vartalon mittauksesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
Mites tämä tapahtuu?
Esim. haukkarin, reiden, lantion ja rinnanympäryksen mittaus.
Tehdäänkö ne pumpissa, jännitettyinä vai ihan vaan
vaikka aamulla herätessä heti ensimmäisenä kun on sellainen
veltto olo?

Eli mittaatteko haukkarinne ja rintanne lihakset jännittyneenä?

Toi on itseänikin kiinnostanu. Jännitettynä ja kylmänähän se on, mutta mitataanko rinta ihan ylhäältä vai nännien kohdalta? Miten paljon keuhkoissa on ilmaa, kun vatsaa mitataan? jne.

Kai se on tärkeintä itselle, että mittaa joka kerta samasta paikasta samoin tavoin.

Mua kiinnostais reiden mittauksen kohta... kun ne sentithän muuttuu aika radikaalisti suhteessa siihen kuinka lähellä mittanauha on esim.polvea

Eiköhän se reisikin mitata siitä paksuimmasta kohtaa? Vai onko oikeasti olemassa joku "virallinen" mittauskohta?

Mutta kuten Sukulaku sanoi, tärkeintä on että mittaa itse aina samasta paikasta ja samalla tavalla jotta luvut on vertailukelpoisia itsensä kanssa.

Mua on kiinnostanut jo ziljoona vuotta se, miten mittaatte tuosta navan tienoilta ympäryysmitan ja paljonko se on niillä, joilla pakki näkyy?

Eli vatsa sisään, vatsa repsottamaan max ulos vai jotain välistä.

Jos haluaa laihtumista / rasvanpolttoa tjsp seurata, niin sitten mittaus navan kohdalta vatsaa sisäänpäin vetäen niin paljon kuin mahdollista.

Minä otan parista kohden aina kaksi mittaa. Reidestä ylhäältä ja alempaa, siinä on pienet luomet molemmissa kohdissa, niin ne on hyvät merkit :)

Vatsasta sitten sitten ohuin mitta (sisään vedetty, ohuin kohta) ja sitten alempaa mahdollisimman paksuin mahdollinen mitta (paksuin kohta, annetaan roikkua, ilmaa sisään). Tuossa minulla on sellainen 10cm yleensä eroa, esim. on ollut viimeisen vuoden aikana ohut-paksu: 71cm-81cm ja pikkubulkilla päässyt repsahtamaan 75cm-85cm, mutta kyllä tuossakin pakki vielä hyvin näkyy.

Pääasiahan se on, että ottaa samasta paikasta ja samalla tavalla aina.

Eli pakki näkyy 71-75cm ympäryysmitalla ohuimmasta kohdasta vatsa maksimaalisen sisäänvedettynä. Siksi kysyn, että vähän ohjenuoraa porukalle koska voisi kuvitella että alkaa pakki kaivautumaan esiin. Antaa tsemppiä rasvanpudotukseen kun voi seurata mitan kanssa.

Näitten perusmittauksien lisäksi (reisi, hauis, rinta jne.) on sitten kaikenkattavat mittaustulokset, joihin kuuluu mm. kaula. Miten joku mittaa esim. "olkapäänympäryksen". Ja jos kaulaa mittaa niin siihen saa päätä alaspäin painamalla joku 5cm lisää...!? Onko kokemuksia? Vaikka turhaa niitä paikkoja onkin mitata :rolleyes:.

Back
Ylös Bottom