Vapaaottelu, BJJ + sali

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oliver.B
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla tulee tällä hetkellä 4 treeniä viikossa vaparia. Siihen pitäis nyt ottaa kans punttia mukaan kaks kertaa viikossa. Itse olen ajatellut tehdä punttitreenit eri päivinä vaparitreenien kanssa.

Liikkeet olisivat jotain seuraavaa (kaikkia ei tietysti tehdä samana päivänä):
Leuanveto eri otteilla
Penkki käsipainoilla
Olkapääpunnerrukset
Rive
Kyykkythrusterit (etukyykky, jossa yläasennossa tanko työnnetään pään yläpuolelle)
Kulmasoutu
Erilaisia vatsalihasliikkeitä

Olen myös suunnitellut, että treeni olisi lyhyehkö ja nopeasti tehtävä. Vähän kuntopiirinomainen, tod. näk. liikepareittain suoritettava (leuat ja penkki, olkapääpunnerrukset ja kulmasoutu jne.). Noin 4 eri liikettä per treenikerta.

Kommentteja/ehdotuksia? Tavoite olisi parantaa perusvoimaa, joka sitten tukisi kamppailua.

Tässä vielä linkki, jossa näkyy mitä tarkoitin noilla kyykkythrustereilla. Erittäin tehokas liike. http://www.youtube.com/watch?v=aC3O9Vqydfo

Lempiliikettäni dippejä voisin vielä ottaa mukaan. Jos salipäivät on eri puolilla viikkoa, niin nuo treenithän voisi tehdä kaikki kerralla, kroppa läpi 2 kertaa viikossa, kunhan pitää sarjamäärät tarpeeksi pieninä, eikä vedä sarjoja loppuun asti. Eri päiville vielä eri liikkeet per lihasryhmä, ts. leuat kapealla vastaotteella vs. levellä myötäotteella, penkki kp vs. penkki tangolla jne.. Liikeparein tehtynä pitäisi tosiaan treenin pysyä mukavan lyhyenäkin.

Juuri tuollainen on ajatus. Dipit tosta tosiaan unohtuikin, kun nopeesti vaan kirjotin. Niitä tykkään kans pumppailla.

Liikeparit tosiaan pitää treenin tiiviinä ja salilla vietetyn ajan suht lyhyenä. Lisäksi niistä tulee enemmän sellainen kuntopiiri"fiilis." :) Tarkoitus ei mulla myöskään ole vetää sarjoja failureen asti. Toistot olis tarkoitus pitää jossain 6-10 välillä.

Itellä seuraava "ohjelma" tällä hetkellä:

16 kg kahvakuula 1x3 min
1 min tauko
24 kg kahvis 1x3 min

Tona aikana teen rinnalleheilautusta, tempausta ja esim. punneruksia lattialla maaten.

Tällänen treeni pari kertaa viikossa.

tuo Joatin ohjelma näyttää kyllä ihan hyvältä, kuinkakohan monta noita sarjoja vaan tosiaan kehtaisi tehdä? vapari siis lajina minullakin. ja sitten vielä, mikä on olkapääpunnerrus? :)

Saattaa nyt olla vähän :offtopic:

Tuli mieleen kun oon vapaaottelun rinnalle suunnitellu saliohjelmaa ja jotain oon jo saanukki kasaan. Eilen kattelin You tubelta Wanderlei Silvan treenausta. Tyyppi käy sellasessa jääpalatynnyrissa oleskelemassa aina treenin jälkeen.:hyper: Ilmeisesti tollanen kylmähoito hoitaa niveliä ja poistaa kipua ym. Ajaiskohan saman asian jos kävis treenin jälkeen aina jääkylmässä suihkussa? :rolleyes:

Mielipiteitä?

Tässä vielä toi Silvan treeni. http://www.youtube.com/watch?v=RWWYQGHgtEY
Vois muuten porukkaa hymyilyttää ku menis ite tollanen snorkkeli päässä treenaan.:D

Joo itse harrastan vapaaottelua,lukkopainia ja bjj:tä olen myös kaikissa lajeissa kilpaillut
Pääpaino on aina ollut lajitreeneissä, mutta jonkun kahden vuoden harjoittelun jälkeen rupesin tekemään kerran viikossa punttitreeniä, valmentajan ohjeistuksella.

Liikkeitä joita käytän on rinnalleveto, leuat, dippi ja kyykky näyllä olen tehnyt räjähtävää voimaa
Lisäksi maksimivoimaa penkkipunnerrus, maastaveto, kyykky, ja rinnalleveto
Jaksotus on suunnilleen 3kk räjähtävä ja 3kk maksimi ja siis yksi kerta viikkoon

Olen myös tehnyt n.kerran viikossa ns. kuntopiiriharjoittelua tyyliin rinnalleveto,kuntopallonheitto,dippi,kuntopallo,leuat,kuntopallo ja nuo kaikki putkeen parin minuutin huili ja taas uudestaan joku 3-4 kertaa.

Mutta kyllä se valmentaja osaa varmaan hyvin neuvoa mitä kannattaa tehdä

Minkälaisilla sarja/toisto määrillä teet räjähtävää ja maksimivoimaa?

sarjoja tulee per.liike 3-5 räjähtävää voimaa tehtäessä toistot olen pitänyt 4-6 ja sarjojen välissä palautus 3-5min

Maksimivoimassa sarjoja 3-5 ja toistot 1-3 noin 3.min palautuksella

Räjähtävässä painot on n.30-40% maksimista

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse aloitan nyt vapaaottelu alkeiskurssin. Toistaiseksi ainakin ois kehonrakennus ns. päälaji.

Eli miten on tuo lihaskasvun laita tämmöisellä treenillä

Maantantai
-rinta
-hauis

Tiistai
-lepo

Keskiviikko
-lajitreeni

Torstai
-olkapää
-ojentajat
-vatsat

Perjantai
-selkä
-jalat
-epäkkäät

Lauantai ja sunnuntai vielä lajitreenit.

Tarvisin vähän jeesiä ohjelman tapasen suunnitteluun. Tavotteena olis hyvä kunto laskuvarjojääkäritestejä ajatellen, eli kestävyys on tärkeetä. Vapari ja muut lajit on mukana vaan siks että tykkään niistä ja onhan ne hemmetin tehokasta liikuntaa. Kisaaminen ei oo tähtäimessä, mutta treeneissä väännetään tosissaan.

Oon harrastanu lenkkeilyä 3-4 vuotta, viimeset kaks-kolme vuotta aktiivisesti ja erilaisia kamppailulajeja n. 2,5 vuotta. Turpaan on otettu aluks pari kolme kertaa viikossa ja viimeset 1,5 vuotta suunnilleen viis kertaa. Nyt menneenä vuotena otin mukaan kuntopiirin tapasen 3 kertaa viikossa vapaaottelun jälkeen. Oon vetäny aina 2 raskaampaa viikkoa ja sitte yhen kevyemmän, kevyemmällä jättäny lenkkiä vähemmälle ja kuntopiirin kokonaan pois. Ihan hyvin tuntunu toimivan.

Kuntopiirinä oon vetäny (ei saa nauraa, mul ottaa koville ees tää noitten vapari harkkojen jälkee:eek:) neljä kierrosta näitä liikkeitä: Leuat 5-6 toistoa, dipit 5-6 toistoa, vatsat 10 toistoa, punnerrukset 10 toistoa, kylkirutistus (mikä sitte oikee nimi onkaan, ottaa kuitenki ylävatsaan ja kylkiin) 6 toistoa ja selät 10-15 toistoa. Lenkkejä on tullu yleensä 3kpl raskaalla viikolla, vähän fiiliksen mukaan mut ainakin yks pitkä n. tunnin pitunen ja yks vauhtileikittely/ intervallihäröily (30-50min juoksua jossa 1-5min pitusia spurtteja). Uinti menny kans jaksamisen mukaan, oon koittanu kahesti viikos uida kilometrin, mut yleensä jääny 500-800 metriin.

Nykysellä kunnolla cooper keikkuu jossain 3100m paikkeilla (vähän aikaa sitte meni pari sataa enempi mut oli niin pahat flunssat et treenit meni vähä perseelleen:rolleyes:) ja noista LJK lihaskuntotesteistä pitäs tulla täydet lukuunottamatta reppujuoksua, vauhditonta pituutta ja uintia. Hiihtoa tääl eteläs ei oo oikeen päässy koittamaa :D Pituutta on vähän vajaa 180cm ja painoa vaa’asta ja päivästä riippuen 65-68kg.

Nyt olis tarkotus jatkaa vapaaottelua ja ottaa siihen lisäks thainyrkkeily. Ite mietin tän tapasta aikataulua (raskaalle viikolle):

Ma: vapari 1730-1830 + vauhtileikittely, joko ennen tai jälkeen
Ti: thaikku 2030-2130 + kuntopiiri, jossei sitä jo treeneissä oo
Ke: vapari 1730-1830 + pitkä lenkki joko koulusta kotiin tai harjotusten jälkeen
To: thaikku 2030-2130 + kuntopiiri, jossei sitä jo treeneissä oo
Pe: vapari 1730-1830 + se kolmas lenkki ja uinti
La: thaikku 1100-1200 + kuntopiiri, jossei sitä jo treeneissä oo + uinti
Su: lepo

Eli mitä mieltä te kokeneemmat ootte:
- Ylipäätään suuri kiitos kaikista neuvoista. Lyökää vaikka kokonaan uusiks jos toi on päin persettä, tosin noita lajiharjotusten aikoja ei voi muuttaa ^^
- Parannusehdotuksia kuntopiiriin?
- Pitäskö kolmannen lenkin olla palauttava?
- Ylikunnon vaaraa?
- Olisko parempi jättää thainyrkkeily välistä ja alottaa kenties vasta puolen vuoden päästä? Tähän hyvät perustelut, koska mieli tekis mennä kokeilemaan :P

Tulipas vuodatusta. Kiitos jo etukäteen jos jaksatte neuvoa :kippis1:

noniin! Eka postaus tänne ja varmasti tulee heti vihamiehiä:)
Eli Hamssin ohjelmaan haluaisin antaa seuraavat vinkit (olen itse harrastanut Thaikkua"Mb-Centerissä" ja vaparia (FFG) samaan aikaa ja siihen vielä päälle Maga reenit..:kuola: Eli eli, onko PÄÄ-tavoitteesi nyt päästä juoksemaan metsään ja hyppimään lentokoneista??? Itse oletan tätä kirjoittaessani että ON.Ohjelmasi on suht Hc-pohjainen joten oletan että olet rankoista treeneistä pitävä kaveri..
Olet lenkkeilyt 3-4 vuotta mikä antaa lvj-kouluun hyvän pohjan ja olet viimeset 1.5 vuotta vetäny 5 kertaa viikossa vaparia? Uskaltaisin väittää (mikäli olet ottanut vaparin vakavasti) että kuntopohjasi on aikasen kunnossa. Toki saat thaikusta myös jotain irti mutta muista että alkeiskurssit ovat hyvin tekniikka pohjaisia, mieti tarkkaan saatko hyöty suhteen optimaaliseksi tällä järjestelyllä!? Vai olisko parempi mennä thaikku paikalle kertoa tarinasi ja tavoitteesi ja kysyä mahdollisuutta käydä 1-2 kertaa/vko + esim ottelijoiden kuntoreeenit mikäli mahdollista? Uskon että suuressa osassa hyväksyvät ns.kertamaksun ilman alkeiskurssia kunhan puhuu oikeiden tyyppien kanssa..
Olit funstinut kolmea vaparia ja kolmea thaikku reeniä viikkoon + muut lenkit ym.

Itse ehdottaisin 3 vaparia (missä syke on aika kohdillaan kunnon kannalta), 1 (vuoroviikoin kahdet) thaikku reeniä ja ongit netistä lvj pääsykokeiden ohjelman ja pyhität 2 päivää tämän hakkaaamiseeen (vuoroviikoin 1 kerran)
Eli ohjelmasi näyttäisi suurinpiirtein tältä

VIIKKO 1
Ti: thaikku 2030-2130 + kuntopiiri, jossei sitä jo treeneissä oo/ itse vaihtaisin tämän uintiin
Ke: vapari 1730-1830 + pitkä lenkki joko koulusta kotiin tai harjotusten jälkeen
To: LVJ-Testi läpi (Uinti/Lenkkeily ym.) 80% tehoilla
Pe: vapari 1730-1830 + pitkä lenkki ja palauttava uinti
La: LVJ-Testi läpi (Uinti/Lenkkeily ym.) 150% tehoilla

VIIKKO2
Ti: thaikku 2030-2130 + kuntopiiri, jossei sitä jo treeneissä oo
To: thaikku 2030-2130 + kuntopiiri, jossei sitä jo treeneissä oo
Pe: vapari 1730-1830 + lenkki ja paluttava uinti
La: LVJ-Testi läpi (Uinti/Lenkkeily ym.) 150% tehoilla

en sitten tiedä koska en mikään guru näissä asoissa ole mutta tällä tavalla itse lähtisin liikkeelle.. Tietäjät korjatkoon!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom