Vasen käsi pienempi kuin oikea...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orpheus
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heipähei.

Ongelma olisi seuraavanlainen. Vasemman käden hauis, ojentaja ja olkäpää ovat huomattavasti pienempiä, kuin oikean käden vastaavat. Teen molemmilla käsillä sarjoja samoilla painoilla ja olen yrittänyt rutistaa vasemmalla kädellä joka sarjaan muutaman toiston enemmän kuin oikealla. Joten olisiko jollakulla käytännön vinkkejä siihen, miten vasemman käden saisi samalle tasolle kuin oikean. Oma järki kun ei tahdo riittää :eek:

niin ja korjausta vielä sen verran edelliseen, että ei ole siis paljoakaan auttanut tuo muutaman toiston lisääminen vasemman käden sarjoihin :eek:

Jos ero on todella huomattava ja häiritsevä, niin hyvä keino on treenata vähän aikaa sillä vahvemmalla kädellä hyvin kevyesti ja heikommalla vain oikeaa kunnon treeniä.

Älä treenaa vasenta puolta niin kovaa mutta treenaa useammin. Esim jalkatreenin yhteydessä ((lopussa) kunhan jää tarpeeksi palautumisaikaa niille lihaksille ennen ja jälkeen jalkatreenin), tee esim 3 sarjaa habaa (esim scottkääntö etunojassa puntilla kova supistus), 3 ojentajaa (esim yhden käden taljapunnerrus pienellä kahvalla vastaotteella) ja vipunostoja sivulle puntilla/taljassa sivulle 3 sarjaa. Nämä samat sitten käsipäivänä (tai millä jaolla sitten treenaatkin) kun teet oikeankin puolen. Jos kädet palautuvat nopeasti voit treenata kolmekin kertaa viikossa vasenta puolta, mutta sarjamäärät pitää olla pienet kuten esimerkissä. Vipunostoja en kolmea kertaa viikossa treenaisi edes pienellä intensiteetillä, koska kaiken muun olkapäätreenin lisäksi syntyisi suuri tulehdus ja / kipeytymisriski. Olkapäitä kuitenkin treenaan itsekin kaksi kertaa viikossa (ma rinnan yhteydessä vipunostot, to pystypunnerrys ja pystysoutu) ja se ei vielä ole liikaa kun ei tee liikaa liikkeitä.

aloita aina heikommalla

eli jos teet liikkeitä vuorokäsin, aloita aina heikommalla.

Ei helvetti aloin sitte katella itteäni tän threadin takia ja mitä mä huomasin :

mulla on oikea kämmen isompi kun vasen :lol2:

kokeillaanpa koviksen menetelmää.

Mulle on käyny hassusti tämän asian kanssa. Aikanaan mullaki oli vasen käsi hieman pienempi ja heikompi, mutta nykyään vasen on isompi ja vahvempi, vaikka en oo mitenkään sitä treenannut enemmän tai vahemmän ku oikeeta. Oonki ihmetelly, et miks se on menny oikeesta ohitte ilman selvää syytä. Oon jopa miettiny niinki äärimmäistä vaihtoehtoo, et vasen saa palautua enemmän, ku oikeekätisenä oikea käsi osallistuu enemmän kaikkeen toimintaan.

Oli miten oli, mutta näinkin voi käydä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by tipe
Ei helvetti aloin sitte katella itteäni tän threadin takia ja mitä mä huomasin :

mulla on oikea kämmen isompi kun vasen :lol2:

kokeillaanpa koviksen menetelmää.

Mulla taas on vasen käsi isompi kuin oikee, vaikka oon oikeekätinen. Mitähän siitä voi sitte päätellä?

Huomasin tossa joku aika sitten, että mun kainalolihat :p (latissimus dorsi?) on erikokoset. Mikähän siihen sitte auttais? Pitääkö vetää ylätaljaa enemmän vasemmalla kädellä :confused:

Keskittyy niihin vetoihin, niin että ei vedä toispuoleisesti. Helposti lähtee fuskaamaan ihan huomaamattaan koska ihminen tuppaa olemaan toispuoleinen.

Originally posted by Persetan

Huomasin tossa joku aika sitten, että mun kainalolihat :p (latissimus dorsi?) on erikokoset. Mikähän siihen sitte auttais? Pitääkö vetää ylätaljaa enemmän vasemmalla kädellä

Vedä "moottorisahaa" kyynärpää lähellä vartaloa ja purista kyynärpäätä ylös ja taakse. Tee yksi sarja enemmän huonommalla kädellä (ensimmäinen ja viiminen). Tämä on ainaki mulle ehottomasti paras liike latseille. Ylätaljasta en puhu mitään kun en saa sillä kunnon tuntumaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom