Vanhempi Volvo V70 - mitä mieltä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei kai se huoltaminen niin erikoisen kallista ollut? Riippuu tietenkin mitä hajoaa. Mutta mulla esim. hihnanvaihdot oli luokkaa 290e, perushuolto jotain 2-300e väliltä. Kallein oli varmaan se, kun ardic lopetti toimintansa, ja Keskusautohalli vaihtoi osia niin kauan että alkoi taas pelittämään, eli 500e edestä. Mutta kaikissa autoissahan kallista osaa on, jos vaan huono mäihä on.

Keskusautohallissa kallein yksittäinen huolto jotain 2200 euroa, sis. perushuollon, ainaiset tukivarret, jarrupalat ja ovimoduulit töineen. Hihnan vaihtohan Volvolla on suhteellisen edullinen, ainakin jos vertaa vaikkapa Audi Allroadiin...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Noo, tietty se maksaa jos osia on rikki. Mutta muistaakseni esim. tukivarret Volvoon taisivat olla jotain 2-300e puslineen, jarrupalat ovat kai jotain kymppejä. Nuo elektroniikat voivat sitten ollakin kalliita, kun niissä ei oikein ole mitään kilpailua. Mutta vertaa tuota hintaa vaikka Volkkarin perus hihnanvaihtoon. 1000e taisi työkaverille kustantaa se riemu. Toki vaihdettiin öljytkin - ne litkut maksaa sitten sen 20e per litra.

Mitäpä tästä kättä vääntämään. Ellei nyt ihan Ladalla ajele, niin jotain kallista voi hajota autosta kuin autosta. En usko että Volvosta hajoaa mitään kesimääräistä enempää. Jos ylimääräistä fyffeä on, niin voihan sitä koittaa talviautoilua Alfa Romeolla :D
 
Mutta vertaa tuota hintaa vaikka Volkkarin perus hihnanvaihtoon. 1000e taisi työkaverille kustantaa se riemu.
Kerro nyt mihin Volkkariin maksaa hihnan vaihto (jakohihna, oletan) 1000 e? Että tiedän etten koskaan edes hengitä kyseistä automallia kohti, saati sitten kosketa tai koeaja...
 
Oliko se nyt edellisen mallin paskatti missä pitää ottaa kone irti että saa hihnan vaihdettua.
 
Oliko se nyt edellisen mallin paskatti missä pitää ottaa kone irti että saa hihnan vaihdettua.

Eikai nyt tuollaista olekaan että koko konetta pitää irroittaa. Mutta keula pitää aika monessa mallissa purkaa ja ajallisesti jakopää on jotain 6-7h.

Menee hieman OT mutta muistan kun joskus 1991 maksoi nissaniin koneremppa eli kun meni kannentiiviste kaikkineen koneistuksineen ja osineen 1500-2000mk. Ja nyt johonkin Passatiin maksaa 120 000huolto merkkiliikkeessä jo 1400-1600€ eli aivan älyttömästi on hinnat nousseet sekä huoltojen kustannukset.
 
Zone-sarja -42%
TDI Golffi ja Passatti. Golffin korjausoppaassa sanottiin suoraan, että maski irti, kone irti, laske kone alas :D

Ei kai mulla olisi muuten ollut aikanaan Volkkarista turbon letkut irti vaihdon jälkeen, tosin silloin se vaihto oli vain 550e. Huollon mielestä vika oli flektin sähköliittimessä, mutta suostuivat tarpeeksi intettyäni kuitenkin laittamaan sen ahtimen ilmaletkun kiinni. Tuli tehoakin 90hp lisää.

Mutta jännästi se menee niin, ettei halpa auto välttämättä tarkoita halpaa huoltoa. Esim. Kia taitaa olla kallis kaveri huollettavaksi, sillä ylimääräinen takuu vaatii säännöllistä merkkikorjaamon huollatusta. Mikäs siinä on laskuttaessa. Mutta sitten on toki bemarit joissa taitaa aina köyhtyä tonnin vaikka vain pyyhkijän sulat vaihdettaisiin. Mutta se taitaakin vaatia erikoislaitteistoa huollossa, mikä taas vaikuttaa huoltopaikkojen määrään. Volvo taas on melko pitkälle perus pultti-irti-kiinni laite, joten sitä voi huollattaa nyrkkipajalla. Niin minäkin tein. Tai tein itse ja säästin rahaa (mutten aikaa :) )
 
TDI Golffi ja Passatti. Golffin korjausoppaassa sanottiin suoraan, että maski irti, kone irti, laske kone alas :D

Ei kai mulla olisi muuten ollut aikanaan Volkkarista turbon letkut irti vaihdon jälkeen, tosin silloin se vaihto oli vain 550e. Huollon mielestä vika oli flektin sähköliittimessä, mutta suostuivat tarpeeksi intettyäni kuitenkin laittamaan sen ahtimen ilmaletkun kiinni. Tuli tehoakin 90hp lisää.

Mutta jännästi se menee niin, ettei halpa auto välttämättä tarkoita halpaa huoltoa. Esim. Kia taitaa olla kallis kaveri huollettavaksi, sillä ylimääräinen takuu vaatii säännöllistä merkkikorjaamon huollatusta. Mikäs siinä on laskuttaessa. Mutta sitten on toki bemarit joissa taitaa aina köyhtyä tonnin vaikka vain pyyhkijän sulat vaihdettaisiin. Mutta se taitaakin vaatia erikoislaitteistoa huollossa, mikä taas vaikuttaa huoltopaikkojen määrään. Volvo taas on melko pitkälle perus pultti-irti-kiinni laite, joten sitä voi huollattaa nyrkkipajalla. Niin minäkin tein. Tai tein itse ja säästin rahaa (mutten aikaa :) )

Nykyään tosin volvojakaan ei kannata nyrkkipajalla käyttää, koska yhdelläkään pärnäs-korjaamolla ei ole vidaa joka tarkoittaa sitä että uusimmat päivitykset jäävät saamatta ja sitten päästäänkin vaihtamaan muunmuassa noita ovien ohjausyksiköitä yms..
 

Suositut

Back
Ylös Bottom