Valmet 611 kuorma-auton moottorin ruuvaus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja trust1
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
19.3.2003
Viestejä
56
Löytyykö tältä palstalta tietoa kyseiseen moottoriin. Eli se on autossa 150 kw:n tehoisena ja tarvitaan lisää löylyä. Kuinka siis tapahtuu bosch-rivipumpun syöttöjen nosto? Entä kestääkö lisätä kierroksia, nyt on 2600 max.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Täältäkin saattaa jotakin apuja löytyä.. On siellä ainaki yks 300 kaakkinen proto tuolla valmetin koneella.
 
Zone-sarja -42%
Tarkoitus siis ei ole rakentaa 300 hp:n konetta, vaan ottaa irti saatavissa oleva teho. Voima alkaa loppua jo 2000 kierroksen jälkeen ja kierrosrajoitin saavutetaan kuormituksessa vaivoin. Kone ei juurikaan savua, joten syötön nostaminen antanee potkua jonnin verran. Olen ymmärtänyt, että bosch pumpussa riittää antaa tavaraa. 1117 mersu kesti huoletta 3000 kierrättää, ja veto ei vähentynyt ennen maksimikierroksia. Toki lämpöjä nosti pitkässä kuormituksessa. Nehän laskee jälkikäytöllä. Kone (valmet) ollut kevyessä käytössä, voi olla, että teho kasvaa jo raskaalla kuormituksella, kun karsta palaa pois.

Jos lämmöt pysyvät kurissa, voidaanko olettaa, että kaikki muukin on kunnossa?
 
Asiaa sivuten, meidän Valmetista (traktori) nostettiin syöttöjä ruuvaamalla. Muistaakseni siinä on Boschin rivipumppu ja kaveri joka sen teki sanoi, että 1,5 kierrosta on maksimi mitä sitä saa kääntää ja tätä käännettiin 0,75. Eron huomasi selvästi eikä mitään muita modifikaatioita ole tarvinut tehdä. Tiedä pätisikö sama kuorma-autoon. Maksimikierroksia en lähtisi itse nostamaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom