Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Drifting SM Round 3, Kemora

http://www.jnieminen.fpda.info/index.php/Drifting-SM-2012/Round-3-Kemora

IMG_5869.jpg

IMG_6125.jpg

IMG_6397.jpg

IMG_7947.jpg

IMG_8029.jpg

IMG_7862.jpg

IMG_8283.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tervehdys! Olis sellainen kyssäri kokeneimmille, että olen tässä jo pidemmän aikaa ajatellut hankkia järjestelmäkameran itselleni. Niin onko kellään kokemuksia tälläisestä mallista: Canon, EOS 1100D 18-55mm DC? Onko tuo objektiivi aivan surkea? Riittääkö kyseinen malli aloittelijalle? Kyseisen mallin hinta on ainakin melko kohtuullinen. Kiitän vastauksista.

Se uudempi kuvanvakaajallinen kittilinssihän on juuri hyvä, ylivoimaisesti paras hintaluokassaan erikseenkin ostettuna ja terävyydeltään yllättävän hyvä. Jos vertaa vaikka 17-55 linssillä otettuja kuvia kittilinssiin, niin 800€ hintaeroa on vaikea huomata kuvanlaadussa. Aukostahan siinä maksetaan.

e. mutta tuo johnny x:n ehdottama taitaa olla kylläkin juuri se vanhempi ja aika kämäinen malli.

Se uudempi kuvanvakaajallinen kittilinssihän on juuri hyvä, ylivoimaisesti paras hintaluokassaan erikseenkin ostettuna ja terävyydeltään yllättävän hyvä. Jos vertaa vaikka 17-55 linssillä otettuja kuvia kittilinssiin, niin 800€ hintaeroa on vaikea huomata kuvanlaadussa. Aukostahan siinä maksetaan.

e. mutta tuo johnny x:n ehdottama taitaa olla kylläkin juuri se vanhempi ja aika kämäinen malli.

Jep. Eli kuvanvakaintahan tuossa mallissa ei ole lainkaan. Mutta eiköhän tolla vähän aikaa jaksa harjoitella. Paremman tuun sitten varmasti ostamaan kun pääsee tuohon kuvaukseen vähän enemmän jyvälle :)

Mitä mieltä olette, kannattaako enää ostaa Nikonin D90? Tekniikaltaan hieman jälkeen jäänyt, mutta runko on vahvaa tekoa ja sopii omaan käteen paljon paremmin kuin esim. D5100. Canonin satkusarja tuntui myös jotenkin rimpulalta. Myös rungossa olevasta tarkennusmoottorista olisi hyötyä. Tietenkin D7000 olisi parempi vaihtoehto, mutta budjetti ei nyt anna tuohon myöten ja käytettynä tuon ysikympinkin ajattelin hankkia. Eli onko tuossa bang-for-the-buck kunnossa, kun alle 20k räiskittyjä runkoja saa sellaiseen 300-400 euroon?

D90 on ihan ok. Jollei ole kiire niin pian tuleva D600 voi tuoda käytettyihin jonkun verran lisää D7k -malleja. Eli painaa hintaa hiukan alaspäin.

Jos nyt käytetty kelpaa, niin bang for buck mielessä 100-200e D80 olisi jotain mitä katselisin, olettaen, että olit ekaa hakemassa, etkä päivittämässä aikasemmasta mallista.

Olympuksen leiristä olen vaihtamassa Nikonin/Canonin puolelle. D90:ssa tuo videokuvaus kiehtoo, jonka takia sen mielummin otan kuin D80. Lähinnä laskettelua yms. tulisi videoitua eli harvemmin, joten en videokuvaukselle kuitenkaan kovin suurta painokerrointa anna. Canonilta olisi vaihtoehtoina lähinnä 550d/600d, mutta ne eivät oikein miellyttäneet kädessä.

Ironia menee vähän ohi tässä ketjussa. Ainakin kun katsoo tämän ketjun yleistä luonnetta.
Mun "sairasta" huumoria tuo oli;)
Mitä mä rivienvälistä luin, niin tuo kaverin kuvia on jopa kehuttu!
Ilmeisestin moni täällä on väärällä alalla, kun ei ole alkanut kuvaajaksi;)
Tämäkin kuva:wtf:
http://pinterest.com/pin/193021533999288238/
Pystytkö Mike sanomaan, että onko noi edes millään mittapuulla taiteellisiakaan kuvia?
Sillä linkitin nämä, kun moni epäilee omia kykyjään/kuviaan, mutta kun näitä katsoo, niin mullekkin tuli fiilis, että mä oon ammattilainen:D
No, en minä ikinä taidetta ja oopperaa ole ymmärtänyt!

Mun "sairasta" huumoria tuo oli;)
Mitä mä rivienvälistä luin, niin tuo kaverin kuvia on jopa kehuttu!
Ilmeisestin moni täällä on väärällä alalla, kun ei ole alkanut kuvaajaksi;)
Tämäkin kuva:wtf:
http://pinterest.com/pin/193021533999288238/
Pystytkö Mike sanomaan, että onko noi edes millään mittapuulla taiteellisiakaan kuvia?
Sillä linkitin nämä, kun moni epäilee omia kykyjään/kuviaan, mutta kun näitä katsoo, niin mullekkin tuli fiilis, että mä oon ammattilainen:D

Niino:

http://www.vuodenluontokuva.fi/default.asp?V_DOC_ID=3669

Tostahan nyt vähän tais ollakin "kohinaa" taannoin. Että ton Laurin kuva haistakahtaa pahasti plagioinnilta.

Barcelona, vähän on aikaa kierrellä kamerankin kanssa.
Mietin tuossa juuri, että ois siistiä ottaa joku 500 kuvaa tyyliin "Faces of Barcelona".
Täällä ois niin oman tyylistä porukkaa, moneen junaan ja jää vielä asemallekin :D

Tietenkin piti käydä Gaudin rakennuksia hivenen tsiigailemassa, samalla otin pari räpsyäkin.
Kuvat siis käsivaraa, kun ei tässä kuumuudessa jaksa ruveta jalustaa kantamaan mukana :D

Gaudin La Sagrada Familia x2, St. Francis de Sales - kirkko/luostari ja Gaudin Casa Vicens

Liitteet

• TLP_0081_2_3_700pix.jpg
    TLP_0081_2_3_700pix.jpg
    252,7 KB · Katsottu: 287
  • TLP_0085-2.jpg
    TLP_0085-2.jpg
    352,4 KB · Katsottu: 264
  • TLP_0063_4_5.jpg
    TLP_0063_4_5.jpg
    236,7 KB · Katsottu: 226
  • TLP_0077_8_9.jpg
    TLP_0077_8_9.jpg
    284,4 KB · Katsottu: 274
Siis taidehan on pitkälti paskaa ja mitä paskempi kuva, sen arvostetumpi taidepiireissä. Kyllähän noi taiteesta menee. Taidepiireissä ei skillejä arvosteta, eikä varsinkaan jos otat rahaa töistäsi, se on iso NO NO. Taidetta pitää duunaa makaroonipalkalla ja apurahoilla.

Helposti apurahoihin pääsee kun tappaa kissan, runkkaa sen päälle ja videoi sitten sen. Kiasma tykkää ja rahaa tulee.

TLP_0071_2_3.jpg

Raapastaas vielä 1 St. Francis de Salesista esille...

Tää on kyllä aika liki arkkitehtoninen taivas tää Barcelona :D

Siis taidehan on pitkälti paskaa ja mitä paskempi kuva, sen arvostetumpi taidepiireissä. Kyllähän noi taiteesta menee. Taidepiireissä ei skillejä arvosteta, eikä varsinkaan jos otat rahaa töistäsi, se on iso NO NO. Taidetta pitää duunaa makaroonipalkalla ja apurahoilla.

Helposti apurahoihin pääsee kun tappaa kissan, runkkaa sen päälle ja videoi sitten sen. Kiasma tykkää ja rahaa tulee.

Ja sit pitää vielä keksiä siihen paskaan kuvaan mahdollisimman pitkä teksti viereen selittämään mitä siinä kuvassa pitäs olla niin aijai - apurahat tippuu tilille niin että soi ja paukkuu.

edit. Noi tlp:n kuvat on kyl sikasiistejä. Jotenkin iskee noi tommoset kunnon lihasvoimalla pykätyt helvetin isot rakennukset. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom