Vapaa-ajan viettäminen: biletys, luvallinen loikoilu, mikä teitä innostaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Vapaa-aikaa ei hirveästi jää työn ja salin jälkeen, kun nukkumatti jo kolkuttelee ovia. Hetken jaksan olla hereillä, mutta kun yhdeksän uutiset tulevat, olen ehtinyt useimmiten olla sängyssä untenmailla jo parikin tuntia :D

Kun pakkolukemiset jäivät lukion jälkeen pois, olen nauttinut suuresti ns. vapaaehtoisesta lukemisesta. Kerran vkossa lähden useimmiten ulkoilemaan, kun tanssijalkaa kovasti alkaa vipattaa. On ihana päästä ihmisten ilmoille,ja laittautua, kun tuntuu elävänsä erakkona koko muun ajan. Sitä kummasti on oppinut nauttimaan suunnattomasti yksin bilettämisestä/tanssimisesta, kun suurin osa "kavereista" kaikkosi sairaalareissuni jälkeen muutama vuosi takaperin. Ja kun selvinpäin käy raflassa, ja lähtee ilman seuralaista kotio, jää useimmiten hyvä maku suuhun illasta.
Sitten seuraavana päivänä on mukava mennä vanhempien luokse hemmoteltavaksi ilman darranpoikasia :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Valitettavan vähän tuota todellista vapaa-aikaa työn, työmatkojen, salitreenien ja kotitöiden jälkeen jää. Arki-iltaisin en ehdi tehdä oikeastaan mitään, jos joku tunteroinen on "ei-mitään-tekemistä"-aikaa niin käydään avokin kans autoajelulla. Viikolla en oikeestaan jaksa kyläillä tai kavereita nähdä muuten kuin salilla. Vanhempien luona pyörähdän varmaan kolmisen kertaa viikossa, joskus useamminkin (tais olla kaks ihmistä tässä ketjussa jotka ennen mua mainitsi vanhempien/appivanhempien luona kyläilyn :eek: ) kun tossa vajaan kilometrin päässä asuvat. Viikonloput meneekin sitten kyläillessä tai muuten kavereitten kans hengatessa. Baarissa munkaan ei kyllä tuu käytyä, ostan usein muutaman siiderin mutta yleensä juominen loppuu automaattisesti viimeistään toisen sidun jälkeen...

Mulla on sama juttu kun monilla muillakin täällä näyttä olevan eli vapaa-aika tulee vasta opiskelun ja/tai töiden sekä salin (tai muun treenin) jälkeen.

Vapaa-aikana ulkoilen ja vietän aikaa koirani kanssa, katson tv:tä (tosin aika harvoin varsinkin kesällä), tapaan kavereita, kuuntelen musiikkia :rock: yms.

Nyt on jostain syystä ollut sellainen jakso, että baarissa on tullut käytä aika usein.. :nolo: Pitää vähän rauhoittua sillä saralla. Jos olen ollut baarissa esim. lauantaina, en mene sunnuntaina (seuraavana päivänä) treenaamaan, kävelylenkit koiran kanssa saa riittää. ;)

Mulla vapaa-aika kuluu koirien kanssa ja salilla. Kun pääsen töistä kotiin, niin eipä siinä muuta ehdi tehdä kuin lenkittää koirat, syödä ja lähteä salille. Treenin jälkeen taas koirat ulos ja vähän ateriointia. Ja siinäpä se päivä onkin jo mennyt. Salin välipäivinä vietän enemmän aikaa koiruuksien kanssa, eikä edes huvita alkaa harrastamaan mitään muuta.

Baareissä ei tule nykyään käytyä juuri ollenkaan. Kerran kuussa riittää hyvin. Nykyään tulee ihan mahdoton krapula, vaikkei paljon juokkaan. Mulla kun on vielä paha tapa poltella tupakkaa baarissa. Ja tietäähän sen, millainen olo siitä tulee. :urjo:

Kaiken liikenevän ajan ollaan tietysti miehen kanssa yhdessä. Käydään salilla ja tehdään kaikkea muutakin yhdessä, kun kerran yhdessä asutaan :haart:

Aluksi off-topic: Vanilja, onko tuossa avatarissasi se siun koiruus? Ihana otus.

Joo, miekään en aina osaa lukea salikäyntiä vapaa-ajaksi. Miun päiväohjelma menee latua: töihin, salille, "kotiläksyt", sitten se vapaa-aika.

Miulla on useita vaihtoehtoja. Soittelen pianoa, lueskelen, säveltelen ja/tai sepittelen, tai löhöilen sohvalla telkkua töllöttäen/lehtiä lueskellen. Pakkiksella ja muualla netissäkin käyn harvasepäivä, mutta viime aikoina on jäänyt vähän vähemmälle työ- (lue:koulu-)kiireistä johtuen.

Kesän ja loman koittaessa 2 viikon päästä kuviot muuttuvat. Silloin treeni on työtä, ja vapaa-ajan oleskelen lähinnä kesämökillä. Mikä merkitsee, että en ole mikään bilettäjä. Metsäläinen pikemminkin. Soutelen, kävelen metsässä, luen paljon, soittelen kitaraa, katson TV:tä, säveltelen ja sepittelen ja niin edelleen.

Mun päivä menee: töihin, salille, kotiin ja nukkumaan. Viikonloppuna nautin prätkällä ajamisesta. Ja netissä surffaamiseen.

Vapaa-aikaa tulee käytettyä monin erilaisin tavoin ihan fiiliksistä riippuen. Joskus surffailen netissä, luen erilaisia forumeita tai chattaan/irkkaan, [usein nämä kyllä menevät työnteon siivellä sillä kaikki tapahtuu koneella]. Luen aika paljon lehtiä, perinteisen juorulehti Seiskan :D lisäksi Trendiä, Cosmopolitania, Avotakkaa, Dekoa jne ja niihin uppoudun kunnolla. Samoin kirjat maistuvat ja toisinaan ahmin niitä pari kolmekin kappaletta viikossa, lukeminen on kyllä aikakausittaista eli joskus voi mennä kuukausikin ilman kirjoja.

Musiikista ja elokuvista tykkään myöskin nautiskella, olla vaan sohvalla ja kuunnella/katsoa. Televisiota tulee katseltua hurjan vähän mutta toisinaan saatan sieltäkin jotain hyviä sarjoja möllötellä. Jos inspiraatio iskee piirrän/maalaan tai menen kuvaamaan kameralla. Nämä jääneet vähän taaemmale nykypäivänä ja mielenkiinto ollut muissa asioissa.

Kalleimpia mutta AH nautinnollisimpia vapaa-ajan harrastuksiani ovat shoppailu ja sisustaminen :haart: . Ne tuottavat minulle suurta mielihyvää ja rentoudun äärettömän paljon jos ostan kosmetiikkaa, hajuvesiä, laukkuja, kenkiä, vaatteita, kynttilöitä tai sisustustarvikkeita/huonekaluja/tauluja/lakanoita jne joko itselleni tai toiselle. Juuri nautiskelin H&M:llä lauantaina ostamalla kumppanille shortsit ja pari paitaa, ihmeen nautinnollinen olo siitä tuleekin kun Visa vinkuu. Ja myönnän reilusti, olen shop-a-holic... :hyper: :nolo:

Mieluista muuta tekemistä on myös kaverien näkeminen, joko niin että he tulevat kyläilemään omaan kotiini tai minä itse menen heidän luoksensa. Myös mökillä käyminen on todella mukavaa varsinkin kun mökkimme sijaitsee noin 36km päässä kotoa joten sinne ajaa suit sait sukkelaan kesälläkin vaikka vain grillaamaan ja saunomaan illaksi :)

Harmikseni olen huomannut, että työpäivän ja salin jälkeen ei enää riitä
energiaa, eikä mielenkiintoa lähteä muualle kuin kotiin.
Tätä ihmettelevät suuresti tuttavani, joiden päivärutiineihin kuuluvat kahvilla ja oluella istuminen.

Omiin vapaa-ajan suunnitelmiin kuuluu kotona löhöily,kissojen kanssa leikkiminen :) ,kukkien ja kodin hoito :rolleyes: . Viikonloppuisin tulee avokkini :haart: kotiin ja yleensä käymme elokuvissa tai nautiskelemme olostamme ihan vaan kotosalla. Ulkonakin tulee joskus käytyä :kippis1:

Salilla käyminen on pakkomielle joka kuuluu päivän arki rutiineihin.

Jos en syö, nuku tai treenaa (=elämäntapaosio), niin sitten todennäköisesti luen. Se kai on ainoa harrastukseni, ja sen osana tämä kirjastolla asustelu (kirjojen lainaaminen, lukeminen, nettailu)?

Kavereita tapaan lähinnä aikidon merkeissä, harva se ilta, joten loppuajan vietän hiljaista puolierakon elämää, tarvitsen oikeastaan aika paljon sellaista rauhallista itsekseen olemista. Hyviä kirjoja ja hyvää teetä.

Kapakassa kävin viimeksi pari vuotta sitten, sellainen ei vain sovi päivärytmiini/elämäntapoihin. Sitä tupakanhajua! Ja vaikka olenkin aika perso oluelle ja sakelle, ei pää enää kestä niin kuin nuorempana, ja kankkunen on melkein tappava heti, jos vähänkin enemmän tulee otetuksi.

Heh, ei taida minusta sohvistiksi olla, sohvaton kun olen. Mutta syysiltojen pimetessä katselen taas kotikoneella DVD-leffoja (toisinaan tasapainolaudalla keikkuen - perrrrvo!!!).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juuh..ei sitä ns. vapaa-aikaa juurikaan jää. Itse olen 5 päivää vkosta töissä, töiden jälkeen treeni ja sen jälkeen meneeki illat/vkonloput pikku ukon kans touhutessa. Joskus perjantai iltasin, ku poika nukkuu, otan ehkä oluen tai kaksi. Jotenkin kummasti se vaan tuppaa jäämään sitte siihen..nukku-Matti kolkuttelee heti oven takana, kun on huikan ottanut! :)
Ehkä kerran tai kaksi vuodessa jaksaa käydä vähän tuulettumassa (eli baarissa ystävien kanssa).
Joskus tuntuu, ettei sitä vapaa-aikaa edes oikeasti ole..vaan itseppäs olen valinnut äidin ja "uranaisen" roolin. :D

Näin kesällä ehdoton suosikki vapaa-ajan vietto muoto ja rentoutumismuoto on mökkielämä!!

Kun on huhkinut pitkän putken töissä hoitaen enemmän ja vähemmän sairaita ihmisiä on ihanaa lähteä anopin mökille maaseudun rauhaan. Jokapuolella on ihanan hiljaista, linnut vain laulelevat ja sirkat sirittävät. Kun on lämmittänyt ihanan ikivanhan luultavasti 1800-luvulta peräisin olevan saunan on ihana ottaa sellaiset löylyt että tuntuu, kirvistellä hetkonen siellä ylälauteella paahtumassa ja sitten kun ei enää kykene ottaa oluen/siiderin saunan pukuhuoneesta ja istahtaa saunan seinustalla olevalle penkille höyryävänä nauttimaan juomasta ja kuuntelemaan kun käki kukkuu.
Saunan jälkeen on ihanaa grillailla ulkosalla hyvää lihaa ja kasviksia ja nautiskella ehkä toinen olut/siideri. Mökillä ei ole läheisiä naapureita joten hiljaisuus on taattu.
Joskus on kivaa ottaa mökille mukaan kavereita ja viettää mökkibileet.

Zone-sarja -42%
Työt, opiskelu ja treeni ja siihen liittyvät asiat vie melkein kaiken ajan ja kavereitakin on nähtävä. Mutta juhannuksena oon antanu itelleni luvan lähtee vähän kippaamaan ja hummaamaan!!! :kippis1: Oon ollu puol vuotta ihan ilman sidukkaa nyt on pakko nollata itteni muuten hermot on ihan riekaleina!!!! :kippis1:

Työn ulkopuolinen aika menee mulla netissä surffailessa, ulkoillessa, koirien kanssa lenkkeillessä, kaverin kanssa riekkuessa ja painiessa, ja totta kai silloin tällöin salillakin..;) Nyt kesän tullessa rullaluistelu on ehdoton ykköslaji! Nyt kun on sauvatkin mukana, ylämäetkin menevät sujauksessa:)

Kuntosalilla on kesäisin niin perkeleen kuuma,ja kun mä oon niin hirveen herkkä helteelle muutenkin ni samantien alkaa pyörryttää ja päätä jomottaa jos kuumassa yrittää punttia nostella :( Sen takia en salille uskalla lämpimällä kesäilmalla..:(

Kesäisin myös uinti on ihanaaa! Nyt kun vielä järven rannassa asun, niin on ihana kuuman työpäivän jälkeen pulahtaa uimaan, tosin vesi on vielä n.18 asteista.. :vilukissa: ;)

Ja totta kai silloin tällöin, nykyään kyllä harvemmin, täytyy eksyä viikonloppuna sinne baarin puolelle :rolleyes: Tanssiminen ja kavereiden tapaaminen siellä on ihanaa, eikä edes tarvitse olla kovin humalassa :D

Tällä hetkellä ei ole muuta kuin vapaa-aikaa. Lähiaikoina olen tehnyt kaikkea, mitä en ehtisi normaalisti tehdä. Esim olen käynyt remppailemassa kaksiota priestin veljen kanssa, maalannut/korjaillut vanhoja huonekaluja, käynyt kavereilla toisella puolella Suomea, shoppaillut kaikille kolmelle, ollut isoveljeni vesseleiden lapsenvahtina, käynyt porukalla rakentelemassa isoveljeni mökkiä....

Priestin vapaa-ajat ollaan usein mökillä. Saunaan, uimaan, grillaan, kalaan, veneilee -hässäkkä toistuu joka kerta. Priestin kanssa käydään myös usein leffassa ja kiinalaisessa syömässä. Joskus myös ihan vaan ajellaan kaupungilla ja tsiigaillaan naurun pyrskähdyksien kera lauantai-illan nousuhumalassa pyöriviä pissiksiä ja muita :D
Lisäksi olen innostunut kunnostamaan vanhempieni mökin pihapiiriä ja rantaa. Hevosten kanssa aikaa myös menee rutkasti. Kesällä kaikenlaiset moottoriurh.tapahtumat ja ravit vetävät meitä myös puoleensa :)

Lavatanssit ovat aivan upeita! Yölintu ja Agents :haart: Parin päivän päästä taas mennään kavereiden kanssa! :hyper:
Baarissa olen mahan kanssa käynyt hurjat 2 kertaa. Koko vuoden saldo on 3.
Tupakansavu on toiminut tehokkaana karkottimena baareista, no toivottavasti sekin asia järjestyy... ja iso tanssilattia on aina +!

Haaveenani on aloittaa joku kesä autoprojekti.

Sitten tietty liikunta päälle eli salin lisäksi lenkkeily ja rullistelu. Aikaani en saisi missään tapauksessa kulutetuksi festareilla, enkä lukemalla. :rolleyes:

Tuosta olikin jo puhetta, pitääkö liikuntaa harrastuksena... minulle se on hyvää tahtia muodostumassa elämäntavaksi. Salilla olen käynyt n. 3xviikossa ja lenkillä myös n. 3krt/vko. Viikot menee koulussa, mutta koulupäivätkin minulla on nykyään nolon (?) lyhyitä. Iltaisin ja viikonlppuisin onkin sitten paljon aikaa touhuilla, kun nykyään en ole enää edes töissä :eek:
Kullan kanssa sitten katsellaan aika paljon leffoja ja ja... mitäköhän mä oikeestaan aina teen? :D Se on kyl pakko mainita et nykyisin nukkumaanmenoaika on jo hyvä-ettei-yhdeksältä joten herään aina aamuisin jo ennen kuutta pirteänä kukkumaan :D

Biletys on jäänyt hieman vähemmälle ja tarkoitus olisi vieläkin vähentää... ei oikein enää jaksa kiinnostaa baareissa rymyäminen, kuitenkin reissulla tulee aina syötyä/juotua liikaa :rolleyes:

Näin sinkkuna pyrin treenaamaan mahdollisimman paljon mikään ei ole niin tylsää kun himas istuminen YKSIN ..no joskus sekin on kivaa.Viikonloput menee aikas tiukasti päivät salilla ja illal saatan käydä frendeillä tai baarissa..tosin täytyy myöntää että dokailusta on mennyt täysin hehku joten selvinpäin baaris muiden iloksi ;)
Kivaa se ois kyl nököttää himassakin sen oman kullan :david: kanssa..mutta jos ei niin ei ...siis piiloon rautamaailmaan tätä pahaa maailmaa :D siel on hyvä olla. :rock:

Iiips. Vapaa-aika. Mitä se on? Jos ulkopuolelle jätetään työ, koulu ja reenit, niin...

Luen lehtiä. Kaikenlaisia. Uutiset, muoti, urheilu... Kaikki kiinnostaa.

Yritän lukea kirjoja. Joskus ehdin, joskus en.

Venyttelen. Sitä teen "vapaa-ajalla", en osaa mieltää lihashuoltoa harjoitteluksi. Lihashuolto on tylsää. Mutta hyödykästä. Huoh.

Katson telkkaria. Leffoja, poliisisarjoja, dokumentteja, Törkytorstaita... Aika äijämäistä kamaa.

Käyn katsomassa bändejä. Myös ilman viinaa.

Biletän. Välillä. Ehkä kerran viikossa. En kyllä aina juo tolkuttomasti, joskus olen bilettämässä täysin ilman alkoholia.

Syön ja kokkaan. Tykkään tehdä ruokaa.

Shoppailen. Jos on rahaa, siis. Muuten ikkunashoppailen.

Sisustan ja siivoan.

Poltan tupakkaa. Bad habit...

Kuuntelen musaa, heviä, rokkia, metallia, meteliä, hevirokkia...

Näen kavereita. Mahdollisimman paljon.

Juoruan puhelimessa.

Käyn moikkaamassa mutsia ja mummia.

Reissailen festareilla. Ja ulkomailla jos on seuraa ja rahaa.

Haaveilen, mitä tekisi jos tulisi lottovoitto.

Vapaa-aika..hmmm..
olen joskus sanonut että vuorokaudessa on välillä liian vähän tunteja että voisi hoitaa kaikki,myöskin sen vapaa-ajan.

Mutta joo. Normaali arki menee mulla suunnilleen klo 6-19,siihen väliin mahtuu heräämiset,sillon tällön (n.2-3krtvkossa) aamulenkit,pojan herätys,molempien aamupalat,poika kouluun,äippä töihin,poika menee koulusta kotiin,äippä tulee töistä perässä...ruokaa pojalle ja puntille...ja muutaman kerran vkossa poika painiin.

Sen jälkeen alkaa se vapaa-aika...vkonloput olen pyhittänyt pelkästään vapaalle,poikkeuksena voi olla ainoastaan pitkä aamulenkki naatiskellen ;)
Menen vapaat yleensä aika pitkälti pojan ehdoilla...kotona ollen tai jossain ystävällä käyden.
Pojan kanssa pidetään peli- tai elokuva-iltoja tai mennään lasten leffaa katsomaan,erittäin mieltä virkistävää,aivot narikkaan-nauramista,suosittelen kaikille :)
Ulkoillaan luonnossa..ja nyt taas kun "saa käydä" syömässä ulkona,tehdään myös sitä. On ihana lelliä poikaa pienillä yllätyksillä..se tekee vapaasta korvaamattoman ajan.

Jos vietän vapaata ilman poikaa,vietän sen ehdottomasti rakkaiden ystävien kera...puhellen,shoppaillen,bailaten..
nyt odotan syksyn kylmiä iltoja,hyviä ystäviä..punaviiniä ja glögiä,kynttilöitä. Myöskin ystäviä on kiva lelliä välillä,esim. hyvällä ruualla itse kokaten..
Jiihaa.

Enpäs olekaan tainnut vastata tähän ketjuun..

Viime aikoina ei ole paljon tarvinnut pohtia, kuinka viettäisin vapaa-aikani. Työ ja opiskelu, välillä pitäisi noissakin olla yhtä aikaa :D Siihen treenit päälle, hyvä jos sitäkään ehtii. Salille juuri ja juuri, mutta juoksulenkit on kyllä alkaneet jäädä tosi vähälle. No, satsaa sitten kunnolla punttihommiin.

Mutta oletetaan siis, että mulla olisi esimerkiksi täysin opiskelu-, työ- ja treenivapaa viikonloppu. Silloin minä voisin tehdä jotakin seuraavista...

-Nukun pitkään
-Laitan reilun aamiaisen ja nautin aamukahvit pitkän kaavan mukaan, esimerkiksi lehtiä lukien
-Kokkaan ja leivon
-Shoppailen
-Ompelen vaatteita
-Siivoan ja laitan kotia kuntoon
-Tapaan kavereita ja käyn vanhempien luona
-Katson elokuvia
-Käydään miehen kanssa ravintolassa syömässä tai jossain kivassa kahvilassa
-Joskus, hyvin harvoin saatan käydä baarissa, mutta lähinnä tanssimassa ja vesilinjalla tottakai!

Eli aika tavallisia asioita, nautin lähinnä siitä rauhasta ja tunteesta, ettei ole minnekään kiire. Kun on aikaa itselleen ja rakkaalleen :haart:

Latest posts

Back
Ylös Bottom