Vartaloon palanut löysyys; mistä johtuu?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen aloittanut jälleen salilla säännöllisen käymisen rantakunto-toiveessa ja samalla uuden tavoitteen saavuttamiseen: vauhtikestävyyden harjoittelu ja rasvaprosentin nujertaminen. Aloitin alku syksystä hölkällä toivuttuani nilkkavammasta ja leikkauksesta. Salilla aloitin käymään noin 3kk sitten. Alkuun tein ainoastaan peruslihaskuntoa sarjoilla 3x15 kaksijakoisena ohjelmana+aerobiset matolla 2x viikossa. Jätin myös kaikki turhanpäiväiset hiilarit pois, joten protskusta ei pitäisi olla puutetta. Olen myös alkuun tarkoituksellisesti vetänyt miinus kaloreilla viikoilla ja pitänyt viikonloppuna ns.mässäily-päivän. :dance:

Kiristelyn ja hyvin alkaneen treenin johdosta kroppani on alkanut kiinteytyä mukavalla tahdilla. Ennen joulua olin erittäin tiukassa kunnossa; pieniä jenkkakahvoja lukuunottamatta olin suht hyvässä kuosissa. Joulun jälkeisellä viikolla söin joka päivä -300-700ckal miinukselle ja painoa putosi silloin 1,5kg, join myös iltaisin litran verran vihreää teetä. Aineenvaihdunta kävi kovilla... Sen viikon jälkeen himmasin hieman tahtia.

Nyt on tullut ongelmaksi se, että: vatsaan ja keskivartalon sivuille on muodostunut löysää, enkä tiedä onko se a) rasvaa vai b) hiilaria. On toki ollut erittäin pieniä lipsahduksia viikoilla joulun jälkeen hiilareitten suhteen ja tietenkin peruspalarissa on tarvittava määrää hiilareita, jotka takaa minun jaksamiseni. Olen vetänyt myös 3-4 päivää putkeen kovia reenejä eli aerobinen 2-3x peräkkäin ja lihaskuntoa välissä... tiedän, erittäin kova tahti ja välipäivät ovat "huomaamattomasti" jääneet välistä.

Voiko löysyys olla liian kovan reenailun takana, kenties? En ole ollut erityisen väsynyt ja jaksanut tehdä hyvin. Lihaskunto päivän jälkeen jälkipoltot voi kestää 1,5 päivää parhaimmillaan. Löysyys ei voi myöskään johtua siitä, ettenkö tekisi keskikroppaa (monipuolisesti vatsoja, staattisia jne). Tämä löysyys keskittyy nimenomaisesti vatsan keskiosaan, pakaroiden yläpuolelle sivuille, yläselän seudulla ns. kainaloitten alla muodostunut löysää, joka osittan selässäkin. alleissakin on otettavaa, mutta ne saa puhtia ajan kanssa. Ruokavaliossa ei ole lisättyä sokeria ts.kahvi ja tee sokerittomana, ei mehuja, ei leipää tai perunaa erityisemmin, eikä muutakaan puhdasta hiilaria viikoilla (jokunen suklaapala eksyy joskus suuhun tai pieni patukka):VAIN joskus! Alikaloreilla mennään joka tapauksessa edelleen ja sarjoissa olen tehnyt muutoksia (toistot 9-12x3 ylä-ja alakroppa). Nyt vinkkejä kehiin ja mahdollisesti selityksiä moiselle ilmiölle, miksi yhtäkkinen kropan löystyminen, kun aiemmin alussa on lähtenyt hyvään nousuun! :jahas:

Palarina menee Reco 2:sta, 3-teho magnesium, monivitamiineja päivittäin ja nyt tuli tilattua Massin Burner Extreme pistämään tehoon lisäpaukkuja ja mahdollisesti rasvoihin. :rock:

Kiitos!

En usko että kroppa nyt niin älyttömän paljoa muuttuu parin viikon sisällä, koko "jenkkakahvat" saattaa vaan sijaita sun pienessä mielessäs. "Jätin myös kaikki turhanpäiväiset hiilarit pois, joten protskusta ei pitäisi olla puutetta." mitä tolla meinaat? hiilarit ei protskun määrään vaikuta vaan "sopiva" proteiininmäärä olis grammoina 2x sun oma painos. Alikaloreillahan ei oikeestaan saa lihasta kasvatettua ellei ole aloittelija, vaan lähinnä ylläpidettyä niitten kokoa kuhan saa tarpeeksi proteiinia ja pumppailee.

Nyt on tullut ongelmaksi se, että: vatsaan ja keskivartalon sivuille on muodostunut löysää, enkä tiedä onko se a) rasvaa vai b) hiilaria.

Jos sinne jotain ylimäärästä on kerääntynyt niin se on joko rasvaa tai nestettä. Saattaa olla että et ole miinuskaloreilla vaikka olet niin luullut. Kuinka paljon syöt mässäilypäivänä?

Jep, kerta viikkoon ei todellakaan tarvita mitään mässäilypäivää. Kerran viikossa voit yhtenä iltana syödä mahan täyteen hyvää kunnon ruokaa kuten esim sisäfilepihviä yms. Pizzoilla ja hamppareille ei ole mitään perusteita missään dietissä.

Kun hiilari pöhö lähtee pois niin vatsa on pienempi mutta sitä löysää tuntuu olevan enemmän kun ei ole mikä kiristää.

Jep, kerta viikkoon ei todellakaan tarvita mitään mässäilypäivää. Kerran viikossa voit yhtenä iltana syödä mahan täyteen hyvää kunnon ruokaa kuten esim sisäfilepihviä yms. Pizzoilla ja hamppareille ei ole mitään perusteita missään dietissä.

Ei toi pihvi huonoa ruokaa ole minään dieettipäivänä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom