Siis poliisi haluaa varmaan, että kun toinen ryhmittymä lähtee liikkeelle niin toinen jäisi kotiin. Tulee vaan isompi hässäkkä. Kyllä, ääriliikkeet on (marginaali)ongelma Suomessa.
Oikeisto yleensä jääkin kotiin silloin kun vassarit ovat liikkeellä, ja vassarit turvautuvat tähän usein, mediassa jaksavat rummuttaa omia agendojaan, ja vaikuttaa että moni mediassa työskentelevä näkee asiat niinkuin äärivassarit, sen verran saavat palstatilaa. Kun taas äärioikeisto lähtee liikkeelle, on äärivassarit varmasti paikalla aiheuttamassa rähinää, monesti provosoimassa sitä. Tätä ei vain yleensä uutisissa mainita, johtuen mediakytköksistä. Vähän aikaa sitten kun oikeisto oli katuja turvaamassa oli ihan sattumalta "vastalause porukka" liikenteessä, hienosti kierreltiin mediassa kuinka takkunetin jengi oli siellä provosoimassa.
Aatteella ja tuolla huliganismilla taitaa olla aika vähän tekemistä keskenään. Sen voi koittaa kuorruttaa johonkin aatteeseen, mutta tarkastelua se ei kyllä kestä. Kyllä se Matti saattaa täräyttää näyteikkunan paskaksi tai naarmuttaa autoa. Sitä tapahtuu ihan jatkuvasti Suomessa. Erona toki se, että kun matti ottaa ensimmäisen oluen, hän ei ole suunnitellut, että tänään paskotaan paikat. Kustannuksiin sillä ei vaan ole vaikutusta.
Perusmattien touhut jäävät näiden ääriryhmittymien varjoon.
Meillä taitaa olla sellaisiakin yhteiskuntia missä ei näin tapahdu. Olen melko varma, että harva oikeasti haluaa sellaisessa vaan asua. Sitä minä tarkoitan.
Se on aikalailla hankalaa alkaa etukäteen kieltämään mielenosoitusta. Siitä ei oikeasti ole sitten pitkä matka siihen, että mielenosoituksia ei voi enää järjestää ollenkaan.
Mielenosoituksia ei tarvitse estää, mutta takkunetin organisoimat tuholiikkeet voisi järjestelmällisesti estää. Nämä yhteiskunnan tuholaiset luottavat juuri tähän vapaaseen yhteiskuntaan että tehdä voi mitä vaan eikä poliisilla ole yleisen mielipiteen takia mitään valtaa heihin.
Mä nyt vielä tarkennan, että en millään tavalla hyväksy tätä toimintaa, mutta pidän sen ennaltaehkäisyä todella hankalana, jos halutaan vapaassa yhteiskunnassa elää. Omalla hullunkurisella tavalla sanottuna, tämä on "hyvän" yhteiskunnan merkki.