Vartijakortti pääkaupunkiseudulta?

Eli pitäs tossa keväällä hommata vartijakortti ja miettiä alan töitä pääkaupunkiseudulta päin. Kysymys onki että mistä ton kortin sais hommattua? Vartiointifirmat varmaan järjestää kursseja työntekijöilleen, mut ois helpompaa varmasti päästä noihin firmoihin töihin jos ois jo valmiiks toi kortti. Paljonko toi suurinpiirtein maksaa?
Yritin ettiä haulla jotain vastaava juttua, mutta en ite ainakaan löytäny.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakin securitakselle pitäis päästä ilman korttiakin suht helposti. He pistävät sitten ensiksi tolle kurssille ja sitten töihin.

Ei kannata ruveta itse maksamaan kurssejaan, kun firmat pistävät sinut sinne ilmaiseksi ja maksavat vieläpä muutaman satasen sinulle sen käymisestä.

Ja töihinhän ei tosiaan ole vaikea päästä alalle tällähetkellä.

Kun menee vartiointiliikkeen kautta kurssille niin siinä täytyy sitoutua olemaan kyseisessä firmassa töissä muistaakseni vuoden tai joutuu maksamaan kortista osan.
Nopea tapa on juuri firman kautta. viikon verran kurssilla ja sit pääsee jo töihin, sit pari kuukautta töitä ja loppu osa kurssista ja saa vartijakortin.

Kun menee vartiointiliikkeen kautta kurssille niin siinä täytyy sitoutua olemaan kyseisessä firmassa töissä muistaakseni vuoden tai joutuu maksamaan kortista osan.
Nopea tapa on juuri firman kautta. viikon verran kurssilla ja sit pääsee jo töihin, sit pari kuukautta töitä ja loppu osa kurssista ja saa vartijakortin.

Joskus kun olin hakemassa, niin 3kk olis ollu se aika mikä pitää olla töissä kurssin jälkeen. Voi tosin olla muuttunut "tiukemmaksi", kun tosta on jo parisen vuotta aikaa.

Melkein kaikki vartiointiliikkeet ottaa töihin vaikka korttia ei olisi, kouluttavat sitten. Joillakin taisi olla puolivuotta sitoutumis aika, ettei joudu maksamaan osaa koulutuksesta. Jos vartijan hommissa on tarkoitus olla pitkäänkin, tai ala muuten kiinnostaa niin suosittelin vat:in käymistä. Kestää noin 1,5 vuotta.

Seculla ainakin oli 3 tai 4kk sitoutuminen tuon 40h kurssin jälkeen. 60h kurssin jälkeen taas puoli vuotta sitoutumista. JV-kurssin jälkeen ei tietääkseni tullut sitoutumista... En tosin varma ole.

Ja ei tosta kortista kannata stressata! Töihin pääset kunhan ei ole rikosrekisteriä ja sulla on ainakin toinen jalka paikallaan.

Minä olen törmännyt 300 työtunnin sitoutumiseen kurssituksen jälkeen. Sen nyt tekee parissa kuukaudessa. Ja kukapa sitä lyhyemmäksi aikaa edes töihin hakisi.
Ja ei sekään tietenkään pakota kyseisen firman palveluksessa olemaan, mutta kurssista joutuu osan maksamaan sitten itse, jos lähtee kesken sopimuksen lätkimään.

Melkein kaikki vartiointiliikkeet ottaa töihin vaikka korttia ei olisi, kouluttavat sitten. Joillakin taisi olla puolivuotta sitoutumis aika, ettei joudu maksamaan osaa koulutuksesta. Jos vartijan hommissa on tarkoitus olla pitkäänkin, tai ala muuten kiinnostaa niin suosittelin vat:in käymistä. Kestää noin 1,5 vuotta.

9 kk ainakin omassa tapauksessa. Siitäkin nelisen kuukautta työharjoittelua. Toi 1,5 vuotta on siis ilmeisesti niin että tekis duunia samalla?

Mites katsotaan jos menee osa-aikaiseksi? olen töissä viikot 9-17 ja joskus viikonloppuja ja muuta ekstraa. Olen ajatellut vartijan duunin sopivan itselleni lisätienestiksi, mutta mitenkäs tuo palkkaaminen jos vain sekalaisia aikoja voi tehdä? Minulla ei siis vartijakorttia...

Mites katsotaan jos menee osa-aikaiseksi? olen töissä viikot 9-17 ja joskus viikonloppuja ja muuta ekstraa. Olen ajatellut vartijan duunin sopivan itselleni lisätienestiksi, mutta mitenkäs tuo palkkaaminen jos vain sekalaisia aikoja voi tehdä? Minulla ei siis vartijakorttia...

Varmaan kannattaa kysyä siitä firmasta johon aiot mahdollisesti hakea? Luulisin, siis korostan että LUULISIN firmojen tietävän asian parhaiten. En toki ole ihan varma.

hae Falckille/g4s:lle. Töitä riittää fiksuille vartijoille.

Varmasti riittää töitä vähän tyhmällekin. Ko. firmassa töissä ja taso on surullisen heikko. Tosin eihän näillä palkoilla ja henkilöstöeduilla voi parempaa vaatiakaan ;-)

Summa summarum: töitä riittää jokaisessa isossa firmassa, se on saletti. Sit on eri asia, mitä listaa saa. On iso ero olla Tunnelin Alepan narkkivahtina kuin istua esim. öisin valvomossa tai ajella piiriä....

Iss Securityllä piti 60 tuntisen jälkeen sitoutua 3 kuukaudeksi tai olisi joutunut maksamaan koko kortin itse. Kyllä meillä ainakin on sellaisia kavereita töissä joilla on virka jossain muualla ja tulevat tarvittaessa töihin.

Kyllä noi vuorot voi aika joustavasti sopia vaikka pariin kertaan viikossa, etenkin jos ei ole niin nuukaa missä kohteissa ja hommissa toimii.
Itse teen vain lauantain ja sunnuntain 6h sekä joskus harvoin otan vastaan hälytysvuoroja sairastuneiden tuuraajana, jos jaksan.

Falck tarjoaa näköjään sitten Secua ja ISS:ää paremmat ehdot tuon vartijakortin opiskelun suhteen, kun työvelvoitetta on peruskurssin jälkeen 300h ja koko kurssin jälkeen 360h. Jos lähtee kesken, niin joutuu maksamaan osan kortista itse. Ja kurssien käymisestä saa parin sadan euron korvauksen, kun nuo sopimustunnit on täynnä.

Täällä on ilmeisesti suht paljon vartijoita, niin heittäkääpä kokemuksia omasta firmastanne ja palkastanne. Niin ja kiitoksia kattavista vastauksista.

Seculla töitä riittää ja ihan leppostahan tää on. Kahden viikon välein tulee 600-900e, kyllä sillä pärjää kun ei mee noihin alkon tuotteisiin rahaa... Teen aamua, iltaa ja yötä ostoskeskuksessa ja sairaalassa, mut aika hyvin on salille päässy... Se on hyvä, ettei monikaan kyttää selän takana, että mitä sää teet. Taukoja voi pitää kun tarvii, joskus tosin voi olla kiire työntää niitä ostoskärryjä pitkin taloo... Työ on melko samanlaista joka puolella, joten paikka voi vaihtaa helposti. Vartijoista on nyt pulaa, pk-seudulle luulis pääsevän heti kursseille...

Palkat on kaikissa suurissa firmoissa lähes poikkeuksetta TESin mukaisia (löytyy netistä), joten sieltä voi käydä kattomassa mitä olis saamassa.

Ja työnä menee jotenkuten sivutienestinä opiskelijan akuutissa rahapulassa, mutta enpä nyt erityisemmin kuitenkaan välitä itse hommasta, vaan eihän sitä töissä viihtymässä käydäkään...

Falck. liksa pyrii kolmen päällä hyvänä kuukautena, jos kilometrikorvaukset lasketaan.

Edit. On noissa firmoissa muitakin duuneja kuin vartijan hommat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom