vanhat porchet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hookoo
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
20.6.2002
Viestejä
2 688
Ikä
50
Hei,

Nyt kun täällä on ollut juttua autoista niin kaipaisin itse tietoa tämmöisistä vanhoista porscheista. Missäköhän kunnossa yleensä lienevät ? Hintaa noissa kuitenkin on vielä sen 10 tuhatta pahempi puolisko euroissa.

Vanhalla tarkoitan 1960-1975 vuosien autoa. Sen ei ole tarkoitus tullakaan ykkösautoksi. Sellainen on jo. Lähinnä tämä kakkosauto hanke kiinnostaa kun olisi tilaa kesämökillä säilytellä "kesäautoa" tai vaihtoehtoisesti prätkää.

Vai suosittellaanko palstalla sportti/jenkkiauton sijaan moottoripyörää ? Prätkäs on helvetinmoiset vakuutukset ja varsinkin harrikat on aina rikki. Prätkissä on myös se miinus ettei koiria voi kuljetella ja emäntä jää kaikesta huvista pois..

EDIT: porche= porsche
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ostin vanhoilla päivillä (-74 syntynyt) prätkän. Tosin ongelma tuli kun en omista A-korttia. No menin autokouluun ja sillä siitä selviää.

Ja en voi kuin taivastella miksen hommannut aikaisemmin. Vakuutus on kyllä kallis mutta kaikki harrastukset maksaa.

93 euroa taisi olla kuukausittainen rokotus liikennevakuutuksesta, en siirtänyt bonuksia.
 
Originally posted by JJP
Kaikkihan on kiinni vain budjetista. Mikä on hintaraja?

- JjP

En ole ihan tarkkaan vielä päättänyt. Tänä kesänä ei ehdi enää autoa hommata, mutta ensi kesäksi. Katsoin esim. Mustangeja. Hinta haarukka on siinä 6000-12000 euroa. 12000 eurolla saa aika vähänkin ajetun mustangin ja vieläpä vm 1990. Eli voisi sanoa että budjetti on siinä 10000 euroa.

Camaroja saa alle 10t euron useita, hyväkuntoisiakin ja vähän ajettuja. Osat kohtuullisia, helposti saatavissa USA liikkeistä, sama pätee Mustangiin.

Porschet menee yli 10t euron, varsinkin 911. 944 on hilkulla ja 924 kyllä menee budjettiin. Ongelma onkin se että nuo alle 10t euron porschet taitaa olla aika paskassa kunnossa. Osat maksaa perkeleesti ja niiden kanssa saa olla tarkkana, näin olen käsittänyt.

Ok. Voisinhan hommata prätkänkin, mutta samaan hintaan se melkein menee ja vielä se A kortin harjoittelun vaiva..
 
Kyllähän tollainen kesä-auto olisi mainio..porschet on kyllä hienoja vaikka ikää olisikin, etenkin 911:set.

Onkos kenelläkään tietoa kuinka paljon suomessa on tollaisia Lotus Esprit:tejä? Porschet on liian yleisiä, näinollen tollainen Esprit ois kyllä ihan loistava :)

Tosin taitavat nuo Lotukset olla aika vikaherkkiä pelejä..
 
944 irtoaa kymppitonnilla. Eräässä autoliikkeessä katselin vm.84 Porsche 944:sta millä oli hintaa 7500 euroa. Ei ollut kyllä enää ihan priimakunnossa.
 
Originally posted by hookoo
Prätkissä on myös se miinus ettei koiria voi kuljetella ja emäntä jää kaikesta huvista pois..
Mitennii emäntä jää huvista pois?? :confused:

Kyllähän prätkän päälle 2 mahtuu, ellet sitte mitää kunnon kisapyörää osta.
 
Jaa-a, kymppi... no budjetti on se ensimmäinen kysymys, mutta sitten toinen kysymys on käyttötarkoitus? Onko auton tarkoitus olla edes jollain tapaa arkikäyttöön soveltuva eli sillä käydään emännän kanssa ruokaostoksilla, pitääkö sillä päästä viikon muonien jne. kanssa mökille, tuleeko talviajoa, vai onko auto varattu pelkästään mutkateiden kurvailuun kuumina kesäpäivinä?

Jos ainoa tavoite on päästä perkeleen kovaa, niin prätkä, mutta sillä varauksella että 90% kuskeista uskaltaa käyttää mutkissa 10% modernin kyykkypyörän kapasiteetista.

Porsche 944 on kieltämättä hintaluokassa aika vahvoilla... se on loistava kooste käyttö- ja urheiluauton ominaisuuksia, ellei sitten tosiaan ainoa tarve ole päästä nollasta sataan kolmessa sekunnissa joka liikennevaloista lähtiessä.

- JjP
 
Mustangin ja Porschen vertailu on vähän epäreilua, kun Mustang on edelleen vuoden 1978 Ford Fairmontin alustarakenteelle rakennettu coupe, johon on laitettu tehokkaampi mylly ja muutama feikki-ilmanottoaukko ja koripeltejä vähän pyöristelty muodin mukaan vuosien saatossa. Mustang oli kunnon vehje viimeksi 60-luvulla.

Keskustelua kohtuuhintaisen Possun hankkimisesta löytyy esim. täältä. Yhteenvetona homma on mielekäs, jos alusta lähtien budjetoi korjauksiin ja huoltoon reippahasti enemmän rahaa kuin auton hankintaan :D.

911 on kyllä hieno vehje, sanokoot mitä sanovat.
 
Näin olenkin ajatellut. Eli ostetaan halvalla, rempataan kalliilla ja pitkällä (vuosien) tähtäimellä. Eli kyllä tällä hetkellä on se Porsche tavoite numero 1, kakkosena tulee corvette ja kolmosena mustang(vanha 1965-1972).

Camarosta luovuin. Se on liian yleinen ja niitä on kaikilla :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kympillä vette tai 911 on kyllä aika penninvenyttämistä, hyvää tuuria tai yhdistelmä molempia. Perskohtaisesti saastevuosien pikkulohko- C3 tai lyhyen akselivälin <'68 coupe-kupla ei kiehdo (nojoo, 911 kiehtoo _aina_ mutta suhteutettuna) joten melkein vinkkaisin että jos noi houkuttavat niin säästä 5000 lisää ja sitten on jo melkein vaihtoehtoja. Kymppi vielä niin olet jo vahvoilla, sillä rahalla saa jo auton.

Itsellä on toistaiseksi vähän toisenlaiset autoprojektit mutta yksi mikä on jossain kaukaisessa tulevaisuudessa tähtäimessä, on C4 vette hupiautoksi. '89-'91 faceliftatulla sisustalla ja orggisulkopuolella (pyöreät takavalot jne.) , ZF6- askilla jne. ja noille vuosille on vielä rakentelijalle käytössä Callaway-optio eli jälkikäteen turbottaminen kun Sledgehammer oli RPO eli optiona tehtaalta mallisarjan tehokkain kone oli 5.7 tuplaturbo ;)

- JjP
 
Zone-sarja -42%
No kuinkas hookoo on käynyt?
threadi on jo sen verran vanha, että kait auto on tullu hommattua?

Itseäni on kans alkanut kiinnostaa porschet, jos jolla kulla on uutta tietoutta kysestä merkistä niin vois, jos viitsii kirjoitella. :worship:
en viitsi uutta threadia aloittaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom