Moroo,
Olen 17v ja vähän aikaa sitten aloittanut kotitreenaamisen.
Pituutta on 178cm, painoa 55kg. Tarttisin hieman jelppiä tulosten parantamiseksi.
Tavoitteenani on saada lihasmassaa käsiin ja hartioihin.
Hauiksia treenailen 7,5kg painoilla. Sarjoja on 5, toistoja 13. Tuo on aikalailla
maksimimäärä mitä pystyn tekemään noilla painoilla ja tuolla sarjamäärällä.
Jokaisen sarjan välissä pidän yhden minuutin mittaisen tauon.
Nyt on tullut pari kertaa kokeiltua 10kg painoilla, jolloin olen saanut toistoja aikaseksi 7,
sarjojen ollessa tälläkin kertaa 5. Ja tässäkin tapauksessa sarjojen välissä aina minuutin tauko.
Tulosta olen jo alkanut havaita, mutta lähinnä mietityttää tuo että kumpi tapa on tehokkaampi?
10 kilon painoilla treenailu jolloin toistoja on about puolet vähemmän, vai noilla 7,5 kilosilla, joilla
toistoja tulee tällä hetkellä noin 13? Entäs onko sarjoja sopiva määrä, ja tauot sopivan mittaisia?
Treenailen myös vatsalihaksia, selkää ja alakroppaa.
Myös vinkkejä ja paranteluehdotuksia saa tietysti heitellä. Salille innostun todennäköisesti jossain
vaiheessa lähtemään mutta olisi ensin kiva saada jonkinlaista peruskuntoa.
Olen 17v ja vähän aikaa sitten aloittanut kotitreenaamisen.
Pituutta on 178cm, painoa 55kg. Tarttisin hieman jelppiä tulosten parantamiseksi.
Tavoitteenani on saada lihasmassaa käsiin ja hartioihin.
Hauiksia treenailen 7,5kg painoilla. Sarjoja on 5, toistoja 13. Tuo on aikalailla
maksimimäärä mitä pystyn tekemään noilla painoilla ja tuolla sarjamäärällä.
Jokaisen sarjan välissä pidän yhden minuutin mittaisen tauon.
Nyt on tullut pari kertaa kokeiltua 10kg painoilla, jolloin olen saanut toistoja aikaseksi 7,
sarjojen ollessa tälläkin kertaa 5. Ja tässäkin tapauksessa sarjojen välissä aina minuutin tauko.
Tulosta olen jo alkanut havaita, mutta lähinnä mietityttää tuo että kumpi tapa on tehokkaampi?
10 kilon painoilla treenailu jolloin toistoja on about puolet vähemmän, vai noilla 7,5 kilosilla, joilla
toistoja tulee tällä hetkellä noin 13? Entäs onko sarjoja sopiva määrä, ja tauot sopivan mittaisia?
Treenailen myös vatsalihaksia, selkää ja alakroppaa.
Myös vinkkejä ja paranteluehdotuksia saa tietysti heitellä. Salille innostun todennäköisesti jossain
vaiheessa lähtemään mutta olisi ensin kiva saada jonkinlaista peruskuntoa.