Vanhojen viestien editointi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Broke
  • Aloitettu Aloitettu
Pystyykö nykyään enää editoimaan vanhoja viestejä? Jos pystyy niin miten?!

Totanoin, olen kyllä kummeksunut tätä ominaisuutta täällä pakkiksella....
Kyllä se toimii isommillakin foorumeilla ihan niin, että kirjoittaja saa omia viestejään editoida myöhemminkin, jos siihen on tarvetta. Mielestäni aika perushomma. Ja lähinnä hyötyä siitä vaan on monissa tilanteissa.
Eikös sitä voisi sitten vaan erikseen puuttua, jos joku sitä väärin käyttää?

Vai onko tää ihan enemmistön tahto, että asia on noin?

(Sori jos tästä on jo keskusteltu monesti, mutta en nyt äkkiseltään muita threadeja löytänyt.)

Mä oon ainakin ymmärtäny että viestien muokkaus on lähinnä kirjoitusvirheitä varten. Jos on viestiin ihan häränpökälettä kirjotellut, voihan sen myöhemmin korjata uudella postilla.
Menee lukeminen vähän hankalaksi jos aina joutuu katsomaan monta vanhaa postia ylöspäin, jos joku sattunut vaikka muuttamaan mielipidettään..

Tämähän nyt on vain minun käsitys asiasta :)

Mege sanoi:
Totanoin, olen kyllä kummeksunut tätä ominaisuutta täällä pakkiksella....
Kyllä se toimii isommillakin foorumeilla ihan niin, että kirjoittaja saa omia viestejään editoida myöhemminkin, jos siihen on tarvetta. Mielestäni aika perushomma. Ja lähinnä hyötyä siitä vaan on monissa tilanteissa.
Eikös sitä voisi sitten vaan erikseen puuttua, jos joku sitä väärin käyttää?

Vai onko tää ihan enemmistön tahto, että asia on noin?

(Sori jos tästä on jo keskusteltu monesti, mutta en nyt äkkiseltään muita threadeja löytänyt.)

Kuka sitä pystyy kontrolloimaan, että miten sitä väärin käytetään?

Viestejä tulee muutenkin todella paljon, ei pysyisi kenekään lapasessa hommat jos viestejä voisi editoida miten sattuu. Tuo 10-15 min on ihan riittävä aika.

Aikarajattu editointi on todella jees. Se kiusa pienessä väittelyssä editoida viestejään ja väittää myöhemmin: "En mää noin ole sanonut!", on todella suuri.

Pyörittelen ite phpbb:lla pyörivää foorumia ja siellä ton ominaisuuden joutuu itse koodaamaan. Aikarajattu editointi on mielestäni niin perusjuttu foorumilla ja pakkiksella se toimii ainakin todella hyvin.

Timba79 sanoi:
ei pysyisi kenekään lapasessa hommat jos viestejä voisi editoida miten sattuu.

En vaan ymmärrä oikein tätä perusolettamusta.

Mutta jos se on täällä todettu, että ihmiset tulee hulluiksi, jos tuollainen mahdollisuus vain annetaan, niin ei sitten mitään. ;)

Mege sanoi:
En vaan ymmärrä oikein tätä perusolettamusta.

Mutta jos se on täällä todettu, että ihmiset tulee hulluiksi, jos tuollainen mahdollisuus vain annetaan, niin ei sitten mitään. ;)

Väännetään sitten rautalangasta.

Eli kuten Dragon yllä sanoi, kiusaus editoida omia viestejä väittelytilanteessa on todella suuri ja sitä VARMASTI käytettäisiin jos sellainen mahdollisuus olisi.

Keksitkö oikeasti jotain hyötyä jos pystyy editoimaan viestiään milloin vain? Minä en keksi.

Timba79 sanoi:
Väännetään sitten rautalangasta.

Eli kuten Dragon yllä sanoi, kiusaus editoida omia viestejä väittelytilanteessa on todella suuri ja sitä VARMASTI käytettäisiin jos sellainen mahdollisuus olisi.

Keksitkö oikeasti jotain hyötyä jos pystyy editoimaan viestiään milloin vain? Minä en keksi.

Kumma kun siitä ei mitään haittaa ole vaikka muropaketissa... Kai siellä sit on vaan niin sivistynyttä porukkaa...

Ja kyllä tuo säästäisi turhia viestejä. Erittäin kätevä ominaisuus vaikka threadeissa, joissa myydään jotain, suunnitellaan miittejä, tai yleensä jos on tarvetta päivittää tietoja johonkin perusviestiin.

Mutta nähtävästi vastustus on kova. :)
Joten ei tästä sen enempää.

Mege sanoi:
Kumma kun siitä ei mitään haittaa ole vaikka muropaketissa... Kai siellä sit on vaan niin sivistynyttä porukkaa...

Ja kyllä tuo säästäisi turhia viestejä. Erittäin kätevä ominaisuus vaikka threadeissa, joissa myydään jotain, suunnitellaan miittejä, tai yleensä jos on tarvetta päivittää tietoja johonkin perusviestiin.

Myyntiosiolla tuo varmasti toimisikin hyvin, mutte ei IMO yleisessä keskustelussa, eikä siihen olisi tarvettakaan.

Ja miittejä suunnitellessa moderaattorit on tarvittaessa apuna jos vaikka nimilistoja päivitetään johonkin tiettyyn viestiin. Jos itse mode ei ole mittiä järkkäämässä, että sekään ei ongelma ole tähän asti ollut.

No täällä sentään pystyy editoimaan viestejä mikä on iso plussa. Kontrollin foorumeilla näkyy niin perkeleesti tuplaposteja ja muutä häröilyä kun ei voi editoida viestejä lainkaan :jahas:

Mege sanoi:

Normaalien threadien luettavuus heikkenee 445% jos viestejä voisi editoida oman mielensä mukaan. Myöskään ylläpidolla tai moderaattoreilla ei olisi tämän jälkeen mitään virkaa.

Nykyisillä viestimäärillä olisi täysin järjetöntä ja mahdotonta seurata kaikkia keskusteluita, kun puolet viesteistä editoitaisiin jälkikäteen.

Keskusteluissa ilmenee muutenkin sellaisia juupas-eipäs sotia, että editointimahdollisuus ei tätä poistaisi. Päin vastoin, sitten se väittely vasta alkaisi. En mä noin oo sanonu - sanoitpas - vitut sanoin - tarkastetaanko? - tarkasta vaan hanuristas, itte sä mun tekstiä oot muokannu - homo - niin säkin.

Kertokaapa yksi hyvä ja tarpeellinen asia mitä tuo editoiminen toisi tullessaa? Tuolla tuli jo osto/myynti jutut ja miitit, mutta ne on todella pieni promille koko palstan viesteistä. Mihin tuollaista ominaisuutta oikeesti tarvittaisiin?

Mulle kyllä riittää toi varttitunti aivan hyvin. Sellainen vaan tuli mieleen, että jos joku vaikka on laittanut kuvat-osiolle fotoja, missä näkyy naama. Hän tulee myöhemmin katumapäälle, ja haluaisi poistaa tai editoida viestiä.

Sitten jollain voi olla sellainenkin tilanne, että forumin kautta hän on tehnyt ittensä tunnistettavaksi. Jos luulee vaikka, että työnantaja tms. ei ole hyvillään "hakkasin 5 g testoa kahdeksan vuoden ajan, musta tuli hullun aggressiivinen"-viesteistä, niin silloin vois editointi tulla tarpeeseen.

Elchubagabra sanoi:
Mulle kyllä riittää toi varttitunti aivan hyvin. Sellainen vaan tuli mieleen, että jos joku vaikka on laittanut kuvat-osiolle fotoja, missä näkyy naama. Hän tulee myöhemmin katumapäälle, ja haluaisi poistaa tai editoida viestiä.

Sitten jollain voi olla sellainenkin tilanne, että forumin kautta hän on tehnyt ittensä tunnistettavaksi. Jos luulee vaikka, että työnantaja tms. ei ole hyvillään "hakkasin 5 g testoa kahdeksan vuoden ajan, musta tuli hullun aggressiivinen"-viesteistä, niin silloin vois editointi tulla tarpeeseen.

Silloin kannattaa ottaa yhteyttä ylläpitoon tai moderaattoreihin.

Integrandi sanoi:
Ai jos voisi OMAA viestiä editoida tuon 15 min jälkeen?

Niin juuri, OMAA. Ei kai tässä nyt kukaan toisen ihmisen kirjoittamista viesteistä ole puhunut?

Anteeksi :offtopic: mutta musta olis kauhean kiva jos ihmiset oppisivat edes käyttämään hyödyks tota 15 min editointiaikaa. Ihan liian usein näkee saman henkilön postanneen muutaman minuutin välein samaan threadiin ja täysin samaan aiheeseen liittyen.

Sumu sanoi:
Niin juuri, OMAA. Ei kai tässä nyt kukaan toisen ihmisen kirjoittamista viesteistä ole puhunut?

Ihanko totta? En kysynytkään tätä viestissäni. Pointtina oli se että tämänkö jälkeen ei moderaattoreilla olisi enää mitään hyötyä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom