- Liittynyt
- 18.2.2008
- Viestejä
- 1 364
^300C:tä ei kannata ketjun aloittajan harkita jos haluaa nimenomaan vähävikaisen auton. On nimittäin yksi eniten hylätyistä autoista katsastuksessa.
Tuota tuota. En nyt lähde mitenkään puolustelemaan tuollaista Chrysleriä, mutta itseasiassa noi katsastustilastot ei ehkä kerro koko totuutta auton elinkaaren pituudesta tai vikojen vakavuudesta. Muistaakseni esim. tuollaisessa kolmesatasessa oli todella paljon ongelmia nivelien kanssa. Saksasta sai tilattua kohtuu halvalla siihen rasvanipalliset kamat, jolloin ongelma poistui. Eli jos löytyy sen verran viitseliäisyyttä, että ottaa selville kunkin mallin heikot kohdat ja korjaa ne (jos ovat halpoja korjattavia niinkuin nuo nivelet) voi ajo olla hyvinkin huoletonta mallilla, jolla voi olla hyvinkin rumat katsastustilastot.
Mutta yleisesti varmasti joo paras ohjenuora on tekniikan yksinkertaisuus. Valitettavasti vaan ne yksinkertaisella tekniikalla olevat ovat aikamoisia melu-, tärinä-, ynnä muita kippoja muutenkin. Tekisi nyt joku luotettavalla tekniikalla olevan mukavan ja hiljaisen auton 25-30 tonniin. Mutta ei. Laatu on näemmä nykyään synonyymi tietokonepumpatulle vikahelvetille.
Yksi selvä syypää tähän moottoripuolen teknovuohotukseen on päästörajojen tiukentumisella. Anturia pitää olla putket täynnä imusarjasta pakoputken päähän asti. Kyllä tulee olemaan mielenkiintoisia korjattavia 10-15 vuoden päästä nämä nyt myytävät autot.