Valvontakamera mökille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Junky
  • Aloitettu Aloitettu
Osaako joku suositella jotain valvontakameraa? Itselläni kun ei ole näistä laitteista minkäänlaista kokemusta :jahas:
Nopeasti katsottuna vaihtoehtoja näytti olevan aika paljonkin.
Valvontakamera tulisi lähinnä mökille autotallin sisätiloihin, jossa on vene, mönkkäri ja muuta viemisen arvoista tavaraa.

Näillä ominaisuuksilla varmaankin pärjäisi:
- Liiketunnistin
- Tekstiviestihälytys
- Jonkin sortin sireeni.
- 3G-verkossa toimiva, koska mökillä ei ole tällä hetkellä langallista laajakaista.
- Ei kuukausimaksua.
- Kohtuu hintainen

Ehdotuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tallennus etänä. Jos tallenne on paikanpäällä niin sitten se pitäisi olla sen verran varmassa tallessa, että sitä ei pääse kukaan tuhoamaan/nyysimään. Myös resoluutio ja mahdollisuus kameran liikutteluun on tärkeitä ominaisuuksia, ellet sitten saa koko aluetta katettua kiintellä kameralla. Kuitenkin suosittelisin vähintään paria kameraa, jos tosiaan aiot panostaa. Yhden kameran kanssa pystyy vielä katveita käyttämään hyväksi aika helpolla. Jos tila on yleensä pimeänä niin tietenkin yömoodi, ei meinaan ole kaikissa kameroissa ja osassa on susipaska.

Tämä siis käyttäjäperspektiivistä, tullut noita monitoreja tuijotettua hiukan.

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/16221/dbjqh

Tämmöistä oon ite joskus räpeltänyt. Eipä tuolla hääppösiä kuvia tule, mutta toimii takuuvarmasti yölläkin.

Eipä noita GSM-ominaisuuksilla olevia valvontakameroita loppujen lopuksi hirveästi ollut.
Tota mallia itsekin katselin. Kuvan laadulla ei ole niin väliä, joten tämä taitaa olla ihan passeli käyttötarkoitukseensa.

On se ihan hyvä!
Ja tuohon hintaansa nähden mielestäni ihan laadukas ja toimiva peli. Eipä tuossa paljoa häviä vaikka ei ihan tarpeita täyttäiskään, mulla toiminut moitteetta jo vuosia (Tosin se edellinen versio) tuo uudempi lienee vielä parempi.

Itse ostamme mökille riista kameran =) ajaa samantilanteen, vaikka sinne murtauduttaisiin nii sillä hälytyksellä ei mitään tee, kerkeevät jo pois sieltä.
Riistakameroita pariin kohtaan, niin saa kuvia vitusti.

Meille kerran jo murtauduttu, tavaraa hävisi ´+10k edestä.

Laitamme nimenomaan ulos noita, pihalle + pihatielle, varastojen suuntaan.

Riistakamera on ihan simppeli ratkaisu, mutta sellaisia nyt jokusen kuukauden käyttäneenä on siinä muutama probleema valvontakäyttöön. Pitäisi saada virtalähteeseen kiinni, saa muuten olla kerran viikossa-kahdessa vaihtamassa paristot, kuka niitä käy mökillä vaihtamassa niin usein, en tiedä, mulla on himassa ja jo siinä menee hermot. Jos on enemmän liikennettä, kulkijoita tai metsäneläviä, tulee parin gigan kortti aika nopsaan täyteen(ja mitä enemmän tallentaa, sitä enemmän kuluttaa paristoja) ja kun sitä tarvitsisi ei kortilla enää olekaan tilaa. Mun Scout Guard -merkkisissä kameroissa on myös aika kapea ja turhan lähellä toimiva liikkeentunnistus. Pimeässä nuo IR-ledit kyllä huomaa kun loimottavat punaisena ja kun kamera pitää olla kulkijoita lähellä niitä havaitakseen, niin tietäähän sen miten siinä käy kun seutu on hiljainen ja tallennusmedia kamerassa.

Itsellä on nyt rakennuksen alla 24/7 tallentava kameraratkaisu 500 gigan levylle. Poweri seinästä ja reilu kolme viikkoa mahtuu ympärivuorokautista tallennusta, niin ei tarvitse käydä tarkistelemassa kortteja tai paristojen tilannetta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom