Vanhempi Volvo V70 - mitä mieltä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Diisseleistä ei pienintäkään käryä, mut itellä ollu ton ikäluokan ja vähän vanhempia bensakoneellisia (joskin max 220tkm ajettuja) s70/c70 ja on ollu kyllä aivan helvetin hyviä. Ei mitään vikaa missään ja ajomukavuus aivan loistava, lukuunottamatta tota kääntyvyyttä mikä on sama kun vaarivainaan leikkuupuimurissa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Alustan osia saa vaihtaa aika tiheään tahtiin, tuo 2.5 kone ei ole kovin kummoisen koneen maineessa, takajalkatilat huonot. Mutta hyvääkin löytyy, iso tavaratila, todella hyvät penkit, mukava ajaa maantiellä, kulutus, suht halpa hinta. Itse pidän tuota koppaa ihan hyvänä pelinä jos halvalla saa.
Kun hakee ns alkuperäisosia, eikä esim Bilteman osaa, niin kesto on jotain aivan muuta;)
Toki joskus Biltemakin voi yllättää, mutta siinä se onkin , kun sitä tavaraa tulee monesta paikasta, niin siinä se laatu vaihtelee!
 
tuulilasi on tohon aika helppo vaihtaa :D jonku ~360 e sadetunnistimella oleva lasi + työt. helppo kuitenkin.
 
Diisseleistä ei pienintäkään käryä, mut itellä ollu ton ikäluokan ja vähän vanhempia bensakoneellisia (joskin max 220tkm ajettuja) s70/c70 ja on ollu kyllä aivan helvetin hyviä. Ei mitään vikaa missään ja ajomukavuus aivan loistava, lukuunottamatta tota kääntyvyyttä mikä on sama kun vaarivainaan leikkuupuimurissa.

Tähän on pakko yhtyä. Itellä on -99 V70 2.5 litran bensakoneella ja pahaa sanottavaa ei ole yhteisen reilun 35t kilometrin aikana tullut esille. Mittarissa tällä hetkellä 238tkm. Kulutushan noissa on suorituskykyyn nähden aika suuri, mutta ajomukavuus ja varustelu taas hintaluokkaansa nähden hyvällä tasolla. Mutta silti kuumottais vaihtaa johonkin toiseen, tosin aina tähän aikaan vuodesta samaa havaittavissa.
 
Taidan pistää Corollan, niinku Neukkukin. Perustetaan sitten oma kerho jossa puhutaan vain viinasta ja naisista + Toyotasta.

Ai niin pitäiskin viedä Corolla taas pajalle. Renkaanvaihtoon.
 
Maantielle hyvä, kaupunkiin ei niinkään. Ja bensakoneella kohtuu kulutus maantiellä. Kaupungissa ei niinkään. Eli summa summarum, siellä böndellä ihan kelpo letkeä maantielaiva, ja bensakoneella, ei maksa diisselin hommaminen vaivaa. Alle kuudella menee bensakone maantiellä.
 
Millä koneella menee alle kuuden? Kuinka helposti? Edes V50 2.4 (140hv) ei tainnut paljoa nähdä alle 10l/100km lukemia pk-seudun ajossa, harmi etten muista maantie/moottoritielukemia kun ei tullut paljon sillä ajettua.

Toisaalta noi volvon omat bensakoneethan taitaa olla tosiaankin aikamoista patarautaa, kestäviä ja sitkeitä luonteeltaan, sekä lämpimiä verrattuna moderneihin ekokoneisiin. Varjopuolena tosiaan nykymittapuulla suuri kulutus.
 
Mulla oli 2001 D5 V70 manuaalina, ja 5,5 litraa oli kulutusenkka, kun oikein varovasti kahdeksaakymppiä junnasi. Työmatkalla, josta 50% on maantietä ja 50% motaria kulutus oli 6,5 litraa sadalla. Ja tämä on laskettua faktaa. Tuo Volvon oma tietokonehan valehtee miten sattuu. Keskilukemat mulla oli sen mukaan neljää litraa. 6,7 sanoi ajotietokone kerran, ja tankilla laskukone ilmoitti 9.7 litraa. Tämä oli talvipakkasilla ja pelkkää nurkkapyöritystä.

Mutta mutta. Ei ollut ruostetta. Aina käynnistyi 5v aikana, eikä kertaakaan jättänyt tielle. Huollot yllättävän halpoja. Tilat riitti 4h perheelle + pakastimelle, ja ajoergonomialtaan paras auto mitä tähän asti olen ajellut. Uudessa 70:ssä on jostain syystä paskemmat penkit. Itse asiassa nyt on ollut alla vajaan vuoden uudehko TDI Passatti, ja mieli tekisi vaihtaa takaisin Volvoon. Se Volvon ajettavuus oli vähän niin ja näin, ajotuntumasta ei voinut oikein mitään puhua. Maanteillä se vähän haeskeli, ainakin verrattuna nykyiseen Pasuunaan. Mutta oli paljon hiljaisempi ja radiokin 100 kertaa parempi. Passatissa onkin aivan paskat stereot. Ja talvella Vollen puhaltimet toimivat paljon paremmin mitä Volkkareissa.

Joku timmi S60 D5 automaattina voisi olla mulle nyt kova sana...
 
Millä koneella menee alle kuuden? Kuinka helposti? Edes V50 2.4 (140hv) ei tainnut paljoa nähdä alle 10l/100km lukemia pk-seudun ajossa, harmi etten muista maantie/moottoritielukemia kun ei tullut paljon sillä ajettua.

Toisaalta noi volvon omat bensakoneethan taitaa olla tosiaankin aikamoista patarautaa, kestäviä ja sitkeitä luonteeltaan, sekä lämpimiä verrattuna moderneihin ekokoneisiin. Varjopuolena tosiaan nykymittapuulla suuri kulutus.

2,4 140 hv bensa v70. 6,6 löytyy todistettuna kuvatallenteena ajotietokoneesta välilltä Kitee-Helsinki, 3 henkilöä kyydissä. Kerran sain Hyvinkäälle mennessä yksin 5,9 ajotietokoneeseen (luoja tietaää paljon oikeasti oli kulutus jos noin paljon valehtelee kuin Kodari sanoi). Eli ehkä oli vähän LapinLisää mun kulutusarvioissa, mutta pointtina kuitenkin, että maantiellä tuo bensakone on ihan pätevä. Kaupungissa hyvä jos 12l/100km selviää.
 
Zone-sarja -42%
2,4 140 hv bensa v70. 6,6 löytyy todistettuna kuvatallenteena ajotietokoneesta välilltä Kitee-Helsinki, 3 henkilöä kyydissä. Kerran sain Hyvinkäälle mennessä yksin 5,9 ajotietokoneeseen (luoja tietaää paljon oikeasti oli kulutus jos noin paljon valehtelee kuin Kodari sanoi). Eli ehkä oli vähän LapinLisää mun kulutusarvioissa, mutta pointtina kuitenkin, että maantiellä tuo bensakone on ihan pätevä. Kaupungissa hyvä jos 12l/100km selviää.

Itellä tuosta se 170hv versio eli sama kone eri softa. Ei kyllä mun mielestä mene tuollaisiin lukemiin varsinkaan 3 henkilöä kyydissä yhtään missään, mutta oma ajoni onkin enimmäkseen kaupunkia ja motaria. Tällä yksilöllä ainakaan ei pääse alle 8-9l/100km oikein millään. Ajotietokoneen lukema (keskiarvo toiminto) pitää kutinsa ihan hyvin.

Itse autosta voisin heittää oman mielipiteeni eli toki ihan paska jos vertaa uuteen bemmiin, mutta jos vertaa saman ikäsiin autoihin niin ihan pätevä vehje. Korjaamolla joutunut käyttämään lähinnä jarrujen takia (tuntuu volvon jarrut kestävän talvea aika huonosti) ja muiden kuluvien osien vaihdossa.

- Ensinnäkin parkkeerauksen ja kääntämisen vaikeus on kyllä täällä niin ronskisti liioiteltu että pakko ihan kyseenalaistaan eräiden käyttäjien ajotaidot ihan täysin :D Ei helvetti oikeesti. Ja kyllä siellä marketissa minä ainakin näen kaikenmerkkisiä autoja vinossa tasapuolisesti
- Vuoden 2000 uudempikoppainen alkaa olemaan juuri siinä iässä että alkaa väkisinkin nitisemään ja natisemaan paikat sisustassa. Itse en enää näin vanhaa nyt hankkisi/ottaisi ja aion omanikin vaihtaa lähiaikoina pois.
- Alusta ei tosiaan oo kyllä mikään mutkista nauttivan ajajan valinta, onhan se vähän semmonen epätarkka ja pehmoinen. Ei kuitenkaan mikään ihan susipaska. Mukava auto matkustaa kyllä, kunhan muistaa verrata saman ikäisiin autoihin tietysti.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin siis nyt on alla 125kW TDI DSG Passatti, ja sillä keskikulutus on 6,6 litraa viimeiseltä 20tkm. Jos pelkkää motaria ajan rajoituksien mukaan, niin kulutus on 6.8-7 litraa. Kuulostaa paljolta, mutta kyllä se auton nopeus vain nostaa kulutusta räjähdysmäisesti. 120km/h pistää jo pyörrettä tankkiin, varsinkin jollain vanhemmalla bensavolvolla. Ja auton painohan vaikuttaa asiaan myös. 5,9 litraa sadalla on ollut pienin kulutus mihin Passatilla olen päässyt tankillisella. Ero Volvoon tulee myös siitä, että Passatissa on automaatti ja 235R18 renkaat. Vollessa oli 205 leveät normidonitsit. Vaihtaisin Volkkariinkin jos vain saisin aikaiseksi.
 
Paljon vie passatti, oma nelikko a4 samalla 125kW koneella menee 6,7l keskikulutuksella, matalimmat maantiekulutukset 5,4l, gummi 225.
 
Joo, kyllä se bensa-auto pitää olla mikä hankitaan. Muuten vois harkitakin.
 
2,4 140 hv bensa v70. 6,6 löytyy todistettuna kuvatallenteena ajotietokoneesta välilltä Kitee-Helsinki, 3 henkilöä kyydissä. Kerran sain Hyvinkäälle mennessä yksin 5,9 ajotietokoneeseen (luoja tietaää paljon oikeasti oli kulutus jos noin paljon valehtelee kuin Kodari sanoi). Eli ehkä oli vähän LapinLisää mun kulutusarvioissa, mutta pointtina kuitenkin, että maantiellä tuo bensakone on ihan pätevä. Kaupungissa hyvä jos 12l/100km selviää.

Luulisi noilla hummilla saavan alle 5,9. Sain omalla S70:llä 6.0 tasaisella 85 km/h vauhdissa. Ja siinä siis 2,5 kone aut.vaihteistolla 167 hummaa.
 
Joskus oli vm. 2000 T5 farkku. Kerran erehtyi jättämään tielle -> seuraavana päivänä tein kaupat siitä. Lähtiäisiksi siis järjesti tonnin remontin, kun kaasuläpän ohjausyksikkö lasahti. Tyyppivika noissa. En erityisen lämmöllä muistele... Ja sille kyllä bensa kelpas!
 
Luulisi noilla hummilla saavan alle 5,9. Sain omalla S70:llä 6.0 tasaisella 85 km/h vauhdissa. Ja siinä siis 2,5 kone aut.vaihteistolla 167 hummaa.

Aikamoinen taikuri saa kyllä olla. Tuossa jo menin niin tarkalla jalalla kuin vain voi. Ja jos ajelee normaalin huolettomasti niin ei kyllä kutosen lukemia näe. Mutta edelleen tuon ikäisistä ja hintaisista peleistä noi bensavollet on ihan päteviä valintoja. Jos maantiellä ajelee.
 
Kaksi V70 Vulvaa takana, kummassakin samat sähköviat: oven ohjausyksikkö, 250 euroa per ovi. Korjaamatta ei voi jättää, koska muuten a. ovet eivät mene lukkoon, b. ikkunat voivat jäädä auki ja c. ovien lukot/ikkunat nakuttavat jatkuvasti lukkoa edes takaisin, käy vanhaksi noin millisekunnissa ja imee akun tyhjäksi. Kääntösäde hiukan Napapiiriä pienempi ja bensaa kuluu perkeleesti (2,4T ja 2,5T), hyvä mankka ja laadukas sisustus, mainio takaluukku. Huoltaminen vitun kallista...tarkemmin ajatellen, en ottais enää vaikka maksettais.
 
Ei kai se huoltaminen niin erikoisen kallista ollut? Riippuu tietenkin mitä hajoaa. Mutta mulla esim. hihnanvaihdot oli luokkaa 290e, perushuolto jotain 2-300e väliltä. Kallein oli varmaan se, kun ardic lopetti toimintansa, ja Keskusautohalli vaihtoi osia niin kauan että alkoi taas pelittämään, eli 500e edestä. Mutta kaikissa autoissahan kallista osaa on, jos vaan huono mäihä on.
 
Toi Volvo katos. Oli virallisessa myynnissä jotain 1-2 tuntia. Eli ei ole enää vaihtoehto.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom