Vaparin virittäminen ilman ahdinta (Nissan 350Z)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KimOla
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aina on vaihtoehtona etsiä autoon sellainen turbo-/remmiahdinkitti jolle löytyy valmistajan puolesta päästömittauspaperit, ettei tule muutoskatsastuksen yhteydessä turhia menoeriä ja ongelmia.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
...niin meinaat että turbosetti menee heittämällä leimasta läpi kun ei vaan sano mitään?

Oikeaan paikkaan, oikeaan aikaan, niin menee kyllä.
 
Zone-sarja -42%
Aina on vaihtoehtona etsiä autoon sellainen turbo-/remmiahdinkitti jolle löytyy valmistajan puolesta päästömittauspaperit, ettei tule muutoskatsastuksen yhteydessä turhia menoeriä ja ongelmia.

Ei muuten riitä vielä mihinkään.
 
Oikeaan paikkaan, oikeaan aikaan, niin menee kyllä.
Ja mitäs sitten kun ajellaan katsastetulla, mutta silti laittomalla autolla. Ei ainaakaan isompaa kolaria kannata ajaa. Leimanhan saa vaikka ahtimen irroittamalla, mutta lailliseksi se ei ahdinta tee.
 
Oikeaan paikkaan, oikeaan aikaan, niin menee kyllä.

Kyllähän tuosta kohtuulliseen kuseen joutuu jos jää kiinni tai mällää auton ja jää kiinni. Eli en suosittele.

Mutta teit sinä sille datsunille mitä tahansa, niin kyllä minä edelleen vedän pyörällä sinusta ohi Arpelantiellä, niinkuin tein pari viikkoa sitten. :rock:
 
Mutta teit sinä sille datsunille mitä tahansa, niin kyllä minä edelleen vedän pyörällä sinusta ohi Arpelantiellä, niinkuin tein pari viikkoa sitten. :rock:

:offtopic: pyörä on köyhille, jolla ei oo varaa nopeaan autoon

ja toisekseen, remmiahtimella ilman mitään muita muutoksia irtoaa tosta motista reilut 400hv, jolla kyllä kiusaa jo kusiaisia ;)

Sisuskalut vaihtoon, bensapuoli, moottorinohjausyksikkö, putkisto, voimansiirto kuntoon, ilokaasut ja paremmat välitykset remmiahtimelle niin alkaa löytymään 600-700hv. Kyllähän tolla jo kehtaa pyörien kanssa leikkiä Kemi-Tornio motarilla saatikka Arpelantiellä :rolleyes: Halpaa siitä ei kyllä tuu...

Ps. KiMola, tuuhan hakeen toi vapaavirtaussuodatin nurkista lojumasta :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tarkennetaan ennen kuin joku pärräihminen imasee koko palkokasvin kerralla imusarjaan,

toki on hienoa, että pienimmätkin pyörät on autoihin verrattuna nopeita. Jollain vanhalla kuussatkullakin
jätättää nätisti pariinsataan asti nykyajan "sportti"autot (lue: < 300hv). Jotkut vaan ovat sitten olevinaan
jotain kuninkaita kun kesätyörahoilla (ja loput lainattu isältä) ostettu rippikouluiässä oleva gikseri on
nopeampi kuin naapurin tuliterä 50k€ "sportti".

Mikäs siinä, hienoahan se toki on että kulkee, mutta jotenkin mulle arvostusta herättää paljon enemmän kympin vartin menevä auto, kuin samaan menevä pyörä; niitä kun saa kuka tahansa duunari suoraan kaupan hyllyltä, toisin kun autoon johon joutuu näkemään tuhottomasti vaivaa, aikaa sekä rahaa.

Nopeita pyöriä on kulmat täynnä, mutta oikeasti nopeita autoja ei tuu joka päivä vastaan.

En tietenkään tarkoittanut/olettanut että Powertrippin saatikka total13 ovat edellä mainitun kaltaisia.. ettehän? :eek:
 
En tietenkään tarkoittanut/olettanut että Powertrippin saatikka total13 ovat edellä mainitun kaltaisia.. ettehän? :eek:

Et varmasti tarkoittanut, vedetään sua pärräporukalla turpaan seuraavan kerran kun tavataan, meille ei aleta. :D


Offtopic: Minua on netissä alkanut viime aikoina ottamaan päähän se, että koko ajan pelätään, että vittuilut otetaan henkilökohtaisesti ja tosissaan. Koko ajan pitää olla viljelemässä noita perkeleen hymiöitä, ihan vain sen takia, että toinenkin tajuaisi, että ei tässä olla kuin huumorimielellä haastamassa. Luulisi, että tällaisella äijäfoorumilla ymmärrettäisiin tällainen rempseä herjanheitto, eikä otettaisi itteensä.

Niinkerta.

Ja ihan piruuttani laitoin elämäni toisen hymiön tähän viestiin.
 
Et varmasti tarkoittanut, vedetään sua pärräporukalla turpaan seuraavan kerran kun tavataan, meille ei aleta. :D

Kiilaan teidät kaikki kumoon, jos alatte motarilla ryttyileen :kippis1:

Offtopic: Minua on netissä alkanut viime aikoina ottamaan päähän se, että koko ajan pelätään, että vittuilut otetaan henkilökohtaisesti ja tosissaan. Koko ajan pitää olla viljelemässä noita perkeleen hymiöitä, ihan vain sen takia, että toinenkin tajuaisi, että ei tässä olla kuin huumorimielellä haastamassa. Luulisi, että tällaisella äijäfoorumilla ymmärrettäisiin tällainen rempseä herjanheitto, eikä otettaisi itteensä.

Niinkerta.

Ja ihan piruuttani laitoin elämäni toisen hymiön tähän viestiin.

Aivan totta, siis haista säkin vaan vittu. Ei hymiötä.



Näin ainakin siis meillä päin, siitä viereisestä kylästä kun olen lähtöisin :D


Eiköhän palata aiheeseen...
 
Jotenkin itse olen jo luopunut ajatuksesta, että autossa tehot olisivat se juttu. Vielä ei ole yhdessäkään autossa kiihdyttäminen saanut minkäänlaisia säväreitä aikaiseksi. Ehkä joku Veyron olisi toista maata, mutta se on niin ruma, etten sellaista huoli itselleni. Sivuttaisvoimat ja rajalla vieminen ovat mulle auton juttu, niin ja mukava matkanteko.
 
Aivan! Säväreitä aiheuttava auto on vielä itselläkin kokematta, vaikka jonnin verran on tullut noita "sporttisempia" autoja ajettua ja kyydissä istuttua, MKIV Supra (+500hv), 350Z (480hv), Wrx Sti Prodrive, FD3S Rx-7 ynnä muita enemmän ja vähemmän nopeita. Saa nähdä joko ensi kesänä mieli muuttuisi kun kaverin R33 Skyline projekti valmistuu. Tavoitteena oli ajaa mailille loppunopeutta yli 300km/h, joten toi lienee ihan rivakka peli.

Eräs tuttuni kuvaili 800hv Skylinea että kuin ois aseella ampunut, ratti suoraan, talla pohjaan ja toivotaan että auto menee sinne suuntaan. Sisuskaluihin kuulemma sattui. Siis meillä nelirenkaisten harrastajilla on vielä toivoa...

Oma FD3S Rx-7 tuli myytyä pari kk aikaa, mut tulevaisuuden tavoitteena on kyl rakentaa joku astetta rajumpi japsikippo jolla ei jalkoihin jää (> 600hv). Sitä odotellessa.
 
Mikäs siinä, hienoahan se toki on että kulkee, mutta jotenkin mulle arvostusta herättää paljon enemmän kympin vartin menevä auto, kuin samaan menevä pyörä; niitä kun saa kuka tahansa duunari suoraan kaupan hyllyltä, toisin kun autoon johon joutuu näkemään tuhottomasti vaivaa, aikaa sekä rahaa.

Mielipide kai se oli tuokin. Oikeastaan kirjoituksesi herätti joitain ajatuksia minussakin. Joskus kyllä hävettää, kun kaikenlaiset duunarit vanhoine kuussatasineen yrittävät tervehtiä julkisilla paikoilla, mutta oletko vakavissasi sitä mieltä, että juuri nimenomaan kallis auto on se tapa herättää arvostusta kanssaihmisten keskuudessa?

Ja jotta saadaan asiat perspektiiviin, niin voisitko vielä kertoa meille kuinka tuhottomasti työtä olet ehtinyt näiden kahdenkymmenenkahden vuoden aikana tehdä?
 
Mielipide kai se oli tuokin. Oikeastaan kirjoituksesi herätti joitain ajatuksia minussakin. Joskus kyllä hävettää, kun kaikenlaiset duunarit vanhoine kuussatasineen yrittävät tervehtiä julkisilla paikoilla, mutta oletko vakavissasi sitä mieltä, että juuri nimenomaan kallis auto on se tapa herättää arvostusta kanssaihmisten keskuudessa?

Mikä "se" tapa? Onko siihen joku oikea ja väärä tapa? Toisissa herättää arvostusta jotkut asiat, jotka
toisia kiinnostaa kuin kasa kiviä. Se autoissa, mikä herättää minussa arvostusta (ja toki, elämässäni
on asioita jota arvostan paljon enemmän kuin laatikkoa jossa on neljä mustaa rengasta ja pyöreä ratti), on työllä ja
vaivalla rakennettu nopea ja näyttävä kulkupeli.

Ja jotta saadaan asiat perspektiiviin, niin voisitko vielä kertoa meille kuinka tuhottomasti työtä olet ehtinyt näiden kahdenkymmenenkahden vuoden aikana tehdä?


Mielestäsi siis en ole "oikeutettu" tai en osaa arvostaa edellä mainittuja asioita ellen ole itse kokenut samaa työtä ja vaivaa?

Ikävuosia ei ole vielä paljoa kertynyt, mutta luulisin että tehtyäni parhaillaan kolmea eri työtä teknillisten
yliopisto-opintojen ohella rahoittaakseni harrastukseni ja käytettyäni oman autoni lähes niin atomeina kuin
mahdollista sitä rakentaessa, autettuani sekä vierestä katsottuani ihan Suomen tasolla autopiireissä tunnettuja
kavereiden projekteja, niin ainakin jonkinlaista perspektiivia aiheeseen on tullut.
 
Ikävuosia ei ole vielä paljoa kertynyt, mutta luulisin että tehtyäni parhaillaan kolmea eri työtä teknillisten
yliopisto-opintojen ohella rahoittaakseni harrastukseni ja käytettyäni oman autoni lähes niin atomeina kuin
mahdollista sitä rakentaessa, autettuani sekä vierestä katsottuani ihan Suomen tasolla autopiireissä tunnettuja
kavereiden projekteja, niin ainakin jonkinlaista perspektiivia aiheeseen on tullut.

Opiskelet ilmeisesti ydinfysiikkaa? Tutkijapiirien arvostuksen oletkin jo uskoakseni täysin ansainnut. Kun ottaa huomioon sen miten pitkä ja loistelias ura sulla on vielä edessäsi, eivätkö nuo autopiirit tunnu vähän.. takapajuisilta?
 
Opiskelet ilmeisesti ydinfysiikkaa? Tutkijapiirien arvostuksen oletkin jo uskoakseni täysin ansainnut. Kun ottaa huomioon sen miten pitkä ja loistelias ura sulla on vielä edessäsi, eivätkö nuo autopiirit tunnu vähän.. takapajuisilta?

Koomikko.

Voi tulla sulle yllätyksenä, mutta aika monia teknillistä alaa opiskelevaa kiinnostaa autot, niiden viritys ynnä muu räpläys.
Yo:n konepajalla on myös mahdollisuus tehdä osia CNC-koneilla, näyttipä siellä joku kerran tehneen imusarjan.
On myös olemassa pari kurssia aiheesta polttomoottoritekniikka ja ajoneuvo- ja työkonehydrauliikka. Rahvaanomaista? Ketä kiinnostaa, ei ainakaan minua.

Pitäis varmaan kouluttautua sun mieliksi levyseppähitsaajaksi.



Ps. ydinfysiikkaa luetaan matemaattis-luonnontieteellisessä, ei teknillisessä.

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. mulla on 4 lävistystä, tatuointi ja voin käydä kavereiden kanssa heittämässä hurppaa ysäripoppi kipurajalla ilman häpeää

Ppps. eiköhän palata aiheeseen, pistä privaa jos vielä kiristää.
 
Mutta teit sinä sille datsunille mitä tahansa, niin kyllä minä edelleen vedän pyörällä sinusta ohi Arpelantiellä, niinkuin tein pari viikkoa sitten. :rock:

No Pertzele, tuon mie muistan! :D:evil:

Eihän tuolla vakiovehkeellä vielä mopoja kiusata, eikä varsinkaan silloin jos muija huutaa vieressä ku vähänki antaa autolle kenkää. :wtf::D

Yleensä tulee ajeltua melko maltillisesti, tuolla arpelantielläki tullu lentävät monta kertaa vastaan. Jos kortti menis, niin voe sviddu... Ei hjuva. Remmiahdin tuntuis silti ihan asialliselta kapistukselta...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom