"vanhana" aloittaminen -> motivaation ylläpito/kohottaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu
training_day sanoi:
Omalla kohdalla lähinnä askaruttaa kehityksen nopeus, eli kehittyyköhän tässä iässä huomattavasti hitaammin kuin "junnut" vai onko mitään eroa...?

En nyt ole kun 2 vuotta sinua nuorempi ja tässä viimeinen 1-1,5 vuotta on vasta tää reeni ja etenkin ruokavalio mennyt kohilleen ja tuntuu kehitystä tulevan mukavasti. Paha sanoa miten paljon paremmin olisi tullut vaikkapa 5 vuotta sitten, vai olisiko tullut. Mutta nyt väännetään täysillä ja koitetaan ottaa kaikki irti. Nuoriahan tässä vielä ollaan... ;)

Timba79 sanoi:
En nyt ole kun 2 vuotta sinua nuorempi ja tässä viimeinen 1-1,5 vuotta on vasta tää reeni ja etenkin ruokavalio mennyt kohilleen ja tuntuu kehitystä tulevan mukavasti. Paha sanoa miten paljon paremmin olisi tullut vaikkapa 5 vuotta sitten, vai olisiko tullut. Mutta nyt väännetään täysillä ja koitetaan ottaa kaikki irti. Nuoriahan tässä vielä ollaan... ;)

Heikkisen Mauri on nyt 55 vuotias ja aloitti salitreenit 40 vuotiaana. Kuvasta voi päätellä, että mies on kehittynyt.

Liitteet

• Dsc00338.webp
    Dsc00338.webp
    26,4 KB · Katsottu: 1 535
Timba79 sanoi:

Juu, ei tässä mitään "ikäloppuja vielä olla :)
Itsellä on vielä paljon oppimista niin treenin kuin ruokavalionkin suhteen, mutta lehtien ja ETENKIN tämän palstan kautta viimeisen kuukauden aikana tietomäärä noista asioista on lisääntynyt huimasti!
Olenpa vielä ollut niinkin fiksu, että olen valjastanut sen tiedon ihan käyttöön asti, joten eiköhän tässä ensi syksynä ole jo aika paljolti erilainen tilanne :)

Heikki722 sanoi:
Heikkisen Mauri on nyt 55 vuotias ja aloitti salitreenit 40 vuotiaana. Kuvasta voi päätellä, että mies on kehittynyt.

Kehitystä on tosiaan huomattavissa :)
Itsellä tavoitteet ei edes ole noin kovat, mutta kyllähän tuo motivaatiota kasvattaa :kippis1:

Joo, oppimista tosiaan tuntuu olevan. Itsellä on tuo treenipuoli HST:n aloitettuani kulkenut ja toiminutkin, mutta vasta kun aloitin kunnolla panostamaan tuohon ruokavalioon, niin tulokset on kyllä parantuneet huomattavasti ihan lyhyessä ajassa. Mulla on aina ollut ikävä tapa olla uskomatta kokeneimpien neuvoja sellaisenaan, vaan aina on pitänyt jotain säätää itse ja kokeilla. Uskoin vasta äskettäin isojen poikien puheet, kuukausia hakattuani päätäni seinään, että tulokset ovat paremmat kun keskittyy joko massan hankintaan tai diettaamiseen. Oikein vituttaa kun ajattelee "hukkaan" menneitä kuukausia. No, edes minä en ole liian vanha kehittymään ;)

edit: Onko Heikki722 muuten itse tuossa avatarissa? Hyvässä kuosissa on mies ikäisekseen :lol2:

training_day sanoi:
Juu, ei tässä mitään "ikäloppuja vielä olla :)
Itsellä on vielä paljon oppimista niin treenin kuin ruokavalionkin suhteen, mutta lehtien ja ETENKIN tämän palstan kautta viimeisen kuukauden aikana tietomäärä noista asioista on lisääntynyt huimasti!
Olenpa vielä ollut niinkin fiksu, että olen valjastanut sen tiedon ihan käyttöön asti, joten eiköhän tässä ensi syksynä ole jo aika paljolti erilainen tilanne :)

Sulla sitten vähän sama tilanne mikä mulla oli kesällä 2003 kun löysin pakkiksen. Tosin olin silloin jo pari vuotta treenaillut, mutta ruokavalio oli täysin perseellään ja reenistäkin on oppinut todella paljon lisää. Ja todellakin olen itse koittanut koko ajan viedä oppimaani heti käytäntöön ja jotkut jutut toimii, toiset taas ei. Mutta täältä sitä tietoa saa kyllä ihan riittävästi, ainakin omasta mielestä.

Heikki722 sanoi:

Ja tämä jos mikä sen todistaa, että todellakin ollaan nuoria vielä!

Ei ikä ole mikään este kehitykselle. Yksi asia mistä kannattaa kuitenkin vanhempana pitää ravinnon ohella huolta on hieman "junnuja" parempi peruskunto. Tarkoitan että aerobista harjoittelua tulee sisällyttää ohjelmaan reilummin. Syy on että nuorena palautuu helpommin ja siksi kestää olla peruskunnoltaan hieman heikompi palautuakseen treeneistä kuitenkin ok. Pelkällä puntilla ei kehitys ole varmasti parasta mahdollista junnuillakaan. En sitten tarkoita mitään kovaa rääkkiä vaan esim. säännöllistä rasvanpolttotreeniä. Esim. HIIT:iä juosten pidän kyllä jo todella kovana rääkkinä mutta sen vaikutukset kehitykseen saattavat kuitenkin olla silti reilusti positiiviset vaikka tavoitellaan pelkästään lihasta?! Vai mitä mieltä olette?

sam68 sanoi:
Ei ikä ole mikään este kehitykselle. Yksi asia mistä kannattaa kuitenkin vanhempana pitää ravinnon ohella huolta on hieman "junnuja" parempi peruskunto. Tarkoitan että aerobista harjoittelua tulee sisällyttää ohjelmaan reilummin. Syy on että nuorena palautuu helpommin ja siksi kestää olla peruskunnoltaan hieman heikompi palautuakseen treeneistä kuitenkin ok. Pelkällä puntilla ei kehitys ole varmasti parasta mahdollista junnuillakaan. En sitten tarkoita mitään kovaa rääkkiä vaan esim. säännöllistä rasvanpolttotreeniä. Esim. HIIT:iä juosten pidän kyllä jo todella kovana rääkkinä mutta sen vaikutukset kehitykseen saattavat kuitenkin olla silti reilusti positiiviset vaikka tavoitellaan pelkästään lihasta?! Vai mitä mieltä olette?

Itse olen pitänyt peruskunnosta huolta aikaisemmin kävelemällä / sählyä pelaamalla. Tänään alkoi sitten "sauvakävelyn aikakausi :) " ja ensi viikolla alkaa Krav Maga treenit. Siinä pitää alkaa miettiä treenien jaksottamista ihan eri tavalla... Sellaisen periaatepäätöksen jo tein, että pyhitän maanantain puhtaaksi lepopäväiväksi, eli silloin en tee mitään liikunnan tapaistakaan. Muut päivät sitten joko puntilla tai aerobisissa tai molemmissa :)

Kävely on puntin lisäksi ainoa liikuntamuoto mitä harrastan. Jossain vaiheessa harkitsin aikidoa, enkä sitä nyt vieläkään ole kokonaan pois sulkenut. HST-treeni vie 6 päivää viikosta 45min päivässä lämppäreineen, joten nyt kun opiskelukin taas alkaa, niin menee taiteiluksi aikataulujen osalta tuollaiset aikidot. Kävely kyllä vielä siihen mahtuu. Palautumisen osalta saa tosiaan vanhemmiten olla tarkempana.

Parikymppisenä tuli vedettyä punttia innolla sekä raivolla, järkeä ei kauheasti ollut mukana. Intin jälkeen harrastus vaihtui ja on päiviä jolloin kaduttaa. Tänä kesänä aloitin säännöllisen urheilemisen uudestaan. Törmättyäni tähän pakkiksen palstaan kyynel vierähti silmästä ja lisäsin puntin treeniohjelmaan välittömästi.. oma henk. koht. come back on alkanut :whip:

Counani sanoi:
edit: Onko Heikki722 muuten itse tuossa avatarissa? Hyvässä kuosissa on mies ikäisekseen :lol2:

Jep, itse on avatarissa, viime kevätdieetin aikana. Ei se kunto noin hyvä ollu miltä näyttää, sopiva kuvakulma ja optimaalinen valaistus....

Back
Ylös Bottom