Vasen käsi heikompi?

Moi. Olen nyt reenannut jonkin aikaa vähemmän tai enemmän aktiivisesti. Olen kuitenkin huomannut, kun tsekkaan haukkarit ja näytän ns dorkalle palan, niin vasemman käden haukkari on paljon heikompi ja sitä kokeilessa se ikään kuin liikkuu, muljahtelee kun ei olis "paikallaan".. todella vaikea selittää ja kuulostaa hassulta. Onko ihan normaalia jos toinen käsi on heikompi vai pitäiskö sen silti olla sillain, että se ei muljahtele? Oikeassa kädessä tätä ei tapahdu.

T. 26v Mies joka aloitellut vuosi sitten treenaa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moi. Olen nyt reenannut jonkin aikaa vähemmän tai enemmän aktiivisesti. Olen kuitenkin huomannut, kun tsekkaan haukkarit ja näytän ns dorkalle palan, niin vasemman käden haukkari on paljon heikompi ja sitä kokeilessa se ikään kuin liikkuu, muljahtelee kun ei olis "paikallaan".. todella vaikea selittää ja kuulostaa hassulta. Onko ihan normaalia jos toinen käsi on heikompi vai pitäiskö sen silti olla sillain, että se ei muljahtele? Oikeassa kädessä tätä ei tapahdu.

Luulen että sulla vaan silmät muljuu mutta voima/lihastasapainoon auttaa yhden käden liikkeet kässäreillä, kunhan teet ne samalla lailla ja samat määrät molemmin puolin.

Normaalia. En saa itse edes jännitettyä kunnolla heikompaa hauista. Toinen pohje on 2cm pienempi. Ollut koko treeni uran eli 26 vuotta. Ei ainakaan kannata veivata heikompaa puolta enempää. Kroppa on luotu niin että toinen puoli on vahvempi. Kätisyydestä riippuen kumpi.

Kantsii peilin ja kaverin avustuksella katsoa, että kädet eivät liiku eri liikeratoja. Itselläni näin on, ja koko kroppa on eri kokoinen eri puolilta. En voi asiaaa muuttaa, vaikka kaikkeni olen tehnyt. Esimerkiksi vasen latsi on leveämpi kuin oikea, mutta vastaavasti oikea on paksumpi. Oikea rinta on pienempi kuin vasen. Oikea reisi on pienempi kuin vasen. Yhden jalan liikkeet tekivät jaloista kokonaan eri muotoiset. Vastaavasti taas käsissä oikeassa ojentaja on isompi, kuin vasurissa. Hauis taas vasemmassa isompi ja vasen käsi 0,5-0,7 cm paksumpi kokonaisuudessaan.

Treeniuraa takana jo 12 vuotta, joten tuskin asiaa enää voi korjata. Fysioterapeuttikaan ei kommentoinut asiaa mitenkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom