin organisoimat tuholiikkeet voisi järjestelmällisesti estää. Nämä yhteiskunnan tuholaiset luottavat juuri tähän vapaaseen yhteiskuntaan että tehdä voi mitä vaan eikä poliisilla ole yleisen mielipiteen takia mitään valtaa heihin.

Mä nyt vielä tarkennan, että en millään tavalla hyväksy tätä toimintaa, mutta pidän sen ennaltaehkäisyä todella hankalana, jos halutaan vapaassa yhteiskunnassa elää. Omalla hullunkurisella tavalla sanottuna, tämä on "hyvän" yhteiskunnan merkki.

Vuosittain nähtävästi nämä anarkistit isolla joukolla hajoittavat paljon paikkoja oman "aatteensa" vuoksi, minä pidän sitä yhteiskunnan ongelmana kun ei suunniteltua vuosittaista tuhokiertuetta kyetä estämään. Tämä täyttää mielestäni järjestäytyneen rikollisuuden tunnusmerkit ja pitäisi kohdella samalla tavalla. Tuomiot sen mukaan.

Näiden anarkistien mielestähän kaikki ovat äärioikeistoa, jopa SDP. Keksimällä keksivät itselleen vihollisia, jotta olisi syy pistää paikkoja paskaksi. Kun kysyy vähän perusteluita väitteille, yleensä sanotaan "et sinä kuitenkaan tajua".

Näiden anarkistien mielestähän kaikki ovat äärioikeistoa, jopa SDP. Keksimällä keksivät itselleen vihollisia, jotta olisi syy pistää paikkoja paskaksi. Kun kysyy vähän perusteluita väitteille, yleensä sanotaan "et sinä kuitenkaan tajua".

Tuolla anarkistisivustolla oli jo tämän rikotun ikkunan korukaupan omistaja perusteltu sillä luokkaviholliseksi porvariksi, koska kyseessä on joku suomenruotsalaisesta suvusta, jonka firman liikevaihto oli jotain 500ke (joka ei kerro liikevoitosta vielä mitään). Vain köyhän ja velkaisen yksityisyrittäjän ikkunoita ei saa rikkoa.

Se on hyvä alkaa riehua juu. Liikevaihto voi olla vaikka miljoonia ja tehdään silti tappiota. Hyyvä :D

Kertoo jotain noiden anarkistien yleistiedosta.

Tuolla anarkistisivustolla oli jo tämän rikotun ikkunan korukaupan omistaja perusteltu sillä luokkaviholliseksi porvariksi, koska kyseessä on joku suomenruotsalaisesta suvusta, jonka firman liikevaihto oli jotain 500ke (joka ei kerro liikevoitosta vielä mitään). Vain köyhän ja velkaisen yksityisyrittäjän ikkunoita ei saa rikkoa.

Ei edes omista sitä liikettä enää se Ruotsalaissuku, vaan siinä on itsenäinen yrittäjä. 500k liikevaihto, siitä hyvässä lykyssä vain 5% liikevoittoa niin onhan sen oltava porvari jolle voi tehdä mitä vaan.

En tiiä mitä fiksua tolla oli sanottavana, ehdotuksetkin oli taas sitä samaa kuin ennenkin, kaikille töitä sillä että pätkitään vuorot lyhyemmiksi. Eli enää ei voisi työnantaja valita parasta mahdollista työntekijää vaan pitäisi pitää kaikki kulmakunnan lusmut työlistoilla myös. Ja se tehokas saisi tehdä vain pari tuntia päivässä että muillekkin riittäisi duunia. Perustuloa halusi myös, kuinka paljon kiinnostaa tehdä "paskaduuneja" kun saman rahan saa kotona makaamalla.

Sosialistit eivät vain tunnu tajuavan että se raha loppuu viimein muiltakin keltä sitä haluaa käyttää. Ei toi logiikka vaan toimi.

En oikein ymmärrä miten työn määrää voi jakaa ihmisten kesken. Ehkä niillä aloilla voi, jossa ei tarvita koulutusta, mutta ei sairaanhoitajan töitä voi antaa insinöörille tai koodaajan hommia rakennusmestarille. Sosialismi toimi ehkä joskus 1800-luvulla, mutta ei enää.

En tiiä mitä fiksua tolla oli sanottavana, ehdotuksetkin oli taas sitä samaa kuin ennenkin, kaikille töitä sillä että pätkitään vuorot lyhyemmiksi. Eli enää ei voisi työnantaja valita parasta mahdollista työntekijää vaan pitäisi pitää kaikki kulmakunnan lusmut työlistoilla myös. Ja se tehokas saisi tehdä vain pari tuntia päivässä että muillekkin riittäisi duunia. Perustuloa halusi myös, kuinka paljon kiinnostaa tehdä "paskaduuneja" kun saman rahan saa kotona makaamalla.

Sosialistit eivät vain tunnu tajuavan että se raha loppuu viimein muiltakin keltä sitä haluaa käyttää. Ei toi logiikka vaan toimi.

Emmä vaan saa sarkasmia toimimaan. Olishan toi tosin kiihottava ajatus vois ensi viikolla olla vaikka 20h palomies ja sit seuraavalla viikolla 20h lentokapteeni :D Ja sitten vois pitää muutaman viikon lepoa kun kansalaispalkkaa napsahtais kumminkin tilille..

MIKSEI kaikille vois vaan antaa kaikkee enemmän.??

"- Jos tähän lisättäisiin vielä rinnalle perustulo ja kansalaispalkka, niin tämä tasaisi sitä menetystä, mikä tulisi lyhyemmän työpäivän tekemisestä. Tämä on minun henkilökohtainen ehdotukseni, halusin tämän tulla tänne kertomaan."

Joku tuossa ei nyt täsmää. Jaetaan rahaa kaikille, mutta mistä se raha saadaan? :D

Heidin olisi hyvä ymmärtää myös, että valitettavan moni työtön ei halua tehdä töitä tai ole edes työkykyinen. Omien kokemuksieni mukaan moni työtön vierastaa matalapalkkaisia töitä, joiden luonteeseen kuuluu vielä kaiken lisäksi fyysinen kuormitus ja epämiellyttävyys. Ongelma on siis myös työnhakijoiden valikoivuudessa, joka on mielestäni täysin ymmärrettävää.

Nää anarkistien ajatukset on mun mielestä pohjimmiltaan aika kauniita, mutta kaukana toteutettavissa olevasta, toimivasta ja realistisesta järjestelmästä.

edit: lyhennetyt työpäivät ei olis tietyillä aloilla, esimerkiksi sairaan- ja lähihoitajilla, mitenkään paska idea, mutta tuokin tuntuu utopistiselta ajatukselta kyseisten ammattiryhmien ollessa jo valmiiksi ylityöllistettyjä ja -kuormitettuja. Työhyvinvointi paranisi ja sairauslomat vähenisivät varmasti, mutta toisiko nuokaan säästöt tarpeeksi rahaa uusien työntekijöiden palkkaamiseen vähentämättä työntekijöiden peruspalkkaa työajan lyhenemisestä huolimatta?

Tai ainakin pillua enemmän näille anarkisteille, jotka linnanjuhlia häirittee. Voi rauhottaa.

Myös naisille? Anarkisteista ja muista vasureista aika iso prosentti on naisia. Olen aina ajatellut, että anarkismi on nuorten naisten ja opiskelijatyttösten aate, kun aika usein sanovat olevansa anarkisteja, vaikka eivät edes välttämättä tiedä, mitä se tarkoittaa.

"- Jos tähän lisättäisiin vielä rinnalle perustulo ja kansalaispalkka, niin tämä tasaisi sitä menetystä, mikä tulisi lyhyemmän työpäivän tekemisestä. Tämä on minun henkilökohtainen ehdotukseni, halusin tämän tulla tänne kertomaan."

Joku tuossa ei nyt täsmää. Jaetaan rahaa kaikille, mutta mistä se raha saadaan? :D

No painetaan tietenkin setelipainossa (pöljä).. Noi anarkistien haastattelut on oikeasti ihan uskomattoman hyvää viihdettä, enemmän noille saa nauraa kuin ns viihde ohjelmille.

Mä taas en ymmärrä, että miksi nuo sosialismin perään huutelevat kutsuvat itseään anarkisteiksi? Vai kuka niitä kutsuu anarkisteiksi? Jos anarkisti tavoitteena on säännötön maailma niin eikös se, että valtio tasaa tuloeroja ja suorittaa tulonsiirtoja menestyneemmiltä huonosti pärjääville, ole juuri sosialismia ja sääntöjen sekä kontrollin lisäämistä? Mitä sitä paitsi saadaan vastineeksi? Musta lapselle ei pidä ostaa karkkia just silloin kun se saa itkupotkuraivarin kaupassa, mutta hyvästä käytöksestä ja kotitöihin osallistumisesta palkitsen mielelläni.

Itse en olisi turpakäräjille lähdössä, mutta mun mielestä mieltään pitäisi osoittaa rauhallisesti ja rauhanomaisesti. Hitto soikoon voisin olla jopa mukana marssimassa eriarvoistumista vastaan, jos ei sorruttaisi vandalisoimiseen ja jos päivä olisi jokin muu kuin Suomen itsenäisyyspäivä. Itsenäisyys on juhlimisen arvoinen juuri sen takia, että voidaan osoittaa mieltä ja sanoa vapaasti ajatuksistamme tässä maassa. Mitä eliitin juhlimiseen tulee, niin moni noista juhlijoista on tehnyt ihan helkkaristi duunia ollakseen siellä missä on. Minua enempi kuitenkin. Jos joku teini-ikäinen räkänokka kokee olevansa syrjitty, koska ei pääse bileisiin mukaan kaljanjuonnilla ja Pleikkaria pelaamalla niin ois ihan vakavan kehityskeskustelun paikka aiheesta "Mikä susta tulee isona ja mitä olet tehnyt päästäksesi sinne?". Tarkemmin ajatellen, jos tommoinen nulikka vielä rikkoo ikkunoita ja muuta toisten omaisuutta niin ehkei pieni kasvatuksellinen korvatillikka olisi pahasta. Tai ainakin voisin kusta sen Pleikkariin.

Tarkemmin ajatellen, jos tommoinen nulikka vielä rikkoo ikkunoita ja muuta toisten omaisuutta niin ehkei pieni kasvatuksellinen korvatillikka olisi pahasta. Tai ainakin voisin kusta sen Pleikkariin.

No niin, onhan täällä sitä penäämääni vasta-anarkia-ajatusmaailmaa!! Monen sivun houkuttelut se vaati, että päästiin asian ääreen.

No niin, onhan täällä sitä penäämääni vasta-anarkia-ajatusmaailmaa!! Monen sivun houkuttelut se vaati, että päästiin asian ääreen.

No en mä osaa pistää nimeä sille, mutta jonkinlaisen herätyksen tarpeessa on ihminen, joka rikkoo muiden omaisuutta käyttäen perusteena "Tolla tyypillä on jotain ja mulla ei" -huomioitaan ympäröivästä maailmasta eikä pysähdy kysymään "Miksi tolla tyypillä on jotain ja mulla ei?". Pointti tossa mun kirjoituksessa ei ollut se korvatillikka vaan se jonkinlaisen ärsykkeen tarve, jolla houkuteltaisiin se pää pois sieltä perseestä.

edit: Ja kyllä mä tiedän senkin, ettei nykyään jokainen syrjäytynyt ole syrjäytynyt ja jokainen työtön ole työtön omaa syytään. Musta tuntuu vaan kovasti, että just nämä vandaalit on.

Eikös tuo toinen sankari uhannut jo rikosilmoituksella, jos ei ilkeä nettikirjoittelu lopu? Siinä sitä anarkistin logiikkaa parhaimmillaan (jos ei ollut trollin tekosia).

Eikös sinun valtion puolustajana pitäisi kannattaa sitä, että käytetään poliisia. Kiva kaksinaismoraali siellä.

Oiva keino tuomaan uutta näkökulmaa anarkistin kanssa käytävään keskusteluun on mainita ohimennen omistavansa aseen.

Aseella uhkaaminenhan on loistavaa argumentaatiota. Kertoo miten täysin kyvytön olet käymään keskustelua.

- - - Updated - - -

Nää anarkistien ajatukset on mun mielestä pohjimmiltaan aika kauniita, mutta kaukana toteutettavissa olevasta, toimivasta ja realistisesta järjestelmästä.

Kenen anarkistin ajatus? Tiedätkö edes mitä anarkismi on. Se ei ole kommunismia tai sosialismia. Vapaa markkinatalous on anarkismia puhtaimmillaan ja se ei mielestäsi siis ole toimiva tai realistinen järjstelmä, vaan tarvitaan valtio apuun kuten Neuvostoliitossa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom