Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lear sanoi:Silencio ottanu samasta paikasta kuvan.
Lear sanoi::D Taitaa vaan kalustollakin olla aikamoinen ero... Ton kuvan otin Nikonin Coolpix 4800
Vaihappas heti kun voit kunnon kameraan, näyttäis olevan silmää kuvaamiseen.Silencio sanoi:No, sinulla on kuitenkin ammatilaisen työkalut. Oma kalustoni em. shotissa oli HP:n Photosmart 320.
Oma kalustoni em. shotissa oli HP:n Photosmart 320.
Mike sanoi:Vaihappas heti kun voit kunnon kameraan, näyttäis olevan silmää kuvaamiseen.
Juu, kamera yleensä rajoittaa, siksi hyvä kuvaaja menettää paljon kuvissaan. Kun kalusto ei enää rajoita, niin kuvaaja pääsee toteuttamaan itseään täysin.ak8400 sanoi:Ei se kamera niitä kuvia ota, vaan se kuvaaja .. jne ... Kamera kuitenkin laittaa hyvälle kuvaajalle rajat, joten sen takia kannattaa hankkia parempi kamera. Joku G6 vois olla hyvä, siinä kun kuitenkin on kaikki manuaalisäädöt jne.
Hienoja kuvia silenciolla, itselle kelpais myös tommonen 1x1,5m taulu seinälle!
Mike sanoi:Juu, kamera yleensä rajoittaa, siksi hyvä kuvaaja menettää paljon kuvissaan. Kun kalusto ei enää rajoita, niin kuvaaja pääsee toteuttamaan itseään täysin.
vsq sanoi:Siili chillas tänään meidän pihalla ja söi pähkinöitä. Kamerana Sony DSC-V1.
kohtis sanoi:Asia on mun mielestä vähän niin ja näin. Nykyaikana alkaa kuitenkin perusvehkeetkin olla sitä tasoa, ettei ihan heti pitäs tulla välineiden puolesta rajat vastaan. Ainakaan siinä mielessä mikä estäisi kuvaajan kehittymistä paremmaksi kuvaajaksi. Mainioita kuvia on kuitenkin pystytty napsimaan jo vuosikymmeniä, huomattavasti nykyistä vaatimattomimmillakin kameroilla.
Delmonte sanoi:Tää on aika mielenkiintoista, onko laitteet sitten todellakin parantuneet?
Nappuloita on tullut lisää, automatiikkaa on tullut lisää. Mutta helpottaako ne oikeasti kuvien ottoa. Suurin osa porukasta räpsii kuitenkin 99% ajasta täysautomaatilla, kun muuta ei osata käyttää. Kun miettii vaikka mun kriteereitä miksi G3, joka ei kuitenkaan ole huonoin mahdollinen vaihtoehto, vaihtui D70:seen.
Uskomattoman huono etsin. Optisella ei tehnyt mitään ja lcd:ssä on aina jonkin verran viivettä. Hillitön käynnistysviive. Pitkä laukaisuviive. Sitten tietysti se bonus, että nyt pääsee jo vähän pelaamaan syväterävyydellä(kun ois vaan varaa ostella uusia putkia ;) ) Mahdollisuus käyttää isompaa herkkyyttä, toisaalta tätä paikkas aika hyvin pokkarin F2 linssi.
Se on totta, että jos on näkemystä, niin ottaa paljon parempia kalustoja rupukalustolla kuin insinöörikuvaaja järkkärillä. Mutta ei se silti poista tosiasiaa, että mun mielestä suuri osa noista uusista digipokkareista ei loppujen lopuksi ole mitään äärettömän hyviä kameroita. Tai sitten mä muuten vaan muistelen liian suurella kaiholla sitä vanhaa filmipokkaria, millä ne muutamat inttikuvanikin kuvasin...
Objektiiveja ei ihan kovin tiuhaan tahtiin tule, lasin laatu kun ei miksikään muutu. Jotain uusia tekniikoita tulee, esim DO tekniikka, mutta ovat aika lastenkengissä vielä. Kameroita tulee aina uusia ja jos siihen pyöritykseen lähtee mukaan, niin saa rahaa palamaan. Nälkä kasvaa tässäkin harrastuksessa syödessä. Jos nyt pitäisi sanoa edullinen setti, niin mä lähtisin 300d/350d pelkkä runko ja opiskaksi 50/1.8. Tuo objektiivi maksaa 150€ ja sillä pääsee tosiaankin leikkimään sitten olan takaa syväterävyydellä, mikä on järkkärien paras pointti nopeuden ohella.kohtis sanoi:3. Tosin jos pätäkkää on ja tuntuu siltä, että joka tapauksessa tulisi jossain vaiheessa sijoittamaan sen parisen tonnia kuvausvehkeisiin, niin miksipä ei samantien ( vaikkakin uusia malleja puskee kokoajan markkinoille ja nälkä varmasti lisääntyy ).