Vaparin virittäminen ilman ahdinta (Nissan 350Z)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KimOla
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
26.3.2005
Viestejä
2 135
Kohta ois aika laittaa Datsuni talviteloille ja oon aatellu josko koittais talven aikana kutitella myllystä lisää tehoja ens kesää ajatellen. Ja vieläpä ilman minkäänlaista ahdinta.

Onko kellään kokemusta esim. vaparikoneen lastuttamisesta? Taitaa hyöty olla melko minimaalinen..?? Mitä muuta koneelle ois mahdollista tehdä? Ilmeisesti uus putkisto tulis kans kyseeseen, koska vakiona tuo Nissani on kuulemma melko kuristettu vehje. Antakeehan vinkkejä ja hyviä linkkejä jos tiedätte. Tahtoo lissee poweria.:whip:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minkäs vuotinen auto on kyseessä?

Putkisto, vapaavirtaussuodatin ja ehkäpä jyrkemmät nokka-akselit.

Vapaavirtaussuodattimen tuoma hyöty on ehkäpä lähinnä kovemmissa imuäänissä, mutta kyllä sillä muutama hevonen kutiaa eikä ole suuri sijoitus!

Putkisto pakosarjasta loppuvaimentimeen asti uusiksi totta kai.

Sitten tietysti esim. vaihtamalla kevyemmän vauhtipyörän saisi sitä kierrosherkkyyttä lisää, tuohan taitaa olla aika vääntöluonteinen moottori japsiksi...?

Sytytyspuoli kannattanee myös uusia jos kyseessä on vanhempi malli. Tehokkaampaa puolaa (esim. MSD), kunnon tulpat ja tulpan johdot, kaasuun vastaavuus on sitten tehojen kanssa linjassa.

Lastuttaminen taasen ei taida onnistua jos kyseessä on kaasarimalli? Ruiskun toki voi lastuttaa, mutta vasta sitten kun kaikki muutokset on tehty (ettei tarvitse uudestaan käydä säädättämässä). Lastulla vapariin saa ehkä sellaisen 5-10% tehon lisäystä, mutta se optimoi seokset tasaisesti kierrosalueelle joten ajettavuus paranee kuitenkin.

Edit. Tietystihän se on ruisku, kyseessä on siis tuo aivan uusi Nissan? Sekoitin vanhaan Fairladyyn, pahoittelen..
 
Pari linkkiä:

- GREDDY
Laadukkaita viritysosia japsiautoihin. Suomesta näitä saa esim. Futurezilta.

- HKS
Myöskin laadukkaita viriosia japseihin.

- DNSF
Tietävät Datsuneista kuin Pakkislaiset kreatiinista.
 
Eiköhän tuohonkin samat perusvirit käy kuin muihinkin vapaasti hengittäviin, filsu, putkisto, ecu, nokat, kansi jnejne.

NX:ltä irtoaa myös alle tonnilla valmis ilokaasusetti, 75-100hv lienee sopiva paukku VQ35DE:lle. Tämä tietenkin vain "kilpailukäyttöön" ;)

DNSF:llä on kohtuu suppeasti tietoa kys. om. automallista, se kun on sen verran uusi eikä monella sellaista ole. Suosittelen siirtymään ulkomaisille sivustoille jos englanti yhtään taittuu:

http://www.my350z.com/
http://www.350zforum.com/
http://www.350z-tech.com/zwiki/350Z-TECH
 
Lienee kyseessä 280hv malli?

Tästähän on tullut jälkeen päin se vähän yli 300hv malli jossa kuitenkin sama kone jollain pienillä vireillä vai olisisko pelkkä softa uusittu?

No joka tapauksessa onhan tuohon mahdollista tehdä vaikka mitä budjetista riippuen.

Itse lähtisin varmasti virittelemään perus setillä eli
-Peltisatsi(jos ei jo ole vakiona mutta luultavasti parannettavaa on)

-Vapaammin virtaava putkisto.

-Viri nokka-akselit.

-Säädettävät nokkapyörät.

-Vapaavirtaus ilmansuodatin.

Ja tämän paketin kanssa sitten osaavalle lastuttajalle joka tekee sopivan softan näille vireille penkityksen yhteydessä.

Uskoisin että sieltä parikymmentä hummaa irtoaa vähintään :kippis1:

Edit: Jostakin muistan lukeneeni että tuohon malliin saa suoraan remmiahdinpaketin jossa olisi ehkä loppu peleissä paras hinta/teho suhde. Jos vain päästöt pysyy kurissa. Tuollainen remmiahdinpaketti maksaa luultavasti noin 3500$-7500$ se on vain eri asia sitten saako sitä enään suomessa katsastettua. Mutta ilman ahdintahan tässä meinataan onneksi viritellä :)
 
Zone-sarja -42%
Lienee kyseessä 280hv malli?

Tästähän on tullut jälkeen päin se vähän yli 300hv malli jossa kuitenkin sama kone jollain pienillä vireillä vai olisisko pelkkä softa uusittu?

No joka tapauksessa onhan tuohon mahdollista tehdä vaikka mitä budjetista riippuen.

Itse lähtisin varmasti virittelemään perus setillä eli
-Peltisatsi(jos ei jo ole vakiona mutta luultavasti parannettavaa on)

-Vapaammin virtaava putkisto.

-Viri nokka-akselit.

-Säädettävät nokkapyörät.

-Vapaavirtaus ilmansuodatin.

Ja tämän paketin kanssa sitten osaavalle lastuttajalle joka tekee sopivan softan näille vireille.

Uskoisin että sieltä parikymmentä hummaa irtoaa vähintään :kippis1:

Tulee vaan kalliita hevosia... :(
 
No mutta jos kaverilla on varaa tuollaiseen autoon on varmasti vähän rahaa virittää sitä myös ;)

Edit ja pirssihän maksaa vähintää noin 40.000€

Tarkoitin lähinnä, että yhdelle konille tulee hintaa, eikä niitä saa montaa tuolla reseptillä edes isolla rahalla.

NOS... :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tarkoitin lähinnä, että yhdelle konille tulee hintaa, eikä niitä saa montaa tuolla reseptillä edes isolla rahalla.

NOS... :D


Se on se ahtaminen sitten jos haluaa niitä koneja reippaammin mutta suomessa se vain tuon ikäiseen autoon on aika vaikeaa.

Edit: Tosiaan nuo ilokaasut olisi se halvin tapa saada reilusti potkua hetkeksi aikaa :) mutta sekin on vain valitettavasti laitonta suomessa ja vissiin lähes joka maassa.
 
Se on se ahtaminen sitten jos haluaa niitä koneja reippaammin mutta suomessa se vain tuon ikäiseen autoon on aika vaikeaa.

Edit: Tosiaan nuo ilokaasut olisi se halvin tapa saada reilusti potkua hetkeksi aikaa :) mutta sekin on vain valitettavasti laitonta suomessa ja vissiin lähes joka maassa.

Tämä on toki tiedossa. Henkilökohtaisesti en näe satsaamista viriosiin tuon auton osalta kovin järkevänä lainkaan. Noilla litratehoilla siitä ei viilalla pahemmin tehoa oteta, turboa ei saa käytännössä papereihin, NOSsistakaan eivät setä siniset taida oikein riemastua, kuten jo sanoitkin. :)
 
Tämä on toki tiedossa. Henkilökohtaisesti en näe satsaamista viriosiin tuon auton osalta kovin järkevänä lainkaan. Noilla litratehoilla siitä ei viilalla pahemmin tehoa oteta, turboa ei saa käytännössä papereihin, NOSsistakaan eivät setä siniset taida oikein riemastua, kuten jo sanoitkin. :)


Jep samaa mieltä. Siinä saa pistää monta tonnia tiskiin että niitä kaakkeja alkaa tulemaan. Ja tosiaan tuollaista/tuon hintaista autoa ei millään halvoilla osilla edes kannata ruveta virittämään.
 
Sellaisen arvion voisi heittää yhtään kyseistä moottoria tuntematta, että alle viiden tonnin ei saa mitään, mihin ei kyllästyisi alle viikossa. Muutamien prosenttien lisäykset tulevat tolkuttoman kalliiksi. Vähän suuntia saa, kun katsoo mitä tuossa faceliftin yhteydessä tarvittiin muutaman hevosvoiman lisäämiseen: "shorter and wider intake manifolds, faster cams, new pistons and the addition of exhaust variable valve timing"
 
Kiitoksia vinkeistä ja linkeistä. :kippis1:

Pitääpä perehtyä noihin hieman paremmalla aikaa.. Katellaan mihinkä sitä sitte aletaan.
 
Taitaa vaparin kohdalla päästä halvemmalla kun vie vanhan pois ja hakee tehokkaamman pelin alle missä on turbo... Asiasta pöydän jalkaan, diesel laguna 150hv -> 180hv = 350€ :eek:
 
Kohtuullisen turhaa touhua, kun vertaa käytettyä rahaa suhteessa saavutettuihin tehoihin.

Turboa kehiin vaan tai sitten peli vaihtoon.

http://www.turbo-kits.com/350Z_turbo_kits.html

Ei noista mitään katsastajalle tartte kertoa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom