Varjonyrkkeilystä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko varjonyrkkeily hyvää lämmittelyä? hiki ainakin tulee, mutta jos esim. treenaa yläkroppaa niin onko hyvää alku lämmittelyä tämä? pitääkö kädet auki jumeilta/onko venyttelyn korvaavaa?

mitä tekniikasta sitten pitäisi pääasiallisesti tietää? onko jotain lyönti asentoja esim käsillä tai muilla ruumiin osilla? mahdollissimimman paljon haluan tietää asiasta koska olen jo muutaman vuoden tehnyt jotain painojen kanssa mutta nyt vasta innostunut tästä kaikesta, onhan tämä nyt vielä alku tekijöissä mutta aion liittyä voimailu saliin heti armeijan jälkeen kun on aikaa sille.

Säkin lyöminen on huippu hyvää hommaa monessakin mielessä. Oikein treenattuna rentouttaa mahtavasti hartian seutua. Monet tekee sen mokan että lähtee oikein lyömällä lyömään eli satsataan liikaa voimaa. Mielestäni parasta ja antoisinta on sellainen kohtuu kevyen näköinen "naputtelu" ja siihen liikkuminen mukaan. Lyöntikombinaatiot yhdistettynä hyvää liikkumiseen ja voilaaa.. Toki välillä voi laittaa sitä forsea mutta voima pitää ottaa oikeasta paikasta eli jalat ja vartalon kiertolihakset tekee terävimmän työn.

Varjonyrkkeily on erinomaista lämmittelyä mitä tahansa varten. Tekniikasta sun ei tarvitse tietää yhtään mitään _varjo_nyrkkeilläksesi mahd. tehokkaasti.
Äänellään se kuristettu pulukin laulaa, tai pakaroillaan se nussittu petekin pieree, tms.

Joo, ei sen tekniikan niin väliä, pääasia että käsi lentää rennosti sitä kuviteltua vastustajaa muotoon. Tekniikkaan auttaa jollain aikavälillä, jos pystyt vilkaisemaan peiliin heitellessäsi niitä suoria.

Sanomattakin lienee selvää, että kannattaa välttää peten ja pulun kohtaloa.

varjoa voi hyvinkin heitellä alku lämpimikseen ennen punttia, mutta jos säkkiä pätkii niin "kevyehköä" naputtelua/irroittelua säkkiin ja mielellään puntti reenin jälkeen(turha väsyttää itseään yhtään ennen reeniä, kevyehkö naputtelukin on yllättävän raskasta kumminkin).

neutraali sanoi:
varjoa voi hyvinkin heitellä alku lämpimikseen ennen punttia, mutta jos säkkiä pätkii niin "kevyehköä" naputtelua/irroittelua säkkiin ja mielellään puntti reenin jälkeen(turha väsyttää itseään yhtään ennen reeniä, kevyehkö naputtelukin on yllättävän raskasta kumminkin).

Totta...et aika rennosti sen nyrkkeilyn vois lämmittelynä ottaa tai sit voi käydä niin ettei jaksa enää rautojen kanssa remuta...Mut jos tuntee itsensä vahvaksi nii antaa mennä tietty :)

joo tota noin thainyrkeilyssäkin on tota ja aika paljonkin se semmost katot vaik ittees peilist ja kun nyrkeilet niin lyöt vaan ilmaan ja kuvittelet et vastustaja on siin mut älä kuvittele et oot sen kanssa matsissa :D :D vaan selanen kevyt vaan lyöt sitä naamaan ja vähän semmost ja vatsan alueille ja vähän potkuakin ilmaan mutta jos nyrkeilyä niin sen sellast heittelet vaan sitä käsia kevyesti :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
vielä viimeinen vinkki: netistä voi imuttaa huippujen treenipätkiä joista voi saada vähän osviittaa esim. tuohon säkin naputteluun. Luonnollisesti ihan niin hyvin se lyöminen ei onnistune, mutta vähän suuntaa :)

Sen verran kannattaa tekniikkaakin miettiä ettei nosta hartioita korviin. Aika yleinen virhe vähemmän ja myös enemmän nyrkkeilleillä. Eli hartiat rentona!

Ainakin vuonna Miekka ja Kivi minulle opetettiin, että lyödessä kyseisen käden hartia pitää nostaa mielellään korvaan saakka...muuten tietenkin paikat rentoina...

Cthulhu sanoi:
Ainakin vuonna Miekka ja Kivi minulle opetettiin, että lyödessä kyseisen käden hartia pitää nostaa mielellään korvaan saakka...muuten tietenkin paikat rentoina...

No huhhuh, kyllä tuolla tekniikalla saa nopeasti paikat jumiin. Hartiat siis pidetään rentoina ja alhaalla lyödessä. Ainakin niissä nyrkkeilytreeneissä, joissa itse olen ravannut, on hartioita nostettu tarkoituksellisesti vain esim. yläkoukkua torjuttaessa (olkapää ottaa lyönnin vastaan leuan sijasta).

No tuolla tekniikalla (tai ainakin sinne päin) tullut treenattua useampia vuosia mitä viitsii edes laskea.
Kysymyshän oli siis nyrkkeilystä eikä esimerkiksi karatesta?

Peppilotta sanoi:
No huhhuh, kyllä tuolla tekniikalla saa nopeasti paikat jumiin. Hartiat siis pidetään rentoina ja alhaalla lyödessä. Ainakin niissä nyrkkeilytreeneissä, joissa itse olen ravannut, on hartioita nostettu tarkoituksellisesti vain esim. yläkoukkua torjuttaessa (olkapää ottaa lyönnin vastaan leuan sijasta).

Kuntonyrkkeilyn ja nyrkkeilyn ero selviää nopeasti, kun kaveri osaa lyödä vastaan.

.,.

"Jos ilmaa piekset, niin eipä siinä nyt kärsi kädet vaikka väärin löisitkin."

Kyllä siinä kyynärpäät voi olla turhan kovilla, jos huidotaan suoria hirveällä teholla ilmaan.

ardilha sanoi:
Kuntonyrkkeilyn ja nyrkkeilyn ero selviää nopeasti, kun kaveri osaa lyödä vastaan.

.,.

Taidat sukupuoleni perusteella olettaa, että harrastan kuntonyrkkeilyä. Pieleen meni. Ihan samaa mieltä olen kyllä siitä, että pelkällä kuntonyrkkeilytreenillä ei pärjää sparrissa. Siksi käynkin mieluummin treeneissä äijien kanssa.

Puhutaankohan tässä nyt samasta asiasta eri tavalla? Hartiat ylös -kommenti särähti korvassa, koska käsitin sen niin, että jo lyönnin alussa hartiat nostetaan ylös. Tästä olen eri mieltä, en siitä, että lyövän käden hartia nousee tai nostetaan lähes korviin lyönnin edetessä kohti vastustajaa pään suojaamiseksi. Pahoittelen, ilmaisin asiani huonosti ja puutteellisesti. :nolo: Aina ei ajatus kulje kirkkaasti, kun on herännyt keskellä yötä töihin.

Cthulhu: Uskon nyt ymmärtäväni mitä tarkoitat kommentillasi. :)

varjoa..

meikalla revahtaa hauiksen etuosa *eli missa lihas kiinnittyy janteeseen* kun heittaa oikein nopeita lyonteja ilmaan. saattaap johtua tekniikasta tai yliojentuvista nivelista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom