Vapaaottelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NHB_83
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Olen päättänyt jo jokin aika sitten aloittaa vapaaottelun peruskurssin syksyllä...Minulla ei ole aikaisempaa kamppailulaji kokemusta.

Sali treenin olen aloittanut vuoden alussa ja nyt aloitin lenkkeilyn.

Olen treenannut isoilla painoilla joitain 5 sarjoja mutta olen kuullut että vapaaottelua varten pitäisi treenata aivan eri tavalla.

Onko kuitenkin oikein että tekee salipäivät ja lenkkipäivä eripäivinä (joka toinen päivä sali ja jokatoinen päivä lenkki) ?

Mitenhän muuten on kun jotkut sanovat että ihan hyvin voi vapaaottelun aloittaa ilman aikaisempaa kokemusta ja taas toiset että pitäisi vähintään muutaman vuoden kokemus olla jostain lajista?

Olen 182/96. mahaa vähäsen joka kyllä nyt varmaan lenkkeily aikana lähtee...muualla ei ylimääräistä.

Kannattaisi aloittaa ihan selailemalla noita aloittelijat/kamppailulajit- osioita ja katsoa mitä siellä sanotaan aiheista. Tätä helpottamaan on laitettu vielä yläbannerissa oleva "search"-toiminto, jolla löydät varmasti aihepiiriin liittyvää tietoa. Jos sieltä ei tietoa löydy niin kysyppäs uudestaan.

Vapaaottelun treenaamisen voi aivan hyvin aloittaa ilman aikaisempaa kokemusta. Jotkut tekniikat saattavat tuntua alussa vaikeilta, mutta mitään mystisen vaikeaa ei pitäisi eteen tulla.

Hyvä tapa valmistautua on syksyn kurssiin on just toi sali+lenkkeily eri päivinä. Ekaks varmaankin tulee kuitenkin huomaamaan kuinka raskasta se vääntäminen oikeastaan onkaan. Se miten siellä salilla huhkit ei tässä vaiheessa kaada hommaa suuntaan tai toiseen.

Yleinen "ohje" kamppailijoiden taholta on tehdä mahdollisimman kokonaisvaltaiia liikkeitä (kyykky, rinnalleveto, mv, penkki jne).

Tiivitaavi sanoi:
Vapaaottelun treenaamisen voi aivan hyvin aloittaa ilman aikaisempaa kokemusta. Jotkut tekniikat saattavat tuntua alussa vaikeilta, mutta mitään mystisen vaikeaa ei pitäisi eteen tulla.

Hyvä tapa valmistautua on syksyn kurssiin on just toi sali+lenkkeily eri päivinä. Ekaks varmaankin tulee kuitenkin huomaamaan kuinka raskasta se vääntäminen oikeastaan onkaan. Se miten siellä salilla huhkit ei tässä vaiheessa kaada hommaa suuntaan tai toiseen.

Yleinen "ohje" kamppailijoiden taholta on tehdä mahdollisimman kokonaisvaltaiia liikkeitä (kyykky, rinnalleveto, mv, penkki jne).

Tarkoittaako rinnalleveto sitä että ensin nostetaan niin kuin maastavedosta mutta sen jälkeen vielä rinnalle mutta ei kuitenkaan suorille käsin?
Millaisillakohn painoilla ja sarjoilla noita kannattaa tehdä?
En ole muuten ikinä muuta kuin penkkiä tehnyt noista liikkeistä...aina vain lisäksi sitten kaikissa laitteissa.

Sinne vaan puhertaan! Kyllä meitinkin porukkassa on monta pystymettästä mukaan tullutta ja ihan yhtälailla ne siellä puhisee :D Vapaaottelussa tarvii olla hyvä niin monella osa-alueella että treeniä tulee ihan prkleesti. Salilla kannattaa tehdä sellasia perusliikkeitä kuten maastaveto, penkki, rinnalleveto, kyykky, leuanveto, dippi jne... Voimasta ei ainakaan mitään haittaa siellä ole.
Juoksemmassa kannattaa käydä reilusti koska varsinkin toi painimis puoli vaati todella kovaa voimakestävyytä... Mitään maratooni treeniä on turha tehdä jos peruskunto on jo hyvä. Kannattaa vaihdella paljon juoksun tempoa ja kestoa. Paljon monipuolista treeniä ja PALJON VENYTTELYÄ niin pääsee hyvin mukaan hommaan.

Jees, aloitin vapaaottelun pari kk. takaperin ja tahtoisin myös korostaa venyttelyn merkitystä; on aika helppo lukottaa kaveri joka ei saa ilman apua ja ähellystä paitaa pois päältä (minä). Jos et ole ennen paininut, niin se tulee olemaan perkeleen rankkaa ja teet sen luultavasti väärin (minä), mutta tekemällä oppii, paini aina kun voit/jaksat.

Kuullostaa kyllä hyvältä ihan jo tuon rankkuuden vuoksi että kunto taitaa nousta säännöllisesti treeneissä käymällä :)
Ei väliä vaikka ei minusta uutta UFC mestaria tulisikaan mutta johan tuonne sitten kannattaa mennä jo ihan oman kuntonsa puolesta.

Suositut

Back
Ylös Bottom