Vapari fitness kiinnostusta Oulussa??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EBBA
  • Aloitettu Aloitettu
Ajattelinpa vaan kysäistä et löytyykö oulun/pohjois suomen alueelta enää ketään kuka on kiinnostunut kisaamaan vaparipuolella?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jos olis kuntoa kisata yhtään missään, niin vaparihan ois huisin hauskaa :D

Alakko EBBA valmentamaan mua? :)

Musta olis kiva saada enemmän porukkaa sinne vaparipuolellekkin :) ni iski ajatus tos päähän et miksen mä vois "jakaa" omaa "osaamista" ....sen nyt mitä osaan :lol2: ...mul vois olla ihan hyviä ideoita vapariin...koreografiaan/liikkeisiin ja sidosliikkeisiin..en kyl asu enää itse oulus mut käyn siel täältä rajan takaa kuitenki aika useasti :) pitäs vaan olla joku joka tykkää ns.nopeatemposesta hyppimisestä :D

Elsa, Oulusta kyl löytyy dietin tekijöitäki jotka osaa homman..ootko koska ajatellu kisata ;)?

No siis herra varjelkoon, olenhan mä aina silloin tällöin ajatellut huvin vuoksi jotain sen suuntaista mutta juttu on ikävä kyllä niin että realistisesti siihen menee useampi vuosi jos tällaiseen ralliin ryhtyy. Pohja on aika levinnyt nyt ja treenimotivaatio lähtenyt lomalle :D

Mutta siis mitä vapaaohjelmaan itseensä tulee, niin nopeatempoinen hyppiminenhän on ihanaa. Tanssia ja aerobikkausta yms. on taustalla reipas kymmenen vuotta ja kytö takaisin jackrabbit-tyylin pariin on vielä olemassa.

Mun tarttis päästä johonkin boot camp-tyyppiseen käsittelyyn jossa joku saisi otettua kaiken irti siitä mitä mun kropasta lähtee (ts. kehittäisi mulle upeat lihakset :D) ja opettaisi kädestä pitäen miten poset yms. asiaan liittyvä hoituu.

JOO! :hyper: Sitten vuonna 201?... :jahas: Olen nimittäin aivan aloittelija, lihaksista ei ole tietoakaan eikä multa onnistu edes kärrynpyörä. :itku: Tällä hetkellä haaveilen lähinnä bf-kisoista mutta jos Oulusta löytyy muita innokkaita vaparin/akrobatian opettelijoita ja myös se opettaja niin olisin mielelläni mukana porukassa!!! :)

Piti ihan tätä varten liittyä. ~ilona~ viestis oli aivan kuin mun suusta :hyper: Tai sormista... Olen käynyt salilla jo joitain vuosia säännöllisen epäsäännöllisesti ja bf on pyörinyt mielen perukoilla lähinnä siitä syystä että en varmasti osaa tehdä vaparia itse. Ilmoittaudun minäkin mukaan jos porukka saadaan!

Mä en varmaan kovin paljoo pysty nois akrobatia jutuis auttaan :D mut presseis/hypyis/voimajutuis/jalanheitois ja sit ideois miten ohjelmasta saa rullaavan voisin olla avuksi ja autanki ihan mielelläni :) ja jos joku olis vaik ens keväänä/syksynä lähdös kisaamaan nii mul vois olla lähes valmiina yks vapari-idea musiikkeineen päivineen :) siin vaan kyl pitää olla sit kunnolla "ponkkua" jaloissa ;)

Siis nyt kyllä esitän tosi juntin kysymyksen, mutta tarkoitettiinko tässä "vapari fitnessillä" pelkkää vapaaohjelmaa, eli se parin minuutin (vai 1min20sek, whatever) puserrus eikä mitään bodyfitnessin poseja jne?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Heips tytöt, vaikka en Oulussa asukaan niin sotkeudun tänne hiukan. Voisiko joku laittaa sähköpostia Oulun Pyrinnön voimisteluvastaavalle eli osoitteeseen mervi.kumpuniemi@oulunpyrinto.fi. Jos teillä on todellista kiinnostusta laittaa pieni treeniryhmä kasaan, joka aloittaa AIVAN alkeista, niin uskoisinpa että Pyrintö voi sellaisen järkätä. Meillä oli täällä Tampereella heinäkuun ajan samanlainen - käytiin 5-7 tytön voimin jumppaamassa Tampereen Sisun tiloissa kerran viikossa. Oli hyvä kun ohjaaja suunnitteli treenit juuri meille fitnessnoviiseille, eli päästiin harjoittelemaan niitä asioita jotka vaparia tehdessä juurikin on tärkeitä. Lähdettiin ihan siitä liikkeelle että ei osata edes kuperkeikkaa. :) Kehonhallintaa, akrobatiaa ja oheisharjoitteita - viimeisillä kerroilla mentiin volttia isolla trampoliinilla jne! Ihan huippuhauskaa ja oikeasti tosi hyödyllistä. Mäkin opin tekemään kuperkeikan - suoraan :D ja jopa kärrynpyörän!

Vaparifitnessistä ei kannata luopua vain siksi, että itse ei saa sen verran aikaiseksi että ottaa hiukan selvää asioista. Ei kaikilla ole sinne monen vuoden tanssi- tai voimistelutaustaa. Nollasta VOI aloittaa myös myöhemmällä iällä! Eipä Adela Garciallakaan ollut pohjaa ja siellä sitä paahdetaan Olympia-lavoilla... :) Nyt likat härkää sarvista, ja tehkää unelmista totta, ok? :whip:

Ja muistakaa, että treenaamisen aloittamisen ei tarvitse tarkoittaa että lavalle on pakko mennä! Se voi olla huippuhauskaa ajanvietettä ja itsensä ylittämistä ihan omaksi iloksi. Uuden oppimisesta voi saada ihan yhtä hyvän mielen kuin lopullisesta lavalle kiipeämisestä. :)

Elsa, vaparifitnessin vapaaohjelmalla varmaan tarkoitettiin juurikin tuota 1,5 minuutin ohjelmaa... mutta jos Ebba tulee teitä ohjailemaan jossain vaiheessa, niin etteköhän voi niitä posejakin katsoa?

Faidra! Mulla kävikin viikonloppuna pikaiseen mielessä, että olis voinut sulta viestitse kysellä miten ton akrobatian opettelussa pääsee alkuun... Luit ajatukseni! :love: :) Kiitos myös kannustuksesta, sun kirjoituksia lueskellessa tulee aina niin hyvälle mielelle! :)

NOH? Kuis on, Oulun likat?! :whip: Onko jumppakärpästen iltapäiväkerhoon tulossa muita innokkaita kuin mie? ;) Mä voisin vaikkapa tänään iltapäivällä laittaa tohon Faidran antamaan s.postiin pientä tiedustelua hinnasta yms. muista käytännön jutuista... Jos vaan saatais treeniporukka kasaan niin olis huippuhieno juttu!

Ilona, jokos kerkesit mailata Pyrinnölle? Mä voisin kyllä myös vakavasti harkita asiaa - kunhan tämä syksyn aikataulu tässä selkeytyy ja suinkin vain antaa myöten, niin jumppakerhoidea kuulostaisi vallan mainiolta. :)

Joo, laitoin mailia pyrinnölle ja nyt odotellaan sitten vastausta... Toivottavasti tämä homma nyt onnistuu!!! :hyper: Olen jo tässä vaiheessa aivan innoissani! :D Kertoilen sitten millaista viestiä saimme takaisin.

Faidra, osaatko yhtään tarkemmin kertoa millaisia liikkeitä siellä kurssilla harjoittelitte? :)

Mahtuiskohan mukaan/pärjäisiköhän tällanen vanhempi myöhäisherännäinen ei-fitnesstyyppinen typy vailla koordinaatiokykyä tahi rytmitajua..? Millaisia 'tunnit'/treenit tulisivat olemaan, ei kai se haittaa vaikkei tähtäimessä mitään erityistä olisikaan, oman hyvän kunnon ja terveyden ja hauskanpidon lisäksi?

Minut voi laskea mukaan, vaikka kisaamaan en ole lähdössä, juu en. Tosissani huvikseni reenaan. Täytyisi varmaan löytyä useampi kävijä, että onnistuisi. Toivottavasti löytyy. Mikä tahansa päivä käy minulle.

Apua, pitäisköhän mullakin.. En oo viel ihan varma, mut voisin kyllä, kun Oulussa asustelen! Mulla on itseharjoiteltua taustaa ihan vähän! Esim. hidastettu puolivoltti, päällääseisonta ja silta menee ihan rutiinilla! Mut silti vois tulla tietty oppimaan uutta ja lisää! :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom