Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
jep, näin papereissa. mutta esimerkkitapaus on.
Juuri ja juuri sain itse pestyä käteni koko jutusta.
Tähän on vaikea ottaa kantaa kun et kerro mitään ko. tapauksesta. Kerro siis mistä osista oli kysymys, minkälainen kolari ja mikä sen aiheutti.
Joka tapauksessa tästä(kin) asiasta on olemassa lait ja asetukset jonka mukaan toimitaan. Jos näistä on poikettu ja sua on vedätetty niin ei se tarkoita sitä että muiden pitäisi siihen alistua.
En muista koska olisin kaikinpuolin laillisella autolla ajanut mutta ei kyllä koskaan oo jännittäny tippaakaan että korvaukset pienenisi vahingon sattuessa.
Olette kuulemamme mukaan asentaneet herra X omistamaan autoon X laittomat muovilevityspalaset (mikä termi :lol2 alle, ja kyseinen henkilö ajoi kolarin.
Sitäpaitsi en ymmärrä miten tässä nyt "juuri ja juuri" saatiin pestyä kädet tilanteesta. Jos sulle soitettiin ja kysyttiin asiaa, suljit puhelimen eikä asiaan palattu enää.. Et käyny rosiksessa etkä missään. Aika kaukana korvausvastuusta vielä mentiin.
Ei kai sentään MUOVIlevityspalaset .. No anyway, tää muuttaa tilannetta hieman..
Nyt mennään kuitenkin alueelle jota en voi suuremmin kommentoida kun en tarkkaan tiedä. Mutta tosihan on, ettei yritys voi varustaa autoja laittomasti ts. esimerkiksi asentaa autoon laitonta vanne-rengasyhdistelmää. Jos näin tapahtuu, voi yritys joutua asiasta korvausvastuuseen. Tosin ymmärtäisin että vahingon tapahtuessa tässäkin tapauksessa kolarin syynä olisi pitänyt nimenomaan olla nuo asennetut levityspalat.
Sitäpaitsi en ymmärrä miten tässä nyt "juuri ja juuri" saatiin pestyä kädet tilanteesta. Jos sulle soitettiin ja kysyttiin asiaa, suljit puhelimen eikä asiaan palattu enää.. Et käyny rosiksessa etkä missään. Aika kaukana korvausvastuusta vielä mentiin.
Jees nyt lähti rengas irti ! leka/lankunpätkä systeemillä tuli lopulta. keskireikä oli millin pienempi kuin omani joten ei ihme että oli aika timmi sinne :D
Hyvä et lähti. Ite kans joskus tullu tapeltua kun oon ollu rengasliikkeessä töissä. Melkein päivittäin tuli noita. Useimmat lähti ihan potkaisemalla tai viimeistään taputtelemalla kumivasaralla toiselta puolelta renkaaseen.Jees nyt lähti rengas irti ! leka/lankunpätkä systeemillä tuli lopulta. keskireikä oli millin pienempi kuin omani joten ei ihme että oli aika timmi sinne :D
Hyvä et lähti. Ite kans joskus tullu tapeltua kun oon ollu rengasliikkeessä töissä. Melkein päivittäin tuli noita. Useimmat lähti ihan potkaisemalla tai viimeistään taputtelemalla kumivasaralla toiselta puolelta renkaaseen.
Kerran kuitenkin oli sellainen tapaus, että ei voinut kuin nostaa kädet pystyyn ja kysyä asiakkaalta lupa radikaaliin ratkaisuun. Otin 5kg:n hienosäätölekan ja vetelin oikein kunnolla sinne vanteen takapuolelle suoraan vanteeseen. Lopulta lähti, eikä vannekaan ihme kyllä kärsinyt.
Ja äidin ikivanhasta Escortista otin kerran vanteen irti niin, että avasin vähän pultteja ja lähdin ajaan rallia. Ei mikään pieni metrin matka riittänyt, vaan vaadittiin käsijarrukäännöksiä ja muuta kivaa. Terveellistä, mutta se sentään auttoi.
toinen hauska tapaus oli kun 20 vuotta alalla ollut venäläinen työntekijäni laittoi 110 jaon vanteet 108 jaon autoon ja sanoi: huonosti menee kiinni.
VOI KYRPIEN JOULU!!
sitten hakattiin 800e vanteita lekalla irti autosta. :thumbs: kokemus palkitsee
Ja kuten tiedät vakuutusyhtiö tutkii todella tarkkaan KAIKEN siitä autosta. suunnilleen tupakansytyttimen kytkennätkin
Vanteet ovat ooppelista missä on tosiaan millin pienempi tuo keskireikä. Mutta, hain tänään romuroopelta eteen bemarin vanteet ja vaihdan nuo renkaat ooppelin vanteilta noihin bemarin vanteille. Mutta ajattelin jättää taakse nuo ooppelin vanteet kun kumminkin siellä mahtuvat pyörimään ja ovat niin helvetin tiukassa etten jaksaisi millään irrottaa. Eikai sillä ole merkitystä ajossa vaikka on erilaiset vanteet takana kuin eessä? Kummatki vanteet ovat kumminkin 14 tuumasia.ovatko kuitenkin bemarin alkuperäisvanteet? bemarin keskireiät ovat 72,5-74 ja 57.
eli olet voinut kokeilla noita 74 reikäisiä?
En kyseenalaista tapahtumaa mutta haluan kysyä miten ne vanteet jumittuvat kiinni jos on laitettu väärän jaon omaavat vanteet..? Vannehan irtoaa kun pultit avataan, riippumatta siitä mikä jako on ollut.
Jos taas tilanne on se että pultit ovat menneet jumiin niin sitten tuo lekalla löyminen voi olla aika hyödytöntä kun kerran vanne on pulteilla kiinni navassa... vai katkaisitteko pultit ja sitten löitte lekalla vannetta irti niin että katkaistut pultit olivat paikoillaan (tällöin mainitsemasi tilanne olisi mahdollista syntyä).
Pikkuasioita, mutta silti niihin pitää tarttua
No ehkä tuosta autosta, mutta todellakaan kukaan ei tutki perus kolariautoja laittomuuksien varalta, tai minkään muunkaan. Autot menee korjaamolle ja laitetaan kuntoon, thats it. Tilastoista voidaan lukea että 95% vahingoista korvataan, tuo loppu 5% onkin sitten noita juoppoja ja vastaavia.
Vanteet ovat ooppelista missä on tosiaan millin pienempi tuo keskireikä. Mutta, hain tänään romuroopelta eteen bemarin vanteet ja vaihdan nuo renkaat ooppelin vanteilta noihin bemarin vanteille. Mutta ajattelin jättää taakse nuo ooppelin vanteet kun kumminkin siellä mahtuvat pyörimään ja ovat niin helvetin tiukassa etten jaksaisi millään irrottaa. Eikai sillä ole merkitystä ajossa vaikka on erilaiset vanteet takana kuin eessä? Kummatki vanteet ovat kumminkin 14 tuumasia.
No shit? No joo, ei ollu siihen hätään ketään pitään sitä palikkaa kiinni niin, että isku olisi tullut suoraan vanteelle. Asiakaskin vaan tokaisi vieressä, että: "Älä nyt ala sinne mitään säätään" kun mietin mitä sinne laittaisin väliin. Pitäis kaikki näköjään muistaa mainita ettei aleta kauhistelemaan.jos joutuu "hienosäätämään" niin kannattaa laittaa väliin joku pieni lankun pätkä. vanne ei kärsi juurikaan yhtään vaikka millaisella moukarilla hakkaisi. tässäkin nyt järki käteen..
Sepäs hassun hauskaa. Itelläkin on 108 vanteet 110 jaollisessa autossa. Toimii vallan hyvin kun on epäkeskopultit. Itse asiassa toimisi ilmankin, mutta parempi näin. Ja epäkeskomuttereita on myös olemassa, ja näillä kummallakin voi korjata ton 2mm heiton. Ei siis ole mitenkään epäilyttävää eikä edes epätavallista käyttää vanteita joissa jako heittää 2mm.toinen hauska tapaus oli kun 20 vuotta alalla ollut venäläinen työntekijäni laittoi 110 jaon vanteet 108 jaon autoon ja sanoi: huonosti menee kiinni.
VOI KYRPIEN JOULU!!
Sepäs hassun hauskaa. Itelläkin on 108 vanteet 110 jaollisessa autossa. Toimii vallan hyvin kun on epäkeskopultit. Itse asiassa toimisi ilmankin, mutta parempi näin. Ja epäkeskomuttereita on myös olemassa, ja näillä kummallakin voi korjata ton 2mm heiton. Ei siis ole mitenkään epäilyttävää eikä edes epätavallista käyttää vanteita joissa jako heittää 2mm.
heti ongelmia ku jotain ooppelin osia autossa:D;)Vanteet ovat ooppelista missä on tosiaan millin pienempi tuo keskireikä. Mutta, hain tänään romuroopelta eteen bemarin vanteet ja vaihdan nuo renkaat ooppelin vanteilta noihin bemarin vanteille. Mutta ajattelin jättää taakse nuo ooppelin vanteet kun kumminkin siellä mahtuvat pyörimään ja ovat niin helvetin tiukassa etten jaksaisi millään irrottaa. Eikai sillä ole merkitystä ajossa vaikka on erilaiset vanteet takana kuin eessä? Kummatki vanteet ovat kumminkin 14 tuumasia.
:D Noh noh. Ei nyt liioitella. Tarkoitin tolla 2mm heitolla, että menee ihan helposti enempiä kikkailematta. Ainakin tähän asti mennyt niin helposti, ettei sitä tietämätön edes tajua, että siellä on 2mm väärä jako.kyllä,jako voi heittää vaikka 4mm ja menee mutta tässä ei ole minkään valtakunnan järkeä. varsinkaan normipulteilla.
:D Noh noh. Ei nyt liioitella. Tarkoitin tolla 2mm heitolla, että menee ihan helposti enempiä kikkailematta. Ainakin tähän asti mennyt niin helposti, ettei sitä tietämätön edes tajua, että siellä on 2mm väärä jako.
eka viestissä..Eräs hätäapu renkaan irroituksessa voi käyttää/on käytetty on gosan-kaasupullo.Kuumalla liekillä hetken lämmittää vannetta tarpeeksi kaukaa ettei maalit pala,niin vanne lämpölaajenee ja vanne lähes putoaa syliin!Tätä keinoa on kyllä enimmäkseen käytetty raskaankaluston puolella,mutta ainakin peltivanteiden osalta henkilöautoissa toimii myös.Etenkin jos vanteet on ei niin väliä-tyyppisiä :D Toisaalta (pelti)vanteiden maali on yleensä kyllä aika kestävää ja kun gosanin kanssa lämmitettäessä muistaa pitää liekin tarpeeksi kaukana niin eipä ne vanteet siitä ole moksiskaan.Kokeiltu on nimittäin.
Hakkaaminen eri välineillä ja ajaminen mutterit/pultit löysällä voi mahdollisesti tehdä kovinkin pahat vahingot vanteelle.Gosan on hellävarainen kun vaan muistaa olla lämmittämättä liikaa tai siis liian läheltä ;)
Nonii eli tuli tos vaihdettua talvirenkaat kiinni. No sitten huomasin että edessä vanteet ottavat iskarin tolppaan kiinni ja pitääkin laittaa levityspalat (speiserit) sinne. Keskireikä oli aika ahdas kun laitoin ekan kerran vanteet kiinni mutta kun pultit kiristi niin vannekkin solahti sinne kunnolla.
No pultit irtosivat ihan hyvin, mutta nytkun yritän irrottaa vannetta niin ei irtoa sieltä millään ! Oon potkinu tuntikausia eri puolille vannetta ja koittanu sitä sieltä repiä. On rasvailtu ja on koitettu lämmitää kosanilla mutta ei helvetti ei vanne oo liikkunu milliäkää paikaltaa !
En voi ajaa mihinkään sitä koska renkaat ottavat siiihen iskarin tolppaan kiinni joten jotakin pitäisi keksiä pikaisesti tossa pihalla ratkasuks että ei tarvi kävellä töihin. Ideoita?