Vanne asiaa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Örkki
  • Aloitettu Aloitettu
Onko alan asiantuntijoita kehissä? Mahtuuko vm. -01 Chrysler Neonin alla pyörimään 16 tuuman vanteet, ilman mitään rakenne muutoksia!? :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riippuu kumin korkeudesta. Minkä kokoiset vanteet ja kumit siinä on tällä hetkellä?
Syötä niiden tiedot tänne
ja katso kuinka korkeat kumit voit heitää niihin vanteisiin.

Mutta kyllä luulisi menevän, mullakin on Civicissä 17" 40mm korkeilla kumeilla ja mahtuu pyörimään. Ja ne vanteet sitten tuli kaupan mukana kun ostin, eli ei ollut oma älynväläys.

-edit- no ja tietysti riippuu myös leveydestä. Muista sitten katsoa että ET on kohillaan.

Neon

Rengas koko 185/65 -14. Siis todella ankeen näköset noinkin "suurehkossa" autossa. Pitää ihmetellä mitä niillä jenkeillä on ollut mielessä...? :wall:

Mulla on omassa talvella 185/60 14" joka on halkaisijaltaan sama kuin kesärenkaat 215/40 17"

kaippa niitä sen kaksi tuumaa saa muuttaa, vannekokoa siis. enemmänkin kunhan se itse kumin halkaisija ei liikoja muutu, mutta silloin tehtävä muutoskatastus.

Mulla on 195/55 15" talvella alla ja kesällä 225/45 17" jotka nekin menee heittämällä bmw e36:sen alle. Oon suunnitellu jos laittas 18" taakse ja eteen 17",mut saa nähä. Näyttää toi mun kärry aika torstilta noilla talvi renkailla ja aluilla...

Originally posted by Örkki
Onko alan asiantuntijoita kehissä? Mahtuuko vm. -01 Chrysler Neonin alla pyörimään 16 tuuman vanteet, ilman mitään rakenne muutoksia!? :david:
17" menee vielä 45 profiililla alle. Jos esim laitat 205/55 tai 45-16 niin mahtuu. Madalla 20-30mm niin näyttää vähän paremmalta. Voit madaltaa enemmänkin, mutta ajettavuus voi kärsiä epätasaisella..

Originally posted by MuayThai
Mulla on 195/55 15" talvella alla ja kesällä 225/45 17" jotka nekin menee heittämällä bmw e36:sen alle. Oon suunnitellu jos laittas 18" taakse ja eteen 17",mut saa nähä. Näyttää toi mun kärry aika torstilta noilla talvi renkailla ja aluilla...

Noh, eihän e36:sta saa kovin torstilta näyttämään, kun on niin nätti korimalli :D

Tosin itelläkin e36:ssa orkkis alut 15" 205/55 kitkat alla ja kesällä kans 225/45 17" jotka ovat tietenkin hienommat.. Ite suunnittelin kans omaan coupé:n 18-19" kiekkoja alle, mut täytyy suunnitella, vanteilla kylläkin pystyy pilaamaan hienon kokonaisuuden että täytyy varoa sitä :david:

Kyllä 16" vielä menee. Renkaiksi esim. 205/50 niin ovat hyvän näköiset ja ihan ajettavatkin vielä. Joku pieni madallus parantaisi ulkonäköä huomattavasti.

Originally posted by Mige
Noh, eihän e36:sta saa kovin torstilta näyttämään, kun on niin nätti korimalli :D

Tosin itelläkin e36:ssa orkkis alut 15" 205/55 kitkat alla ja kesällä kans 225/45 17" jotka ovat tietenkin hienommat.. Ite suunnittelin kans omaan coupé:n 18-19" kiekkoja alle, mut täytyy suunnitella, vanteilla kylläkin pystyy pilaamaan hienon kokonaisuuden että täytyy varoa sitä :david:

Mullaki on bmw:n orkkis 15" talvialut,mutta johtuu pitkälti siitä et silmä tottunu 17" kesäaluihin. Onko kellään tietoa saako esim. eteen laittaa 215/45 17" ja taakse 225/45 18" vai onko tuokin jotenkin kiellettyä? Pitää muuttaa Ruotsiin kun siellä saa tehdä melkein mitä vaan autollensa....

Muistaaksi renkaiden koko pitää olla sama. Siis edessä 17" silloin myöskin takana tuo sama 17".

Itselläni V70:ssä 215/45R17 7½ vanteella ja hyvin pyörii....noissa volvoissa nähty myös 19" vanteita ja täysin linkkuun kun kääntää niin silloin ottaa kiinni.

Ja kyllähän Neonissa mahtuu vaikka 18" pyörimään :D toisin juuri riippuu vanteen leveydestä ja ET:stä.

Muistaaksi renkaiden koko pitää olla sama. Siis edessä 17" silloin myöskin takana tuo sama 17".

Ompahan ainakin Chryslerin Crossfiressä vakiona edessä tuumaa pienemmät vanteet kun takana.

edit - korjasin quottauksen (toivottavasti)

Pitää muutoskatsastaa yli 1" korotukset vannekokoon esim. rek ote 14" saa laittaa 15" ilman katsatusta.

male sanoi:
Ompahan ainakin Chryslerin Crossfiressä vakiona edessä tuumaa pienemmät vanteet kun takana.

edit - korjasin quottauksen (toivottavasti)

Varmaan tarvii silloin tyyppi hyväksynnän. Mene ja tiedä sitten.

MuayThai sanoi:
Onko kellään tietoa saako esim. eteen laittaa 215/45 17" ja taakse 225/45 18" vai onko tuokin jotenkin kiellettyä? Pitää muuttaa Ruotsiin kun siellä saa tehdä melkein mitä vaan autollensa....

Kyllähän tuo onnistuu kunhan akselilla on samanlaiset renkaat. Ja renkaiden täytyy tietenkin pysyä sallituissa rajoissa, eli halkaisija (siis renkaan varsinainen halkaisija, ei vanteen tuumakoko) saa kasvaa originaalista muistaakseni 50 mm ja leveys 100 mm.

letku sanoi:
Mutta kyllä luulisi menevän, mullakin on Civicissä 17" 40mm korkeilla kumeilla ja mahtuu pyörimään. Ja ne vanteet sitten tuli kaupan mukana kun ostin, eli ei ollut oma älynväläys.
Joo nyt on hiukan kateissa....siis se 40 ei tarkoita korkeutta milleissä vaan prosenttia leveydestä.
Eli esim 205/50-15 niin renkaan korkeus on 205*0.5=102,5mm.
Ja sitten vielä ofsetista missä monella on väärinkäsityksia. Esim aika yleinen on joku ET -30 joka tarkoittaa että vanteen keskikohdasta 30mm vanteen ulkoreunaa kohden on pinta joka tulee napaan kiinni. Eli siihen jos laittaa samanlevyisen vanteen jonka ET on -20 niin vanne on 10mm ulompana. Jos on hankkimassa leveämpiä vanteita niin sitten täytyy laskea ensin alkuperäisen vanteen et ja leveys josta sitten helppo todeta uuden vanteen sopivuus leveyden puolesta ja ettei ota kiinni esim iskareihin tai liian ulos lokasuojaan nähden.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom