Vartijan ammattiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NiTe
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by ryökäle
niil papereilla voi toimia vaikka festareilla järkkäreiden esimiehenä (tietenkin muutkin edelletykset pitää olla kunnossa...)

Niin tai näin, mutta kannatanee varmaan ensin kokeilla sitä järjestyksenvalvojan hommaa, ennen kuin alkaa esimiesasemaa tähyilemään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Kipi I
Ei kukaan elä vartijan palkalla :(
Väärin. Mä pärjää aivan hyvin, mutta mä en olekkaan missään perusvartiointiliikkeessä.:) ,mutta vartiointiliikkeessä kuitenkin, nimittäin pankin omistaman.:thumbs: :thumbs:

Kaikkein huonoin palkka mitä olen nähnyt oli keväällä www.mol.fi:n sivuilla, jossa oli ilmoitus, jossa etsittiin minigolfradalle työntekijää. Toivottiin kielitaitoa ja kassanhoitotaitoa.

Palkka 4,7e/h :eek:

Originally posted by Hippa
Kaikkein huonoin palkka mitä olen nähnyt oli keväällä www.mol.fi:n sivuilla, jossa oli ilmoitus, jossa etsittiin minigolfradalle työntekijää. Toivottiin kielitaitoa ja kassanhoitotaitoa.

Palkka 4,7e/h :eek:

Jep, mäkin huomasin ton sillon kesän alussa, mielenkiinnosta jopa soitin tuonne, aika huvittava tapaus. Ei ruokakorvauksia, ei matkatukia, palkka tuo 4,7EUR tunnilta ja työpäivät oli muistaakseni 10 tai 11-15 ja viikonloppuisin pari tai kolme tuntia.

Tuo on se sibelius-puiston vieressä oleva minigolfrata mihin työntekijää etsittiin. Tuolla palkalla ei kyllä elä mikään eikä kukaan. :)

Ajatelkaahan paljonko se vartiointifirma ite velottaa asiakkaalta...
Veikkaan että jotain 30 eeroo/tunti.

niin ois ihan kohtuullista maksaa vartialle vaiks 9 egee tunnille ja voittomarginaali pysys vielä.

Mutku halukkaita riittää sillä 7 euronki palkalla, niin mitäs sitä nostamaan. Se on nähkääs kysynnän ja tarjonnan laki.

:david: :david: :david:

Kyl mun mielipide on että kaikki vartiat lakkoon

Originally posted by Sumu
Varmasti on realistinen, mutta sä et ole tenhyt mitään muuta kuin töitä. Tosta taitaapi tulla palttiarallaa 70h/vko olla jotakuinkin 35-40h duunia. .

Totta, mutta kyllä sen 4 kk jaksaa ja tosta palkasta melkein tonni tuli juhannuksena (ylitöitä pyhäpalkalla). Jos kk palkalla olisin niin se olisi 1255 euroa + lisät, jolla ei elä.

Kyllä sitä elää vaikka tienais 800€/kk.. Kyse on vaan siitä miten sen rahan käyttää..

Kyllä sitä rahaa helposti menee, jos polttaa askin päivässä ja käy joka viikonloppuna tyhjentämässä tiliä baariin parilla sadalla eurolla.

Originally posted by Sumu
Varmasti on realistinen, mutta sä et ole tenhyt mitään muuta kuin töitä. Tosta taitaapi tulla palttiarallaa 70h/vko ja se ei käsittääkseni ole normaali työtuntimäärä. Normaalin viikon pitäisi olla jotakuinkin 35-40h duunia.

Oli nyt pakko alkaa nussia pilkkua, mutta jos on töissä vartijana 70 tuntia viikko, niin JO kolmessa viikossa tienaa seuraavasti, tässä oletan, että keskiansio tunnilta olisi noin 7,5 euroa(huomatkaa ylityö..) :

(3*70)-120 = 90, (90-18) = 72 eli palkka on (120*7,5) + (18*7,5*1,5) + ( 72*7,5*2) = 2182,5 euroa

Tienatakseen 2000 euroa kuukaudessa tuolla 7,5 euron palkalla ei tarvitse olla viikossa töissä kuin noin 50 tuntia....:D

edit- laskeskelin ja duunissa pitäisi olla noin 55h viikko.

edit- edit- Oletin siis, että kuukaudessa on 4 viikkoa, oikeastihan siinä on noin hieman enemmän...

Originally posted by Hippa
Rupean heti, kun mulle kerrotaan mistä siivoojan duunista saa 1900e/kk.

Tuttu nuorempi opiskelija on Enson tehtailla siivoojana, ja tuntipalkka on 11 euroa. Ei se 1900 euroa / kk kaukana ole. Kun valmistuu joksikin AMK-pohjaiseksi sosiaalitädiksi, niin palkka kuulemma tippuu. Väärä uravalinta.

Originally posted by Levetsu
Ajatelkaahan paljonko se vartiointifirma ite velottaa asiakkaalta...
Veikkaan että jotain 30 eeroo/tunti.

Olen joskus nähnyt ohimennen asiakkaalle lähetetyn laskun..
n. 4x mitä vartija saa käteen. (1paikkari päivällä, piirivartioinnista en muista,).

siitä 4000 eurosta menee tietysti suurin osa verottajalle:rolleyes:
(työnantajamaksut, alv...)

Originally posted by Huonojalkainen
Tuttu nuorempi opiskelija on Enson tehtailla siivoojana, ja tuntipalkka on 11 euroa. Ei se 1900 euroa / kk kaukana ole. Kun valmistuu joksikin AMK-pohjaiseksi sosiaalitädiksi, niin palkka kuulemma tippuu. Väärä uravalinta.

Tehdassiivoojat on vielä usein eri sopimusten alaisia, kuin normaali sollilainen. Paperitehtaan siivooja siis on Papertyöntekijöiden liiton liksoilla, eikä ne tod. mitään huonoja ole.

Toi 1900€/kk on perusliksa.

Sveitsissä siivoja tienaa helposti 20€/h...

Tähän nyt yhteenvetona, mihin mun tulee yhteyttä ottaa jos haluan lisätietoja tuosta vartijaksi kouluttautumisesta, tai jotain nettilinkkejä ym.?

Mitkä laitokset kouluttavat, mistä mahdollista saada tuo kortti?

Originally posted by turre101
Tähän nyt yhteenvetona, mihin mun tulee yhteyttä ottaa jos haluan lisätietoja tuosta vartijaksi kouluttautumisesta, tai jotain nettilinkkejä ym.?

Securitas kait ainakin
www.securitas.fi/

Itse sain juuri töitä Securitakselta metrovartijana. Koulutuksen (40h -> 4kk kortti) järjestää sellainen kuin Hyvinkään-Riihimäen aikuiskoulutuskeskus (http://www.hrakk.fi/). Koulutus tapahtuu kuitenkin Securitaksen tiloissa Vallilassa. Näin siis ainakin jos menee koulutukseen Securitaksen kautta... ja töihin.

Sitten löytyy Suomen vartijakoulu (http://www.vartijakoulu.com/)

Kortin myöntää loppupeleissä poliisi.

Kiitos paljon Andy!

Lähetinkin tonne vähän kyselyä jo tuonne HRAKK:lle.

Miten nuo kurssit suoritettiin, ilta-aikaan vai miten? (että jos käy töissä niin onko mahdollista mennä samalla) Tuo ensimmäinen (40h) kurssi näyttää kestävän noin viikon päivät, miten tunnit oli jaettu, arkisin+viikonloppuisin vai vain arkisin? Ja mitä opintoihin kuului?

Mä tulen varmaan menemään ensin koulutukseen ja sitten vasta työnhakuun. Lienee parempi samantien suorittaa nuo kummatkin kurssit että saa sitten helpommin töitäkin kun voi työskennellä vakituisena.

Mitä mahtoi muuten kurssi maksaa, vai maksoiko mitään kun securitaksen kautta menit?

Mulla on se kurssi tuossa ensi viikolla. Ma-pe, joka päivä 8:00 - n. 17:00. Opintoihin näyttäisi kuuluvan kaikkea yleistä vartijan toiminnasta, lainsäädäntöasiaa, voimankäyttö- ja ensiapukoulutusta.

Ja tuo 40 tunnin kurssi on ns. Vartijan työn perusteet -kurssi, jonka käymällä saa väliaikaisen vartijakortin -> saa toimia 4 kk vartijana. Tämän jälkeen, jos haluaa jatkaa hommia, on käytävä 60 tunnin Vartijan peruskurssi, jonka jälkeen on mahdollisuus saada 5 vuoden vartijakortti.

Kurssi ei maksa itselle mitään, jos sitoutuu siihen että läpäisee sen kurssin ja on töissä vähintään kolme kuukautta.

Ai hitto kun on pahaan aikaan, ei toimi työnteon kanssa yhteen. Sitten ei auta kun järjestää sille tilaa. Toisaalta mitenkäs iltaopiskeluna tuollainen noin lyhyeen aikaan ahdettaisiinkaan...

Onko homma siis niin että työn perusteet-kurssin jälkeen on oltava töissä 4kk ennen kuin menee seuraavalle kurssille, vai voiko ne käydä peräkanaa? Sitä vain ajattelin, että lieneekö helpompi töitäkin saada molemmat käyneenä, kuin väliaikaisena. En tiedä, luulisi.

Ai hitto kun on pahaan aikaan, ei toimi työnteon kanssa yhteen. Sitten ei auta kun järjestää sille tilaa. Toisaalta mitenkäs iltaopiskeluna tuollainen noin lyhyeen aikaan ahdettaisiinkaan...

Ota huomioon että käyn tuon kurssin tosiaan Securitaksen kautta. En tiedä miten koulutus järjestettäisiin käytännössä jos kurssin kävisi tuon HRAKK:n kautta. Sitä ei välttämättä ahdettaisi yhteen viikkon.

Onko homma siis niin että työn perusteet-kurssin jälkeen on oltava töissä 4kk ennen kuin menee seuraavalle kurssille, vai voiko ne käydä peräkanaa?

En tiedä tarvitseeko olla varsinaisesti hommissa sitä 4 kuukautta, mutta se kuinka kauan saa olla työssä riippuu käydyistä kursseista. Luulisin että voi käydä peräkanaa. Edit: Ja siis viiden vuoden kortin saadakseen täytyy olla molemmat kurssit suoritettu.

Varmaan saat paremmin tietoa soittamalla tuonna HRAKK:lle tai mihin tahansa vartiointiliikkeeseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom