Vasen kehittyy paremmin kuin oikea

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Rob

Onkos muilla samaa onngelmaa ollut? eli minulla vasen puoli kehittyy hieman oikeaa paremmin. Tämä näkyy lähinnä hauiksissa, ojentajissa ja rinnassa. Silti molemmilla käsillä toistomäärät ovat suunnilleen samat. Outoa on vielä se että olen oikeakätinen. Kannattaisiko liikkeiden suoritustapaa yrittää jotenkin muuttaa vai mites.. olen kyllä pyrkinyt tekemään liikkeet mahdollisimman puhtaasti ja niin että paino jakautuu tasaisesti molemmille käsille.

Onkos muilla samaa onngelmaa ollut? eli minulla vasen puoli kehittyy hieman oikeaa paremmin. Tämä näkyy lähinnä hauiksissa, ojentajissa ja rinnassa. Silti molemmilla käsillä toistomäärät ovat suunnilleen samat. Outoa on vielä se että olen oikeakätinen. Kannattaisiko liikkeiden suoritustapaa yrittää jotenkin muuttaa vai mites.. olen kyllä pyrkinyt tekemään liikkeet mahdollisimman puhtaasti ja niin että paino jakautuu tasaisesti molemmille käsille.

Itsellä on sama homma ja ei sille juuri mitään voi. Itsellä tuo ero näkyy ihan selvästi myös InBody mittauksessa, lihasta enemmän toisella puolella kuin toisella. Voihan sitä toista puolta yrittää treenata, mutta tasapainoon pääseminen voi olla hankalaa. Parasta on vain pitää tekniikka kunnossa ja katsoa alkaako asia korjaantumaan, mutta aika lailla taitaa olla geeneistä ja rakenteesta kiinni. Taidampa käydä tänään tekemässä mittauksen ja katsoa miltä tilanne näyttää nyt, mutta todennäköisesti aivan samalta kuin ennenkin. :hyper:

Mulla vasen käsi ehkä aavistuksen lihaksikkaampi kuin oikea, eli hauis ja ojentaja vähäse isommat. Tosin olen vasenkätinenkin.

Itselläni tasan sama ongelma, paitsi että oikea puoli on lihaksikkaampi, etekin oikea ja jalka ja oikea latsi. Ajattelin yrittää korjata sitä lisäämällä neljänen treenipäivän ja tekemällä silloin liikkeitä vain vasemmalle puolelle. Esim. jalkaprässi vasemmalla jalalla, alatalja vain vasemmalla kädellä jne. Tiedä sitten miten tuo vaikuttaa hermostoon ja palautumiseen.

Voit kokeilla treenata liikkeitä jotka voi tehdä vuorotellen vasemmalla ja oikealla kädellä (Esim. hauiskääntö, ojentaja taljassa ym.). Niissä sitten teet pienemmälle puolelle toiston tai pari enemmän, eiköhän se siitä ajan myötä tasoitu. En välttämättä lähtis radikaalista pelkästään toista puolta treenaamaan, vaan toista vaan priorisoidusti hieman enemmän.

Ette voi olla todellakaan varmoja, että lisäämällä rasitusta toiselle puolelle se kehittyisi paremmin. Keho ei toimi aina ihan noin suoraviivaisesti. Voi olla, että se kehittymättömämpi puoli on ollut yhtälailla liian kovassa rasituksessa ja kehittyy sen takia hitaammin. Treenatkaa vaan tasaisesti koko varsi ja molemmat puolet. Kyllä se kroppa sitten tasaa itsensä ajan kanssa, kun painot kasvavat. Yksi helppo tapa välttää se, että tulee treenattua molempia puolia sama määrä, on tehdä aina alkuun heikommalla puolella toistot ja sitten vasta vahvemmalla niin, että tekee vain niin monta toistoa, kuin heikommalla puoliskolla meni vaikka jaksaisikin enemmän.

Mulla on oikea hauis pari senttiä paksumpi kuin vasen, vaikka olen treenannut tasaisesti molempia käsiä. Noh, se on varmaan luonnollista kun on koko elämänsä käyttänyt oikeaa kättä melkein kaikkeen.

Vähentäkää käsipainoliikkeitä ja tehkää tangolla. Vempatkaa jokatoinen kerta heikommalla kädellä niin kyl se kokoero tasottuu. :D

mullaki ojentaja,olkapää,haius ja vatsalihakset vasemmalla puolella paljo isommat ja erottuvammat. Fläsää sen verta että vasen ylävatsalihas näkyy mutta oikealla puolella ei mitään:D

Itse pystyn sanomaan jokaisesta lihaksesta kumpi on suurempi :curs:

Mutta esim. hauis oli ennen treeniäkin vasemmassa isompi, ja jossain vaiheessa ne olivat jopa samankokoiset, ja nyt eroa on taas lähes 2cm.

Toinen jännä juttu on se että vasemman käden ojentajaa ei pysty "näkemään" siitä kulmasta mistä itse katsoo--> kääntyy niin sinne taakse.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Just sama ongelma on. Vasen puoli on voimakkaampi, vaikka olen oikeakätinen. Toistomäärät ovat suunilleen samat, mutta vasemmalla nousee kuitenkin enempi hauiksella, vinopenkistä jne.

Back
Ylös Bottom