Vasta-anarkismi

Kerätään joka vuosi helsinkiläisistä pakkiksen körmyistä porukka ottamaan kiinni rettelöitsijöitä ja Mike pyörii järkkäri kädessä ottamassa kuvia ilkivallan tekijöistä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihmettelen miten hipit tähän liittyy.

Ei minun ideani ollut mikään äärioikeistolainen vastamellakka, vaan se, että tavalliset ihmiset ottaisivat kadut takaisin haltuunsa noilta anarkisteilta. Yksinkertaisesti noille anarkisteille tehtäisiin selväksi, että paikkojen rikkominen ei ole ok. Toinen vaihtoehto olisi poliisille enemmän aseita osallistua mellakan hajoittamiseen. Pitäisi olla nollatoleranssi kaikelle tuollaiselle anarkistiriehumiselle. Tuolla ei ole mitään tekemistä mielenosoittamisen kanssa ja sillä ei ole mitään sijaa nyky-yhteiskunnassa.

Meinaat, että kun tämmönen sovitaan, niin äärioikeisto jää kotiin ja Matti Merkonomi lähtee liikkeelle varmistamaan, että kaikki pahanteko valokuvataan.

Veikkaan, että jos poliisilta kysytään niin pitävät parempana, ettei tavalliset ihmiset sotkeudu koko touhuun. Siinä saa todennäköisesti erotella ääripäitä toisistaan, suojella sivullisia ja itseään.

Iso haloo tästä on tosiaan noussut vaikka siellä tänäkin viikonloppuna se Matti Merkonomi humalan luomalla itseluottamuksella pikkujouluista kotiin mennessä kenkii jonkun ikkunan paskaksi. Perusteina ihan yhtä vahvat aatteet kuin tällä äärivasemistolla/anarkistella. Mitä porukkaa ne nyt sitten ikinä olivatkaan.

Mä olen sitä mieltä, että tällaiset tapahtumat lähinnä kielivät sitä, että meillä on suhteellisen hyvä yhteyiskunta, jossa kaikkea "vastarintaa" ei väkivalloin ja samantien nujerreta voimakeinoin. Toki tälläkin on hintansa.

Mitä sitä aina hakkailemaan? Menkää ens vuonna hailailemaan niitä anarkisteja. Vois olla hämmentävämpi vaikutus. Isoja kaljuja setiä gaspin verkkareissa halaamassa ja pusuttelemassa hippejä.

Vaikkakin kyseessä on julkisia paikkoja niin kyllä mun mielestä yksityisen turvallisuusalan tulis tässä edes sen verran nostaa päätään, että esimerkiksi Helsingin kaupunki ottais JLJV-porukkaa töihin illan ajaksi, toimialueenaan yleiset kadut. Tietyllä tapaa hankaa lakeja vastaan, mutta lakia lainatakseni "... sekä järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitäminen sitä perustellusta syystä edellyttää...", jotain perusteita pakko löytyä. Onhan Helsingin poliisi antanut Itiksen vartijoillekin oikeuden poistaa häiriötä aiheuttavat henkilöt läheisiltä toreilta ja puistoalueilta vaikka julkisia paikkoja ovat kaikki tyyni..

Itse lähtisin kyllä mielelläni työkamat niskassa vaikka hernaripalkalla illaksi hommiin...

Ei kai tässä mistään pelosta ole kyse, vaan itse saan ainakin jostain syystä selittämätöntä mielihyvää kun ajattelee, että pääsisi vetään hippiä lättyyn. ;)

Mä en ole tippaakaan väkivaltainen ihminen MUTTA jostain syystä toi sakki v.......a mua niin paljon että saan melkein erektion kun ajattelen iteseäni vetämässä hippejä lättyyn.

Vaikkakin kyseessä on julkisia paikkoja niin kyllä mun mielestä yksityisen turvallisuusalan tulis tässä edes sen verran nostaa päätään, että esimerkiksi Helsingin kaupunki ottais JLJV-porukkaa töihin illan ajaksi, toimialueenaan yleiset kadut. Tietyllä tapaa hankaa lakeja vastaan, mutta lakia lainatakseni "... sekä järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitäminen sitä perustellusta syystä edellyttää...", jotain perusteita pakko löytyä. Onhan Helsingin poliisi antanut Itiksen vartijoillekin oikeuden poistaa häiriötä aiheuttavat henkilöt läheisiltä toreilta ja puistoalueilta vaikka julkisia paikkoja ovat kaikki tyyni..

Itse lähtisin kyllä mielelläni työkamat niskassa vaikka hernaripalkalla illaksi hommiin...

Taitaa tuo Itiksen järkkäreiden toimivallan laajennus koskea pelkästään Tallinnanaukiota, eikä lähellä olevia puistoalueita.

"Helsingin poliisilaitoksen Itäinen poliisipiiri on antanut Kauppakeskus Itäkeskus Oy:lle luvan asettaa järjestyksenvalvojia myös Tallinnanaukiolle. Kauppakeskuksessa toimivat järjestyksenvalvojat tulevat poliisin avuksi ylläpitämään järjestystä ja turvallisuutta Tallinnanaukiolle kauppakeskuksen aukioloaikana 14.7.2010 alkaen.

Poliisi vastaa edelleenkin Tallinnanaukion järjestyksestä ja turvallisuudesta, ja järjestyksenvalvojat toimivat poliisin ohjauksessa ja apuna. Poliisi ja järjestyksenvalvojat suorittavat valvontaa yhdessä päivittäin."

Järjestyksenvalvojat poliisin avuksi Tallinnanaukiolle

Tai sitten voisi kerätä porukan, joka korjaisi ja pesisi stadin ikkunoita ja seiniä sitä mukaan kun niitä kepanat sotkee/rikkoo. Heh. Siitäs saisivat ituhipit.

Los Angelesissa oli joskus kuuluisa antigraffitiukkeli. Ei jahdannut töhrijöitä, vaan joka aamu säännöllisesti valkoisen maalipurkin kanssa kiersi lähiön maalaamassa kaikki tuotokset piiloon. Aika äkkiä porukka kyllästyi, kun kukaan ei nähnyt teoksia, ja lähti muualle sotkemaan seiniä :D

Tulipa tuossa juhlapäivän jälkipyykkiä seuranneena mieleen seuraava kysymys:
Olisiko mielestäsi kohtuullista, että anarkisteja vastaa voisi käydä heidän omilla keinoillaan eli vahingonteossa tavattaessa tehdä vastavahinkoa?

Lainopilliseen "kohtuullisuuteen" ei tässä yhteydessä kannata ottaa kantaa, koska vahingonteko on vallitsevan lain mukaan kiellettyä.

Nosteessa olevaa kansalaisaloitettako peliin? :)
Olisi enemmän, kun kohtuullista käydä heidän omilla keinoilla vastaan, ja tehdä vastavahinkoa.

Kohdattaessa voisi tulla hätä. Se menisi hätävarjeluksi. Ja sitten päästään lemppariini eli hätävarjelun liioittelu.

Tämän kaltaisissa ketjuissa paljastuu miten junttia porukkaa tälläkin palstalla pyörii. Tukipylväät prkl oikeasta anarkimista ja hippien ideologiasta tietoakaan, silti käsitteitä täällä viljellään. Olkaa hei tyytyväisiä paska duuneihinne, rumaan kaljuunne ja pumpatkaa vähän lisää rautaa huppu päässä, se on sitä oikeaa elämää.

Ratkaisu anarkismiin:

Allgemeine-SS%20Ceremonial%20Guard.jpg

Mitä sitä aina hakkailemaan? Menkää ens vuonna hailailemaan niitä anarkisteja. Vois olla hämmentävämpi vaikutus. Isoja kaljuja setiä gaspin verkkareissa halaamassa ja pusuttelemassa hippejä.

Mitä anarkisteja?

- - - Updated - - -

Olisi enemmän, kun kohtuullista käydä heidän omilla keinoilla vastaan, ja tehdä vastavahinkoa.

Kumpa vain näin toimittaisiinkin, koska oikeat anarkistit eivät hyökkäile ihmisten tai heidän omaisuutensa kimppuun, vaan sosialistit ja heidän palkkaamat gansterit hyökkäävät anarkistien kimppuun halunaan verottaa ja säädellä. Anarkisti ei saa olla vapaa, koska muutenhan muut ihmiset voisivat saada siitä ideoita ja valtiovalta sortuisi.

Tämän kaltaisissa ketjuissa paljastuu miten junttia porukkaa tälläkin palstalla pyörii. Tukipylväät prkl oikeasta anarkimista ja hippien ideologiasta tietoakaan, silti käsitteitä täällä viljellään. Olkaa hei tyytyväisiä paska duuneihinne, rumaan kaljuunne ja pumpatkaa vähän lisää rautaa huppu päässä, se on sitä oikeaa elämää.
Mitä yrität tällä viestilläsi sanoa? Jos ei tyydy kaljuunsa, saa tukan päähän ja anarkismissa kaikilla on kiva hyväpalkkainen työpaikka? Onko väärin, jos vastustaa ihmisiä, jotka pistävät paikkoja paskaksi ja vaativat mm. jotain omaisuuden yhtenäistämistä?

Täällä ei aatteita erotella.hipit,anarkistit,liberaalit,vasurit,vihreät samaa paskaa kaikki.

Meinaat, että kun tämmönen sovitaan, niin äärioikeisto jää kotiin ja Matti Merkonomi lähtee liikkeelle varmistamaan, että kaikki pahanteko valokuvataan.

Veikkaan, että jos poliisilta kysytään niin pitävät parempana, ettei tavalliset ihmiset sotkeudu koko touhuun. Siinä saa todennäköisesti erotella ääripäitä toisistaan, suojella sivullisia ja itseään.

Tottakai poliisit haluaisivat, että kaikki jäisivät vain kotiin... Samalla tavalla sitä voisi katsella äärioikeiston perään ja kuvata ja tehdä kiinniottoja jos he riehuvat ja rikkovat paikkoja. Ongelma Suomessa ei vaan ole äärioikeisto, vaan äärivasemmisto.

Iso haloo tästä on tosiaan noussut vaikka siellä tänäkin viikonloppuna se Matti Merkonomi humalan luomalla itseluottamuksella pikkujouluista kotiin mennessä kenkii jonkun ikkunan paskaksi. Perusteina ihan yhtä vahvat aatteet kuin tällä äärivasemistolla/anarkistella. Mitä porukkaa ne nyt sitten ikinä olivatkaan.

Ei kukaan Matti Merkonomi tee samalla tavalla tuhoa kuin tuo porukka. Siellähän oli potkittu autojenkin laseja paskaksi jne. Erityisen pahaksi tuon tekee se, että noita tekoja perustellaan aatteella. Tuo porukka haluaa ottaa kadut haltuunsa ja näyttää voimaansa ja se pitäisi estää.

Mä olen sitä mieltä, että tällaiset tapahtumat lähinnä kielivät sitä, että meillä on suhteellisen hyvä yhteyiskunta, jossa kaikkea "vastarintaa" ei väkivalloin ja samantien nujerreta voimakeinoin. Toki tälläkin on hintansa.

Ei mellakointi jossa rikotaan paikkoja ole mitään sellaista mitä yhteiskunnan pitäisi suvaita. Jos tuo porukka vain järjestäisi mielenosoituksen, niin se olisi hyväksyttävää. Idea ei vain ole mielenosoitus vaan paikkojen rikkominen.

Moneenko fiksuun "anarkistiin" tai ylipäätänsä vasuriin olette törmänneet? Vielä kun joukossa tyhmyys tiivistyy, niin mitä muutakaan kuin tämän kaltaista lopputulosta voi heidän mielenosoituksilleen odottaa?

Tottakai poliisit haluaisivat, että kaikki jäisivät vain kotiin... Samalla tavalla sitä voisi katsella äärioikeiston perään ja kuvata ja tehdä kiinniottoja jos he riehuvat ja rikkovat paikkoja. Ongelma Suomessa ei vaan ole äärioikeisto, vaan äärivasemmisto.

Siis poliisi haluaa varmaan, että kun toinen ryhmittymä lähtee liikkeelle niin toinen jäisi kotiin. Tulee vaan isompi hässäkkä. Kyllä, ääriliikkeet on (marginaali)ongelma Suomessa.

Ei kukaan Matti Merkonomi tee samalla tavalla tuhoa kuin tuo porukka. Siellähän oli potkittu autojenkin laseja paskaksi jne. Erityisen pahaksi tuon tekee se, että noita tekoja perustellaan aatteella. Tuo porukka haluaa ottaa kadut haltuunsa ja näyttää voimaansa ja se pitäisi estää.
Aatteella ja tuolla huliganismilla taitaa olla aika vähän tekemistä keskenään. Sen voi koittaa kuorruttaa johonkin aatteeseen, mutta tarkastelua se ei kyllä kestä. Kyllä se Matti saattaa täräyttää näyteikkunan paskaksi tai naarmuttaa autoa. Sitä tapahtuu ihan jatkuvasti Suomessa. Erona toki se, että kun matti ottaa ensimmäisen oluen, hän ei ole suunnitellut, että tänään paskotaan paikat. Kustannuksiin sillä ei vaan ole vaikutusta.

Ei mellakointi jossa rikotaan paikkoja ole mitään sellaista mitä yhteiskunnan pitäisi suvaita. Jos tuo porukka vain järjestäisi mielenosoituksen, niin se olisi hyväksyttävää. Idea ei vain ole mielenosoitus vaan paikkojen rikkominen.

Meillä taitaa olla sellaisiakin yhteiskuntia missä ei näin tapahdu. Olen melko varma, että harva oikeasti haluaa sellaisessa vaan asua. Sitä minä tarkoitan.
Se on aikalailla hankalaa alkaa etukäteen kieltämään mielenosoitusta. Siitä ei oikeasti ole sitten pitkä matka siihen, että mielenosoituksia ei voi enää järjestää ollenkaan.

Mä nyt vielä tarkennan, että en millään tavalla hyväksy tätä toimintaa, mutta pidän sen ennaltaehkäisyä todella hankalana, jos halutaan vapaassa yhteiskunnassa elää. Omalla hullunkurisella tavalla sanottuna, tämä on "hyvän" yhteiskunnan merkki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom