Vapaa-ajan viettäminen: biletys, luvallinen loikoilu, mikä teitä innostaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
42
Pistetääs tälle ihan oma thread, ettei mee tuo dieettithread ihan biletys vs. juopottelu vs. lavatanssit vs. lukeminen -väittelyksi :) Mitäs te touhuatte vapaa-aikananne, viikolla ja viikonloppuisin?

Aloitan sitte vaikka itse selostamalla jotain. Jotenkin itse en enää osaa esim. salilla käymistä luokitella vapaa-ajan viettämiseksi, koska se on aina kuvioissa mukana. Ennemmin se on niin elämäntapa, että miellän sen samanlaisena välttämättömyytenä elämässä kuten työnteon tai koulun. Toki se on hauskaa, enkä tarkoita tällä sitä että se ois mikään pakko. Paras harrastus ikinä!

Se "ylimääräinen" aika sitten menee lähinnä kotona loikoiluun. Varsinkaan viime aikoina en kertakaikkiaan oo saanut itsestäni niin paljoa irti että oisin jaksanut harrastaa oikeastaan mitään sen ihmeellisempää, päivät on täynnä toimintaa jo muutenkin. Nyt kun dieetti vihdoin loppuu, varmaan tuo sosiaalinen elämäkin alkaa taas kiinnostaa. Ainakin tanssijalka vippasee sen verran, että ois pakko päästä vähän bilettämään... ehkäpä bongaan kesäkuussa jotkut konemusiikkibileet joihin menen purkamaan tanssihimoja
jiihaa.gif
Niissä tuli aiemmin rampattua enemmänkin! Tosin mä harvemmin otan ollenkaan alkoholia, bilettäminen on hauskaa ilmankin. Joskus voi muutaman siiderin ottaa. Oon tullut siihen tulokseen, että yletön ryypiskely ei vaan kertakaikkiaan sovi mulle - musta tulee alkoholin vaikutuksen alaisena tosi ärsyttävä ja pienenkin kännin jälkeinen krapula on aivan karmiva. Ja kun siitä kankkuspäivästä ei selviä millään maitorahkan ja kaurahiutaleiden popsimisella... ;) Miten te muut mimmit taiteilette ton ryypiskelyn ja punttiharrastuksen välillä? Eikö baari-illoista tuu mitään taukoja saliin tms? Mun on ainakin turha haaveilla esim. jalkatreenistä seuraavaan kolmeen päivään kun on vähän ottanut jotain...

Päivätöissä ollessa huomaan että vanhat vapaa-ajan aktiviteetit alkaa taas kiinnostaa. Kouluaikoina ei juuri jaksa lukea tai puuhastella muuta, kun kirjoja tulee päntättyä muutenkin. Nyt taas tekis mieli uppoutua johonkin jännään romaaniin, sisustaa asuntoa uuteen uskoon, hoivata kukkia (kunnon tätipuuhaa :nolo:) ja puuhastella vaan kaikenlaista. Ja nähdä ystäviä :) Niiden näkeminen on jäänyt aivan liian vähälle, eikä varsinkaan sitä tyttöystävien kaipuuta oikeestaan edes huomaa ennenkuin järjestää jonkun tyttöjenillan ja saa kaivaa itsestään taas esille sen tavallisen nuoren naisen, jonka elämässä on muutakin kuin puntti ja ruokavalio :rolleyes:

Hoh mikä selostus.. jatkakaa te muut tästä! Ja jos noita samoista jutuista tekee mieli jutustella kuin dieetti-threadissa (voiko joka viikonloppu juhlia, mitä muuta kavereiden kans vois tehdä... jne.) niin tänne niitäkin juttuja. Pidetään se dieetti-thread omistettuna niille dieettitilityksille.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joo en minäkään enää tuota liikuntaa jotenkin laske "vapaa-aikaan", se vain on. Tällä hetkellä käyn salilla kolmesti viikossa ja yritän kahtena päivänä tehdä aerobista. Mulla on salilla ja baarissa samat kaverit, samat ihmiset ostoksilla mukana ja pelaamassa lautapelejä. Varsinainen vapaa-aika taitaa kulua rakkaani kanssa leffoja katsellen yms. Tykkään myös ihan vain olla lukea tai pyöriä kavereiden kanssa kaupoissa.

Välillä käydään baarissa, selvinpäin tai mitenpäin vain. Treeni ei kovin suju seuraavana päivänä, joten siitä tulee yleensä lepopäivä - tosin poikkeuksiakin on ollut. Poikaystäväni on oma "valmentajani" ja syyllinen sali-innostukseeni, joten hänen kanssaan tulee myös käytyä salilla. Tehokkaasti järjestetty tämä mun elämäni...;) Lähiaikoina on pahvilaatikoista tullut uusia ystäviä, kun muutto yhteiseen asuntoon lähestyy, mutta tämä kuulunee jo tuonne "Mikä tänään ilostuttaa"-threadiin. :)

jos joku kysyisi minulta: "Mitä harrastat?" Vastaisin luultavasti spontaanisti, että en mitään -minäkään en osaa laskea liikuntaa harrastukseksi. Yhtä hyvin voisi harrastaa syömistä!

Yleensä tykkään vain laiskotella kotona, lukea hyvää kirjaa (tai vaihtoehtoisesti huonoa: jotain hömppäromaania), kokata, leipoa, hoidella parvekepuutarhaa tms. Mihinkään lähteminen on todella kiven takana nykyään. Baareissa en enää viihdy ja minulle on vanhemmiten alkanut tulla ihan hirveä krapula -lisäksi tunnen itseni niin hyvin että tiedän miten harvinaista baari-illasta selviäminen ilman kunnon känniä on.

Samoin, liikkumista en lue vapaa- ajaksi vaan elämäntavaksi, joka rajoittaa sitä vapaa- aikaa useamman tunnin viikossa ;) .
Varsinaisella vapaa- ajalla tulee touhuttua paljonkin, kuulun niihin ihmisiin, kenellä on vaikeuksia vain olla, vuodessa tulee luettua varmaan satakunta kirjaa, moottoripyöräily vie kesällä todella paljon aikaa, biletykset on talvella noin kerran kuussa, kesällä sitten aika paljon enemmän. Täyttelen ristikoita ja värittelen värityskirjaa ja piirtelen, käydään kavereiden kanssa keilaamassa tai pelaamassa bilistä tai pelataan monopolia, trivial pursuittia jne. ja hiprakssa Aliasta, kun väittelyillä höystettynä :D , kesällä tulee usein vain istuskeltua kahvilla jossain pihalla, auringon paisteessa. Ja mulla on ilmeisesti jotkut mummogeenit, kun tulee aika paljon myös kudottua ja tehtyä kirjonta- ja ristipistotöitä :D

Sohvisti

Jossain naistenlehdessä kerran määriteltiin käsite sohvismi, jossa elämässä kaikki toiminta tähtää pohjimmiltaan siihen, että pääsisi sinne sohvalle makoileen rauhassa. Minä tunnustan noudattavani tuota ideologia eli urheilen,käyn töissä ja opiskelen jotta voisin hyvällä omalla tunnolla maata lopun ajasta sohvalla (tai sängyssä) tekemättä yhtään mitään paitsi ehkä telkkaria katsoen. Sinne sohvalle päätyy yleensä tuossa seiskan maissa kun kaikki on hoidettu ja sen jälkeen saa kytkeä aivot täysin off-asentoon. Ei kiinnosta kirjat, ei kavereiden näkemiset, ei sekstailu (joskus ehkä), ainoastaan telkkarin tuijotus ja ajatusten tyhjyys. Tätä sohvismia noudatan siis arkipäivisin. Perjantaina sitten yleensä räjähtää pankki eli rynnätään kavereiden kanssa bilettään ja eletään kuin viimeistä päivää :hyper: . Yleensä viikonloppujen toimintasuunnitelmat on tehty pääpiirteittäin jo viikkoja aikaisemmin, sillä uraihmiset ja pariutuneet näkevät toisiaan useinkin, jos vaan osataan järjestellä asiat tarpeeksi ajoissa. Aika harvoin käy niin, että viikonloppu suunnitelmat olisivat täysin tyhjiä. Jos ei ole tarkoitus bilettää niin sitten aika on omistettu urheilulle. Vaikka parisuhteessa elänkin, niin harvemmin ainakaan minä jaksan sitä kotona kahdestaan nysväämistä tai jatkuvaa ns."laatuaikaa". Osa ikäisistäni kavereista on kyllä jo pahasti keski-ikäistyneet ja niitä ei vaan saa mihinkään kotoaan :curs: . Oma on häpeänsä kun alkavat muutaman vuoden päästä ihmetellä mihin kaikki kaverit katosivat. Mä ainakin pyrin viettämään aikaani sinkkukavereiden kanssa niin paljon kun mahdollista.
Joo tulipahan taas tilitystä, ilmeisesti neiti sihteeri haluisi tänään salin sijasta rynnätä töiden jälkeen :kippis1: . Mutta tänään se ei valittettavasti käy :rolleyes:

Aika lailla kotona löhötessä menee meikäläisenkin vapaa-aika. Varsinkin arki-iltaisin on melkein aina töiden ja treenien jälkeen niin väsynyt, että aika menee lähinnä lueskelessa, tv:tä katellessa, kokkaillessa yms.

Baariin on nykyään tosi laiska lähtemään, vaan mieluummin näen sitten kavereitakin vaikka shoppailureissun, leffaillan tai kahvilla istuskelun merkeissä. Bändikeikoilla ja tanssilavalla tykkään kyllä käydä, mutta sinnekin tulee kyllä raahauduttua aika harvoin.

Jos sinne baariin tulee lähdettyä, niin useimmiten oon selvinpäin liikenteessä, ja kun nykyään tulee jotain juotua keskimäärin kerran parissa kuukaudessa tai harvemmin, niin sitten voikin hyvällä omalla tunnolla pitää seuraavana päivänä lepopäivää. (Eikä mulla sentään oo vielä ikinä ollu mitään useamman päivän krapulaa *koputtaa puuta* :D )

Pitäisköhän mun muuttaa toi nickini Pakkiksen Patsyksi... joo ja mulla ei oo juurikaan darraa, mutta en nyt ihan seuraavana päivänä urheilemaan lähde.

kröhöm, mitä on vapaa-aika, onko se jotain syötävää? :rolleyes:

Ei vaan, kahden pienen lapsen äitinä mulla ei juurikaan ihan sitä omaa aikaa ole, vaan ainoat vapaahetket kuluu siellä salilla iltamyöhään.

Sitten joskus hamassa tulevaisuudessa, kun sitä vapaa-aikaa alkaa itselle jäämään, kuuluu lukeminen intohimoihini. Myöskin yksityislentäjän lupakirjan aion suorittaa vielä jonain päivänä.

Tällä hetkellä viikonloput kuluu perheen kanssa puuhastellen: kävelylenkkejä tehdään, pyöräillään, retkeillään ym normaali perhe-elämää vietetään. Myöskin matkustelu kuuluu koko perheen juttuihin, pojat ovat olleet 5kk ikäisiä kun ollaan ulkomaille lähdetty ja hienosti on mennyt.

Aijuu, vielä tuosta bilettämisestä sen verran, ettei enää kauheasti tee mieli juhlia, kun tietää että aamulla on herätys 06.00 aikaan, kun pikkusällit ponkaisevat pystyyn. muutaman kerran on baarista tultu 04.30 ja pojat sitten puol seiskalta alkaneet huhuilemaan äitiä ja iskää...

HabaMih sanoi:
urheilen,käyn töissä ja opiskelen jotta voisin hyvällä omalla tunnolla maata lopun ajasta sohvalla (tai sängyssä) tekemättä yhtään mitään paitsi ehkä telkkaria katsoen. Sinne sohvalle päätyy yleensä tuossa seiskan maissa kun kaikki on hoidettu...
Saanko ihan mielenkiinnosta kysyä, että miten ihmeessä onnistut hoitamaan työt, opiskelut ja treenit niin, että voit seitsemän jälkeen olla koko illan vapaalla? Mietin vain, että olenkohan itse ollut jotenkin totaalisen tehoton kun en ole moiseen varmaan koskaan pystynyt. Opiskelu ainakin oli sellaista, että aina sitä joutui iltaisin jotain lukemaan ja koska oli aina jotain hommia tehtävänä, ei oiken koskaan onnistunut heittämään niitä aivoja täysin offille :(

Täytyy vastata tähän itse aiheeseen hiukan myöhemmin, nyt vain tämä utelias kysymys tähän väliin :)

Viimenen vuosi on ollut aika erikoinen kaiken suhteen, joten siitä ei sen enempää.
Kuten Faidrakin, miellän nykyään liikunnan samaan rutiiniin kuin koulu/työ jne ja se ei ole ns. vapaa-aikaa.

Vapaa-ajalla kuitenkin vetelen päiväunia, luen jos vain jaksan, niin...en tiä mihin se aika kuluu. Kai kotitöihin... Kaverit asuu toisissa kaupungeissa joten en tapaa niitä arkisin oikeestaan koskaan...Olen sinkku joten vapaa-aikaa ei kulu myöskään missään parisuhdejutuissa...Joskus jos viikonloppusin lähden kavereita tapaamaan niin yövierailuksi menee ja yleensä la-iltana on aina suuntana jokin baari. Baarittelukin on ihan kivaa kun pitkästä aikaa kaveria näkee, mutta en jaksa jatkuvasti sielläkään roikkua. Hyvä seura viihteellä on kivempaa kuin kännissä sekoilu. Tosin kyllä se alkoholikin maistuu... Mutta ei tosiaan oo oikein tehokasta treeniä juomisen jälkeen hetkeen.

Kyllähän sitä kaipais joskus et vois viettää vapaa-aikaa ihan vaan kahvilla istuen ja jutellen tai et lähtis vaikka Särkkikseen tai ihan vaan jotain arjesta poikkeavaa. Ei vaan oo nyt ollu oikeen mahdollista ja sekös vituttaa. Tää arki alkaa rassaamaan kun elän kuin 70v leskimummo :( (tai mistäs tiedän millasta elämää ne viettää...)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tiukkis sanoi:
Saanko ihan mielenkiinnosta kysyä, että miten ihmeessä onnistut hoitamaan työt, opiskelut ja treenit niin, että voit seitsemän jälkeen olla koko illan vapaalla?
Opiskelut hoidin aikoinaan asenteella:Lukeminen on lahjattomia varten. Kävin vaan ahkerasti viikot tunneilla niin eipä sitä nyt ainkaan amattikorkeassa juuri vapaa-aikaa opiskelulle joutunut uhraamaan. Nykyinen duuni puolestaan on kahdeksasta puoli neljään ja sit siihen heti urheilut päälle niin sohvalla ollaan seiskalta :D

Zone-sarja -42%
Jos ei tosiaan tuota salilla käymistä lasketa vapaa-ajanvietoksi, niin siten käydään kaupassa tai porukoilla/appivanhempienluona. Tai leffassa, kavereita tapaamassa tai sitten vaan kökötetään kotona. Bilettämään tai jotain bändiä kattomaan on kiva aina välillä päästä. Jos oon ihan itse yksin kotona, aika kuluu surffatessa netissä tai kokkailukokeilujen parissa. Tai sitten tahkoan digiboxissa mukana tulleen järjestä-ötököitä-riviin -pelin kanssa. Yksinkertainen peli, mutta koukuttava. Lukeminen on jäänyt liian vähälle, ei mukamas ole aikaa istua alas ja syventyä johonkin kirjaan.

Riippuu täysin missäpäin oleskelen.

Suomessa menee vapaa-aika yleensä koiran kanssa seikkaillessa luonnossa mahd paljon, loput ajasta kavereiden kanssa ulkona syömässä/ryypiskelemässä... Täällä tosin on asiat toudella huonolla mallilla, sillä asun tällaisessa opiskelija-asuntolassa jossa asuu yli 600 vaihtaria. Päivittäin on bileet ja aika usein en voi vastustaa kiusausta lähteä baariin, aika usein ei ole mahdollista välttää näitä bileitä edes.. vapaa-aika menee siis olutta litkiessä ja pitää aloittaa dietti heti kun Suomeen pääsee :P
Normiyliopistossa menee vapaa-aika pitkälti lukiessa lakitekstejä ja edustaessa muita lakiopiskelijoita. Eipä mitään mielenkiintoista, liikaa ryypiskelyä. Aivan liikaa. Mutta eipähän tule tylsää :P

Jos tosiaan moninaista liikkumista ei lasketa - salitreenit, lenkit, kesän tullen rullaluistelu ja pyöräily, ja uimaankin pitäisi joskus ehtiä ja tietenkin venytellä säännöllisesti - niin minun & avokin ykkösajanviete on lautapelaaminen. Eikä mitään Afrikan Tähteä tai Monopolia, vaan ns. saksalaisia lautapelejä (Carcassonne, Puerto Rico, Samurai jnejnejne.) Onnistuu niin kahdestaan kuin isommallakin porukalla! Baareissa käymme harvoin, kotibileet/illanistujaiset (vaikkapa lautapelaamisen merkeissä ;)) ovat useimmiten paljon hauskemmat kuin baari-ilta. Alkoholiakin tulee välillä otettua, useimmiten kuitenkin aika hillitysti. Nimim. darra ei oo kiva juttu :urjo:

Muita vapaa-ajan viettotapoja ovat Pakkiksella surffailu (avokki surffaa ja meikäläinen kommentoi takapiruna :D), leffojen katselu, musiikin kuuntelu (heviä tottakai :rock:, tai välillä rauhallista jazzia tai reggaeta), tai ihan vain löhöily ja kisujen leikitys&paijaaminen. Noita karvaisia kavereita ei ikinä kyllästy seuraamaan :) Kesällä olisi myös tarkoitus mennä lavalle pyörähtelemään, ja eiköhän sitä muutamat festaritkin tule koluttua (Tuska ja Qstock lähinnä ajatuksissa).

Juhlimisessa sinänsä ei ole missään tapauksessa mitään pahaa, toivottavasti kukaan ei vain saanut sellaista käsitystä sen dieettiketjun postauksistani! Päinvastoin, silloin tällöin ja satunnaisesti se on mielestäni ihan paikallaan ja katkaisee arjen mukavasti. Itse en vain missään tapauksessa jaksaisi mitään jokaviikonloppuista rymyämistä - ehkä ikä sitten on tehnyt tepposensa, mutta mieluummin sitä tosiaan istuu iltaa jonkun kotona, kuin lähtee tupakansavuiseen baariin notkumaan. Sitäpaitsi käsitin, että muutamat nimimerkit siellä nimenomaan kaipasivat vinkkejä siitä, mitä muuta kavereiden kanssa voisi tehdä kuin baaritella... ilmeisesti kuitenkin käsitin väärin. My bad ;)

Ja on se vaan fakta, että treenikin kulkee paljon paremmin, kun ei tule niin kovin baariteltua.

Faidra sanoi:
Oon tullut siihen tulokseen, että yletön ryypiskely ei vaan kertakaikkiaan sovi mulle - musta tulee alkoholin vaikutuksen alaisena tosi ärsyttävä ja pienenkin kännin jälkeinen krapula on aivan karmiva. Ja kun siitä kankkuspäivästä ei selviä millään maitorahkan ja kaurahiutaleiden popsimisella... ;) Miten te muut mimmit taiteilette ton ryypiskelyn ja punttiharrastuksen välillä? Eikö baari-illoista tuu mitään taukoja saliin tms? Mun on ainakin turha haaveilla esim. jalkatreenistä seuraavaan kolmeen päivään kun on vähän ottanut jotain...

Ei mullekaan. En tosin käy baarissa kuin aniharvoin, ja sitäkin harvemmin juomislinjalla. Mut sit saattaakin käydä niin, et ilojuoman suhteen hiukan mopo keulii, ja illan mukavuudesta huolimatta seuraavat 2-3 pvää on menetettyjä mitä treeniin ja palautumiseen tulee. Siis ei vaan kykene tehokkaisiin treeneihin, vaikka olis vaan valvonu eikä juonut. Musta tuntuu, et jos en vapaa-aikana eli vkloppuna lepuuta täysillä (lue: vältä hippaamista ja muuta valvomista), koko seuraava alkava viikko käynnistyy jotenkin alentuneella teholla. Olo on ruvennu parin viime vuoden aikana olemaan :wanha: Edellä lanseerattu sohvismi rulettaa :thumbs:
Noihin vapaa-ajan "harrastuksiin": Ei ehdi muuta kuin töihin, kotiin, salille ja ruokien teon jälkeen nukkumaan. Siis oikeesti! Oon miettinyt joskus, et mitä harrastaisin jos en treenais punttia. On muutamia juttuja, mitä haluaisin tehdä, kuten aktivoida takavuosien joogaharrastuksen ja erityisesti diggaisin jonkun kick-boxing-tyylisen mäiskinnän aloittamisesta. Toisaalta on huono omatunto siitä, etten oikeesti harrasta mitään ns.henkistä puolta kehittävää. Aina vaan näitä fyysisiä. Vaikka tokihan ne omalla tavallaan vahvistaa monia henkisiksi miellettyjä ominaisuuksia; itsetuntoa, itsekuria, kehon kuvaa...
Tämä pakkiksessa surffailu itse asiassa ON psyykepuolen hommaa, varsinkin jos osallistuu keskusteluun. Tulee pohdiskeltua omia motiiveja ja nähtyä muiden mietelmiä, kaikenkarvaisista aiheista. Gilly, meillä toi menee toisinpäin, et meikä surffaa täällä ja awok sohvalla kommentoi. Ylihyviä mietiskelysessioita ollaan saatu kirvotettua monesta aiheesta :)

Kiva thread!

Junnukin vastaa...

No baariinhan en luonnollisesti pääse, vaikka kerran olen päässyt ja toisen kerran yrittänyt enkä päässyt. Heh, se toinen kerta oli saliporukan kanssa, mutta kun ei tietenkään ollut näyttää niitä henkkareita... :nolo: Se siitä... Kaameita paljastuksia. En kyllä isommin edes odota sitä päivää kun pääsen jokaiseen mestaan missä vain (noh, siihen menee aikaakin). Tosin tanssimaan olisin aina valmis lähtemään!

Se on tosiaan hankala sanoa mikä on vapaa-aikaa ja mikä ei.

Minusta on mukava venytellä kunnolla ja katsoa töllöä (- kaikki dokumentit, simpsonit, luonto-ohjelmat, historialliset ohjelmat yms. ovat mukavia), saunoa, pelata tietokoneella vanhoja pelejä, surffata pakkiksella, katsoa leffoja ja melko usein minusta on jopa hauskaa opiskella, vaikka ei olisikaan mikään pakottava tarve. Tunnustaudun nörtiksi ja lasken mielelläni matikkaa tai luen englanninkielisiä tekstejä. Siinäpä ehkä kaksi lempiaineistani lukiossa: matikka ja englanti.

Mahtavaa on myös mennä äidin luokse "valmiiseen pöytään" ja hengailla siellä muutenkin. Siellä on aina niin rauhallinen tunnelma! Äippä keittää myös aina espressot ja ammentaa minulle kasapäin ihania vaatteita kaapistaan jääden itse ilman :) Siis niitä jotka ovat käyneet hänelle isoiksi tai joista hän ei enää pidä.

Tottakai on mukavaa viettää aikaa kavereiden kanssa. Olen iloinen, kun minulla on paljon hyviä ystäviä koulun ja saliharrastuksen parista. Salille on mukava vaan aina ajan salliessa mennä kahville ja juttelemaan. Toki siivoushommat ja treenit vievät vielä melkoisesti aikaa siihen päälle. Treenaaminen on kuitenkin niin mahtavaa!

Elämä nyt vain on mukavaa suurimman osan ajasta. Osaan nauttia kaikesta, arjesta ja lomasta. :)

fitcat sanoi:
Noihin vapaa-ajan "harrastuksiin": Ei ehdi muuta kuin töihin, kotiin, salille ja ruokien teon jälkeen nukkumaan. Siis oikeesti! Oon miettinyt joskus, et mitä harrastaisin jos en treenais punttia.

Niin-in tätähän tämä arki on mullakin. Monesti tosiaan miettinyt, että onko tämä väritöntä ja epäsosiaalista elämää... :rolleyes: Kuitenkin mulle ainakin se ainut ja antoisin tapa kahlata läpi nämä viikot.

Jos joskus sattuu löytymään treenien ym. jälkeen jonkinlaista "vapaa-aikaa", niin silloin tulee käytyä kavereiden kanssa kahvilla tai jopa sheikkaamassa bootya :hyper: Sunnuntai-iltäpäivisin olen yrittänyt käydä äippää ja/tai isukkia moikkaamassa. Hiukan huonolla menestyksellä kylläkin :nolo: . Enemmän pitäisi kai niitäkin muistaa...

Faidra sanoi:
Jotenkin itse en enää osaa esim. salilla käymistä luokitella vapaa-ajan viettämiseksi, koska se on aina kuvioissa mukana. Ennemmin se on niin elämäntapa, että miellän sen samanlaisena välttämättömyytenä elämässä kuten työnteon tai koulun. Toki se on hauskaa, enkä tarkoita tällä sitä että se ois mikään pakko. Paras harrastus ikinä!

Samat sanat! Päivän peruskuviot ovat siis seuraavat: herätys, töihin, punttis ja sen jälkeen tulee vapaa-aika. Aika hassua, että meillä kaikilla tuo käsitys punttailusta on lähes samanlainen eli kuuluu täysin arkirutiineihin eikä sitä lasketa ns.vapaa-ajaksi :lol2: ...työksi enemminkin!

Salilla tulee käytyä vähintään neljä kertaa viikossa puntteja nostelemassa, niin eipä siinä kovin paljoa jää vapaa-aikaa, kun salilta selviää kotia aikaisintaan 19.30. Minulle vapaa-ajan harrastuksia ovat esim. lenkkeily ja spinning, joita harrastan silloin kun punttitreeneiltä ja muilta kiireiltä jää aikaa. Ne ovat sellaisia extra piristyksiä kuntoilun puolella.

Sen vähäisen vapaa-aikani yritän tietysti olla kotona puolison kaverina vaikka vain jutustellen ja rentoutuen. Tässä vaiheessa kevättä sekin vapaa-ajan viettotapa on melko kortilla, sillä pyrin käyttämään kaiken mahdollisen vapaa-ajan pääsykoekirjoihin. Onneksi enää kuukausi aikaa niihin, niin sitten taas on hiukkasen enemmän aikaa touhuilla aivan jotain muuta kivaa.

Baareissa en ole pahemmin juossut sen jälkeen kuin aloitin tosissani salilla käynnin. Jos minut saa baariin lähtemään, niin vetonaulana täytyy olla joku special-juttu esim. tuparit, työpaikan bileet, erityiset juhlat, pitkästä aikaa vanhojen kavereiden kanssa tapaaminen tms. Todella harvoin (en koskaan) lähde ilman erityistä syytä vain ravintoloihin notkumaan. Ihan siitä syystä, että tykkään treenata viikonloppuisin kovaa, kun silloin on ainakin aikaa treeneille! Joka tapauksessa kaiken maailman kissan ristiäisiä ainakin näin kesän korvilla järjestetään vaikka kuinka paljon, joten kyllä minullakin tulee käytyä ulkona, enkä ole täysin mummoutunut mökkiini...vaikka tykkäänkin katsoa telkkaria pörrösukat jalassa viltin alla :nolo:

Hahaa! Arvatkaapas mistä juuri tulin? Eräs vapaa-ajan "harrastus" jota harrastin toista kertaa tänä vuonna. Työpaikalla oli pippalot niin tuli siitä muutama otettua ja nyt vasta kotiuduin! Mikäpäs tässä tietty ollessa kun "holhottavatkin" on muualla.

Jooh, mut yleensä vapaa-aika pääosin menee koiran ja miehen kanssa maailman menoa ihmetellessä. Me ollaan niin tylsiä ihmisiä että koko aika vaan keskenäny mötkötetään ja mietitään millainen se meidän omakotitalo tulee olemaan tjsp... Sen lisäksi teen pienelle laumalleni ruokaa ja siivoilen sun muuta kivaa, eipä tässä sen kummempia! Joskus viikonloppuna raahaudutaan kesämökille ja tehdään em. asioiden lisäksi vedenkantoa ja muuta asiaankuuluvaa.

Töttöröö.

Minä en pysty olemaan ihan jouten. Jotain pitää tehdä koko ajan, muuten olo on kovin "tuottamaton" ja sehän ei ole hyvä asia...

Aika lähellä jouten oloa on kuitenkin se, mitä tulee tehtyä joka päivä: nettailu, chattailu ja pakkistelu. Sitä saattaa huomaamatta vierähtää tunti jos toinenkin... tai koko ilta.

Välillä yritän hakea etäisyyttä nettiaddiktioon kirjoista, leffoista tai pelaamisesta. Pelaamista pyrin tosin välttämään, sillä olen tunnistanut itsessäni asuvan todellisen pelinarkomaanin = kun yhden pelin aloittaa, on se PAKKO pelata loppuun asti. Ja tietenkin suosikkipelit ovat ikuisuuden kestäviä rooliseikkailupelejä. Ihan pelottaa, milloin Dungeon Siegen final versio tulee saataville - previkkaa tulikin hakattua huhtikuussa tasan kaksi viikkoa putkeen. Siinä jäi pakkistelukin toiselle sijalle. Onneksi pelistä oli valmiina vasta ensimmäinen osio. Näillä näkymin joudun pitämään syksyllä reilun kuukauden pakkistelutauon... hui!

Töiden ja treenaamisen lisäksi aika kuluu osittain myös talkoohommissa: osallistun mm. Autoliiton toimintaan (erilaisia tapahtumia, kokouksia jne.) ja järjestelen kaveripiirille erinäisiä häppeninkejä (näihin lukeutuu mm. Pakkisen VIP-systeemit). Suunnittelu on näissä avainasemassa - siihen menee yllättävän paljon aikaa. Tykkään häslätä ja tehdä minuuttiaikatauluja jokaiseen juttuun. Olen oppinut rakastamaan Exceliä!

Kirjoittaminen vetää myös puoleensa ja sen seurauksena olen tässä kevään mittaan, ihan vahingossa, onnistunut tekemään erääseen mediaan ihan artikkelisarjan. Eihän sitä kehtaa kieltäytyä jutuntekomahdollisuudesta kun median suunnalta oikealla tavalla lähestytään.

Lopputyö oli yksi tämän kevään onnistuneista etapeista - nyt kun se on tehty, niin ei oikein tiedä mihin ylimääräisen ajan käyttäisi.

Telkkaria ei tule hirveästi katsottua - ainoastaan muutamia valikoituja sarjoja, kuten Paritellen (loppui tosin), Tuho-osasto sekä satunnaisesti Dr. Philiä. Formuloiden ja motogp:n seuraaminen kuuluu myös ohjelmistoon aina silloin kun niitä tulee (sunnuntait).

Kesäkaudella ohjelmistoon lukeutuu muutamilla valikoiduilla rock-festareilla käynti, prätkällä ajelu sekä erilaisten menopelien puunaus - näitä kun ei tule harrastettua talvisaikaan.

Kotitöitä ja shoppailua välttelen viimeiseen asti. Kotityöt tulee yleensä hoidettua yhdessä rykäyksessä esim. siivous kerran 3 viikossa... harmillinen paha, jonka toivoin pian hellittävän lähes kokonaan (tältä usa-reissulta palatessa kotona pitäisi odottaa oma robotti-imuri). Shoppailun hoidan yleensä netin välityksellä, ruokaostoksia lukuunottamatta (toisaalta välillä tulee kyllä käytettyä ruoka.netiä).

Baareissa ei tule hirveästi notkuttua vapaa-ajalla. Ajatus tuntuu nykyisin suorastaan vastenmieliseltä, sillä olen siinä mielessä harvinaisen hyvässä (tai toisaalta huonossa) asemassa, että baareissa ja ravintoloissa joutuu olemaan ihan riittävästi jo työnpuolesta. Nykyisin olen tosin onnistunut hoitamaan työkeikat pitkälti alkoholittomasti. Alkoholin nauttiminen ei muutenkaan ole itseistarkoitus, sillä olen jo vuosikausia ollut immuuni alkoholin hyville puolille - nousuhumalaa ei tule sitten kirveelläkään. Krapula sen sijaan tulee + lisäksi väsähdän/sammun kun olen nauttinut noin 5 alkoholiannosta. Harmillista.

Kavereiden suhteen pitäisi kuitenkin kunnostautua... kavereita tulee tavattua harmillisen harvoin noiden isompien tapahtumien välissä - voisihan sitä joskus poiketa ihan kaffekupposelle höpöttämään. Pitäisi vaan saada ne jotenkin aikataulutettua omaan elämänrytmiin sopivaksi... treffit aina tiistai-iltaisin tms...

Latest posts

Back
Ylös Bottom