Vappu 2013, 2014 Selvinpäin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En nyt muuten jaksa kommentoida, mutta tuohon on pakko sanoa se, että olisi sitä ihan helvetisti muutakin tekemistä kuin vahtia että ihmiset pääsevät kotiinsa ilman että on klyyvari poskella. Viikonloppuisin on keikkaa ihan perkeleesti odotuksella, johtuen juuri siitä että on pakko pitää partioita keskustassa etteivät ihmiset tapa toisiaan kotimatkalla, joten ne avuntarvitsijat jotka soittavat hätäkeskukseen saavat venailla usein kohtuuttoman kauan, jos edes saavat poliisin apua...

Ryyppäämisessä nyt ei mitään vikaa ole, mutta kuten aiemmin sanoin, viime vuosina homma on selvästi alkanut karata enemmän käsistä ihan normaaleillakin ihmisillä.

Uskon. Mutta mistä tämä hölmöilyn lisääntyminen johtuu? Ihmisillä keskimäärin aina vain pahempi olla? Ei sitä varmaan ihan vain siksi vedetä överikännejäa ja tapella taksijonossa, että se kovinkaan monen mielestä olisi jotenkin kivaa. Ehkä sitä vedetään kaksin käsin vitutukseen ja seurauksen sen mukaiset. Jostain se vitutus kumpuaa jos se kerran on lisääntynyt? Itse oon niin harvoin yhtään missään "ihmisten ilmoilla" että ei hajuakaan siitä mikä on lisääntynyt tai vähentynyt.

Selvinpäin toki. Yksi typerimmistä pakollisista ryyppy päivistä imo. Luojan kiitos että on vapaa huomenna. Tiistaina vasta korjaamaan hedelmät töihin. Nään nimittäin tuon kansan hölmöilyn melko läheltä työssäni.

Poliisi? Järkkäri?

Aika monta poliisia ois varmaan vähempi palveluksessa jos suomipojat ja tytöt ei juhlapäivinä ottas huikkaa yli rajojen.

Totta helvetissä sitä karkailee mopot handusta kun porukassa kohelletaan viinaksien kanssa. Entä sitten jos joku sammuu omaan laattalamikkoonsa? Otti liikaa, paha olo seuraavan viikon ja törkee morkkis muutenkin. Ei varmaan ihan maailman pahin asia?

Jos taasen pistää paikkoja paskaksi ja hakkaa pari vastaantulijaa, niin sitten sietää sulkea koppiin pitkäksi aikaa. Mutta tällaiseen ei liene syy kuitenkaan vapussa tai joulussa tai juhannuksessa tai muussakaan juhlapyhässä.

Ihme jeesustelua täytyy kaikista juhlapyhistä vetää. Ja ihmeen paskasakiksi tuomitaan kaikki jotka ottaa enempi kuin se oma sietokyky antaa myöden. Olen itsekin näin tehnyt monta kertaa elämässäni. En mitenkään siihen pyrkien, vaan sitä on onnistunut hyvässä fiiliksessä vetämään enempi mitä kestää. Ei se kivaa ole ainakaan seuraavana päivänä. Mutta en mä varmaan ole silti sen paskempi ihminen kuin se jonka on ihan pakko vetää kyykkytreeni just vappuna ja syödä rahkaa ja kananmunia raakana?
Ensimmäinen vaihtoehto, toisesta myös kokemusta.

En ole alun perinkään tuominnut tai olisi kieltämässä änkyräkännejä, jos nyt kukaan on lukenut kunnolla aikaisemmin kirjoittamaani. Ongelma on siinä, että sitten kun menee se määrätty raja yli, että joko ei kyetä huolehtimaan itsestään tai aletaan riehua häiritsevällä tavalla, poliisilla on puuttumisvelvollisuus asiassa. Kuten Shagrath jälleen toi hyvän pointin esille, olisi poliisilla muutakin hommaa kuin kaitsia ihmisiä, jotka eivät noin muutoin esim. tavallisena viikonloppuna tarvitsisi jeesiä. Niin monelta vanhan kaartin konstulta olen jo kuullut, että homma vaan pahenee vuosi vuodelta, kun asenteet ovat muuttuneet, ettei vappuna tai muina juhlapyhinä ole millään mitään väliä (esim. joulupyhät työllistävät nykyään kotikeikoilla enemmän kuin 10 - 20 vuotta sitten).

Mä en tiedä, mistä repäisit tuon että kaikki yli sietokykynsä dokaavat olisivat paskasakkia. Olen sitten varmaan itsekin, kun viime vappuna kaverit sai taluttaa mut kämpille. Tuntuu, että monet haluavat tulkita väkisin aivan väärin mitä tässä yritetään sanoa. Esim. nuo vertaukset jostain rahkan syönnistä ja bodaamisesta. Ei kertaakaan esiinny sellaista mun kirjoituksissa.

Uskon. Mutta mistä tämä hölmöilyn lisääntyminen johtuu? Ihmisillä keskimäärin aina vain pahempi olla? Ei sitä varmaan ihan vain siksi vedetä överikännejäa ja tapella taksijonossa, että se kovinkaan monen mielestä olisi jotenkin kivaa. Ehkä sitä vedetään kaksin käsin vitutukseen ja seurauksen sen mukaiset. Jostain se vitutus kumpuaa jos se kerran on lisääntynyt? Itse oon niin harvoin yhtään missään "ihmisten ilmoilla" että ei hajuakaan siitä mikä on lisääntynyt tai vähentynyt.

Tuota juomisen lisäntymisen syytä olen koittanut itsekin pohtia. Siihen tuskin on olemassa mitään yhtä ja ainoaa kaikenkattavaa selitystä. Esimerkkinä vaikka Espanja, missä, sosiaalinen paine on pitänyt kännäämisen suht aisoissa. Eli se räkäposkella-toiminta on ollut lähinnä halveksittavaa. Nyt jo jonkun aikaa sielläkin on ollut voimissaan tuommoinen nuorten jokaviikonloppuinen suuremman luokan pussikaljameno (botellón-kokoontumiset). Tuohon on varmaan syynä tämä kulttuurirajojen limittyminen ja maailman aukeaminen eri tavalla esme. interwebin ansiosta tms. No en tiedä varmaksi sanoa kun en mikään varsinainen sosiaalitieteilijä ole. Mutta jos tuommoinen aiemmin mainittu sumea skenaario olisi vähänkin totta ja yhteiskuntaa voitaisiin pitää vertauskuvallisesti perheenä, niin silloin luultavasti yksi syy pahaan oloon on varmasti juurikin perheiden hajoamiset, joita edesauttaa mm. taloudelliset paineet. Ei ole aikaa välittää itsestään saati muista, kun on välitettävä siitä, että millä ne seuraavat lyhennyksensä maksaa. Emtiä.

Mä en tiedä, mistä repäisit tuon että kaikki yli sietokykynsä dokaavat olisivat paskasakkia. Olen sitten varmaan itsekin, kun viime vappuna kaverit sai taluttaa mut kämpille. Tuntuu, että monet haluavat tulkita väkisin aivan väärin mitä tässä yritetään sanoa. Esim. nuo vertaukset jostain rahkan syönnistä ja bodaamisesta. Ei kertaakaan esiinny sellaista mun kirjoituksissa.

Tähän on pakko vastata, kun ei mun tarkoitus ollut sun juttuja kommentoida noilla rahkaa ja jalkatreeniä heitoilla. Vaan kyselin puhtaasta mielenkiinnosta että oletko kenties poliisi tai järkkkäri, koska tunnut olevan perillä mitä "kaduilla tapahtuu" ja vastauksen tähän sainkin, kiitoksia vain.

Mua vaan joskus oikeasti häiritsee kun täällä on AINA joka juhlapyhän kohdalla keskustelu, jossa suorastaan ainut oikea vaihtoehto on tehdä kyykkytreeni ja vetää bodysafkaa ja boikotoida juhlimista. Kukin tyylillään, mutta yleensä samojen tapausten vieteissä vilisee sanat känniääliö, urpoilu yms. ihan kuin se viihteelle lähtö aina olisi sama kuin nämä kaksi yleistävää termiä. Eli ei todellakaan ollut tarkoitus sun juttuihin ottaa kantaa, vaan yleisesti näihin pakkiskommentteihin juhlapyhiin liittyen.

Itse en tiiä jaksaisinko tänäpäivänä raahautua kaupungin suuntaankaan jos ei ois lapsia, jotka sinne haluaa katteleen ilmpapalloja ja syömään herkkuja. Sitten saattaa itsekin tulla se ehkä vuoden ainut terassikeikka heitettyä, sekin riippuu kelistä täysin. Pentuna sitä riekkui tietty kaikki juhlat kartsalla, mutta nykyään ei jaksa. Ennemmin vähän pussikaljaa pihassa notskia poltellen. ;)

Selvänä, luonnollisesti. Tosin dieetti päällä joten alkoholi ei sopisi kuvioihin muutenkaan. Oon dokaillut vappuna todella harvoin ylipäätään, parhaimmat vappukännit on varmaan teinivuosilta.

Yleisesti se koko juhla ei kiinnosta kovinkaan paljoa. On mun mielestä pääasiassa hirveetä ördäämistä, yrjöömistä, kusemista ym katujen sotkemista ja yleistä älämölöä. Toisin sanoen siis aivan vitun kaukana rentouttavasta.

Oon ekaa vappuani Stadissa joten voi olla että lähden ulkona pyörähtämään, ihan vain nähdäkseni kuinka hirveä sekasorto täällä on. Sotkuista ja sekavaa meininkiä siis.

En tietenkää juo. En mä juo paljo koskaan.

Vappuaatto menee kehonkoostumuskartoituksissa, kiropraktikolla ja treenin merkeissä. Illemmalla kotiväkeä moikkaamaan. Eka selvä vappu ties kuinka moneen vuoteen, ja useimmiten on otettu useampana päivänä

Selvänä, jos simaa ei lasketa. En ole koskaan osannut juhlia vappua ryypäten. Toissa vuonna taisin olla ryyppäämässä silloisen poikaystävän
ja hänen kavereittensa kanssa, mutta muuten vappuaatto on vietetty simaa litkien ja kotona hengaten. Samalla kaavalla menee tämä vuosikin.

Selvin päin - Hell naw!

Tälläkin hetkellä terdellä siemailemassa ja nauttimassa kelistä. Huomenna sitten hyvät setit isolla porukalla vappua juhlistaen. Kesä tulossa, kelit lämpee ja ihmiset hymyilee ja kadut herää eloon pikkuhiljaa. Mikäs sen parempaa, kun vetää 'hyvän fiiliksen humalat' parhaassa seurassa ja kun ihmiset on yleisesti positiivisella fiiliksellä liikenteessä. Rillaa rillaa. Hyvää vappua kaikille! Muistakaa, että vappu on ilon juhla. :kippis1:

Johtuukohan se tästä foorumista vaan että tuntuu et kaikki on asenteella "kaikki juhlapyhät on perseestä, ihan normi arkipäiviä!". Ite en täältä päin suomea ainakaa tunne/oo kuullu et joku olis esim. vapun selvinpäin ja tunnen tosi paljon porukkaa eri ikäluokista. Himouskovaiset tottakai erikseen mutta en onneks niitä paljo tunnekkaan.

Samma här! Töissä ollaan koko Vappu. Eikä edes harmita. Niin monta Vappua menty aivan petallimet sekasin :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom