Vanne ei irtoa kirvelläkään !

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Grohe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
24.7.2005
Viestejä
286
Nonii eli tuli tos vaihdettua talvirenkaat kiinni. No sitten huomasin että edessä vanteet ottavat iskarin tolppaan kiinni ja pitääkin laittaa levityspalat (speiserit) sinne. Keskireikä oli aika ahdas kun laitoin ekan kerran vanteet kiinni mutta kun pultit kiristi niin vannekkin solahti sinne kunnolla.
No pultit irtosivat ihan hyvin, mutta nytkun yritän irrottaa vannetta niin ei irtoa sieltä millään ! Oon potkinu tuntikausia eri puolille vannetta ja koittanu sitä sieltä repiä. On rasvailtu ja on koitettu lämmitää kosanilla mutta ei helvetti ei vanne oo liikkunu milliäkää paikaltaa ! :hyper:
En voi ajaa mihinkään sitä koska renkaat ottavat siiihen iskarin tolppaan kiinni joten jotakin pitäisi keksiä pikaisesti tossa pihalla ratkasuks että ei tarvi kävellä töihin. Ideoita?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
levityspalat? jos puhumme samasta asiasta niin ovat laittomia..

kerran yhteen carinaan oli ruostunu keskiö kiinni ja ei lähteny edes lekalla irti.
eikun vain vanhanaikainen käyttöön ja auto tunkilta ilman pultteja (se rengas) ja ajetaan metri sillä renkaalla. sitten lähtee.
 
Jos vaan saat ulosvetäjän jotenkin vanteeseen kiinnitettyä, niin sillä akselinpäätä vasten pitäis lähtee. Voi vielä avittaa esim. kuminuijalla koputella vannetta sisäpuolelta samalla kun ulosvetäjää kiristää.
 
Eiks noi spacerit oo lailliset jossain vannemalleissa? Muistelen vain Tomi-Ollin pösön 106:sta jossa sellaiset oli ihan laillisesti? Tosin ne tulee vanteitten mukana jne..

Mutta joo, ulosvetäjä on tod näk ainut mikä auttaa. Se vetää sitä vannetta tasaisesti ulospäin, eikä "kirraa" aina toisesta reunasta. Tai sit laitat pultit kiinni, ja meet johonkin rengasliikkeeseen. Niillä on pelit ja vehkeet.. yleensä. En suosittele Jokivarren rangasta.. :rolleyes:
 
Kuvauksen perusteella voisi kuvitella, että kun rengas ottaa iskariin kiinni niin kun olet vetänyt sen kiinni niin se iskari ikäänkuin kampeaa / kiilaa sen vanteen vinoon ja tämän takia ottaisi keskireiästä kiinni. Siis iskari painaa kokoajan rengasta ylhäältä, eli jos koittaisi repiä rengasta alareunasta suoraan. Eli ottaa renkaan alta takaa/sisäpuolelta kiinni repii sieltä ulospäin. Päästä renkaasta ilmat pois niin antaa periksi sitä iskaria vasten. Ymmärsitköhän yhtään mitä tarkoitin?

Edit: Purtsin sanoin, keskireikä "kirraa" siksi koska vanne on vinossa joka johtuu siitä, että se ottaa iskariin kiinni. Eli yritä repiä rengasta alapuolelta suoraan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itellä eilen sama homma, laske autoo tunkin/pukkien varaan silleen että rengas ottaa selvästi kiinni maahan, sitten vaan vaikka naru tiukkaan puun ympärille ja toinen pää vanteen puolaan kiinni, jarrua ja ratista punomaan vastakkaiseen suuntaan. Rasvauksesta on kanssa apua. Sitten vaan auto ylös ja :dance: Toivottavasti tuli tarpeeks epäselvät ohjeet. :rolleyes:
 
eikun vain vanhanaikainen käyttöön ja auto tunkilta ilman pultteja (se rengas) ja ajetaan metri sillä renkaalla. sitten lähtee.

Tuo konsti ainakin toimii, kerran joutui tekemään noin kun potkiminen, vääntäminen ja voitelu ei auttanut. Itse kyllä laitoin pultit paikalleen, noin sentin verran auki ettei pyörä karkaa alta.
 
Eiks noi spacerit oo lailliset jossain vannemalleissa? Muistelen vain Tomi-Ollin pösön 106:sta jossa sellaiset oli ihan laillisesti? Tosin ne tulee vanteitten mukana jne..

Mutta joo, ulosvetäjä on tod näk ainut mikä auttaa. Se vetää sitä vannetta tasaisesti ulospäin, eikä "kirraa" aina toisesta reunasta. Tai sit laitat pultit kiinni, ja meet johonkin rengasliikkeeseen. Niillä on pelit ja vehkeet.. yleensä. En suosittele Jokivarren rengasta.. :rolleyes:

ahahahaha :lol2:

No joissakin vannemalleissa voi olla mutta se täytyy tosiaan kuulua siihen vanteeseen.muuten sei saa laittaa. eikä kannata..

pääsee nimittäin itkuparku jos ajat kolarin. löytävät ne varmasti ja vaikkei niillä mitään tekemistä sen kolarin kanssa oliskaan niin vakuutusyhtiö pesee kätensä koko asiasta..
 
pääsee nimittäin itkuparku jos ajat kolarin. löytävät ne varmasti ja vaikkei niillä mitään tekemistä sen kolarin kanssa oliskaan niin vakuutusyhtiö pesee kätensä koko asiasta..

Höpöhöpö...

"Todistustaakka" on vakuutusyhtiöllä ja he voivat alentaa korvausta ja jopa evätä sen kokonaan JOS käy ilmi että kolari on selvästi aiheutunut kyseisestä laittomasta osasta.
 
Höpöhöpö...

"Todistustaakka" on vakuutusyhtiöllä ja he voivat alentaa korvausta ja jopa evätä sen kokonaan JOS käy ilmi että kolari on selvästi aiheutunut kyseisestä laittomasta osasta.

jep, näin papereissa. mutta esimerkkitapaus on.
Juuri ja juuri sain itse pestyä käteni koko jutusta.
 
Spacerit ja korvauspäätöksen epäys? Ei tapahdu

Jos yhtiö evää korvaukset niin se pitää pystyä perustelemaan niin hyvin että sen kanssa voidaan mennä oikeuteen asti ja osoittaa (tässä tapauksessa spacereiden) osuus vahinkoon. Mitenköhän perusteltaisiin se että vahinkoa ei olisi tapahtunut jos raideväli olisi ollut muutaman sentin pienempi..

Jos tilanne olisi se että laiton/hyväksymätön spaceri hajoaa ja aiheuttaa auton kolarin.. tilanne on sitten taas ihan eri.
 
Asiakasturvaa!

Spacerit ja korvauspäätöksen epäys? Ei tapahdu

Juuri näin.Ajatelkaa teoreettista tapausta jossa joku lainaa kaverin autoa jossa on nämä spacerit tai jokin muu "laittomuus" ja tämä lainaaja ajaa kolarin jossa vaikka kuolee viisihenkinen perhe.Olisiko silloin kohtuullista saattaa kolariin syyllinen koko ikänsä kestävään korvausvelvollisuuteen summaan jota ei koskaan edes pysty maksamaan??Ja tämä vain siitä syystä,ettei auton lainaaja tiennyt ajoneuvon olevan laiton!Tällaisten tilanteiden vuoksi on Suomessa jokseenkin hyvä "asiakasturva" vakuutuksenottajalle.Ja hyvä niin.

Vain kuljettajan ollessa huumaavan aineen vaikutuksen alainen tai jos vahingonteko on tahallinen ja poikkeuksellisen törkeä voi vakuutusyhtiö evätä korvauksen osittain tai kokonaan.Ja humala/huumejutuissa ne sen kyllä tekevätkin.
 
Mulla ollut useasti täsmälleen sama ongelma. Leka, rautakanki tai terävät potkut yleensä toimii. Ei kuitenkaan kannata ottaa vauhtia ja potkaista peltiä lommolle. Se kun saattaa hieman vituttaa :rolleyes:
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom