Nyt oli pakko loggautua sisään ihan vaan vastatakseen tähän. Aaaah näitä kultaisia muistoja! Ostelin 80-luvulla kasapäin blackbelttejä, ja siellä todellakin myytiin näitä Norrisin STRETSIFARKKUJA. Sitten Norris mainosti kanssa säännöllisesti sellaista todella mageeta spagaattivenytyslaitetta. Siinä oli kaksi sellaista kakkosnelosta vierekkäin ja joku kampi siinä keskellä. Sitten istuttiin lattialla haara-asennossa ja kammesta vääntämällä venytettiin jalkoja. TODELLA PRAGMAATTINEN LAITE!
Tilasin joskus 1986 postimyynnistä Chong Leen kirjan "Dynamic kicks". Kirja on vuodelta 1975 ja mulla vieläkin hyllyssä. Esipuheessa sanotaan: "Watching Chong Lee kick is like being hit by waves of energy." Hyllystäni löytyy myöskin Benny "the jet" Urquidezin kirja "Training and Fighting Skills", joka on mun mielestä tänäkin päivänä ihan vitun hyvä itseharjoittelu/valmennuskirja. Kirja on vuodelta 1981. En tiedä, että paljonko noita on vielä maailmassa jäljellä.
Mä olen todella onnellinen siitä, että mä sain elää nuoruuteni silloin, kun Kung Fussa oli vielä TAIKAA. Kaikki uskoi One Inch Punchiin, Chuck Norrisiin ja ninjoihin. Jos osasi karatea, pystyi potkimaan rikki IHAN MITÄ TAHANSA! Treenasin KUUKAUSIA KarateKidin kurkipotkua kavereiden kanssa, koska olimme täysin varmoja siitä, että se oli TODELLISTA KARATEA. Kannelmäen EKA-marketista (sittemmin maxi-market, nyk. prisma) sai vuokrata ninjaleffoja. Kannessa ninja heitteli shurikenejä.