Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
Onko meillä täällä Pakkotoistolla tarpeeksi valokuvaharrastajia uuden alueen muodossa?

Ei kai siitä auta kuin tehdä Gallup. Täältä ilmottautuu ainakin yksi 350D:n säästävä, nykyisin pokkarilla kuvaava aloittelija.

Mike sanoi:
Koska suomessa on kaikkia ihan homoja valokuvausforumeita, niin laitan pian tänne oman osaston sitä varten.

Näin on! Olen joskus yrittänyt jotain kysyä niin aina on vastattu niin että en ole mitään ymmärtänyt enkä ole vastausta kysymykseen saanu, sitten aivan toistaluokkaa olevia kuvia (mitä siis täällä) kehutaan, vaikka ovat selvästi täysin tekotaidetta. Kiva jos täällä olis joku semmonenkin foorumiosasto, olen nyt vasta tutustunut tuohon treenipuoleen..

Allaolevasta lainauksesta käy aika hyvin ilmi valokuvafoorumien ilmapiiri.
Keskustelunpätkä on lainattu omenamehu.orgissa käydystä valokuvakeskustelusta.

Jos ei muuta, niin aina kuvassa on jonkun mielestä käytetty liikaa epäterävää maskia (USM), vaikka sitä ei olisi käytetty ollenkaan.

:D

D70:n omistaja ilmoittautuu kanssa valokuvausalueen kannattajaksi

näitä voi kommentoida kanssa.

Liitteet

• IMG_0011 p.jpg
    IMG_0011 p.jpg
    111,1 KB · Katsottu: 200
  • IMG_0089 p.jpg
    IMG_0089 p.jpg
    205,8 KB · Katsottu: 186
Itsekin valokuvausta harrastavana täytyy kommentoida tuohon palautteen "huonouteen" valokuvausfoorumeilla ja muilla sellaisilla.
"Hyvä" palaute ei ole todellakaan paras mielestäni, kaikista huonoimpia juuri nämä "ihan kiva" kommentit.
Parannusehdotukset kannattaa aina huomioida, ja vaikka monet asiat ovat "mielipideasioita", niin muitten mielipiteitähän kuvasta juuri halutaan kuulla, kyllä mä ainakin kuvaan sen takia että voin kuvia esitellä muille kun olen onnistunut haluamallani tavalla.
Tuo on kyllä totta että foorumeilla monesti kaivamalla kaivetaan vikaa kuvasta, sekin on asia mikä ei ole tosiaankaan hyvä...
Itse _yritän_ kommentoida parhaani mukaan siten, että kerron rehellisen mielipiteen kuvasta, mistä siinä pidän ja mistä en, ja sitten oman (vähäisen) tieto/taito/näkemys/whateva mukaan sanon mitä mielestäni olisi voinut tehdä paremmin.

Tuli sekavaa tekstiä mutta toivottavasti tulee mielipide tuosta esiin...

Ja jotta jotain hyötyä tästäkin postauksesta olisi niin yksi viimeisimmistä kuvista teille haukuttavaksi/kehuttavaksi/mitä ikinä...

_DSC3440_web.jpg

Jeu, rakentava kritiikki on asia erikseen, joka voi auttaa kuvaajaa eteenpäin, jos hän ottaa neuvosta vaarin ja kritiikki vain palvelee niitä asioita, joita kuvaaja yrittää teoksillaan tavoittaa.
Itse olen kuitenkin sitä mieltä harrastelijatason kuvista, että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin silloin on parempi pitää fiilikset omana tietonaan.
Joistain yleisesti tunnustetuista vakaalla arvostuksen alustalla seisovista kuvallisista teoksista on ehkä hieman eri asia hakea muita kuin vallitsevia näkökantoja ja antaa rankkaakin kritiikkiä. Kun silloin liikutaan jo enemmin taidehistorioinnin puolella, kuin yksilöön kohdistuvan lattaamisen maastossa.
Moni kuvaaja saattaa kokea alkutaipaleella rankan kritiikin hyvinkin vahvasti ja harrastustaan jarruttavana. Ja päinvastoin pieni motivointi voi startata nuoressa kuvaajassa innostuksen ja tuoda piilossa olevan potentiaalin esiin ja auttaa häntä löytämään oman "äänensä."
Jo koulumaailmassa törmää tuollaiseen opettajilta tulevaan tylytykseen,
jota moni nuori ei pysty käsittelemään. Ja monta kertaa, kun "kritiikin" takaa puhuu kateus sm. negatiiviset hommelit....

Harrastelijavalokuvaukseenkin voisi suhtautua samalla avuliaalla aksentilla, kuin mitä palauteessa nyyppäreille(like me) aloittelijoiden osaston punttisalithreadeissa.

"Ne jotka osaa, tekee mitä vaan ja ketkä eivät, ryhtyvät opettamaan...." ;)

Ja mörriä kehiin:

upload_365603.jpg

Maksaako se uusi "alue" jotain? Jos ei, niin pistä Mike semmoinen pystyyn. Jos jengiä ei kiinnosta, niin saahan sen pois. Ei mikään muukaan tässä maailmassa ole ikuista nääs.

Tietty voidaan spekuloida sillä mitä tekemistä pakkotoistoilla on fotojen kanssa. Ja mikä on sitten seuraava lisättävä threadi :D Mutta paskaakos siitä. Ei tämmöisille forumeille ole olemassa mitään sääntöjä tai lakeja. Jos haluat tehdä uuden ryhmän niin ei kun hommiin vaan! Enemmän menee aikaa spekulointiin kuin tekemiseen.

Aapolla hienoja kuvia. Olis hyvä jos ois jotain pienimuotosia kuvaussessioita jossain Helsingin suunnalla, vois tulla itekkin mukaan oppimaan.

Back
Ylös Bottom